Jump to content

Tiger (Safety Razor Blades) met sleuf

Harkos

Recommended Posts

De Tiger Carbon met sleuf is een echt mooi carbon mesje. 5 comfortabele beurten kan ik er mee. De 6e beurt riep al wat vraagtekens op en de 7e had beter niet kunnen zijn. Ik had dit kunnen weten, want de 3 gats ging ook 5x mee en was ik er klaar mee. Toch is het een mesje, die de moeite waard is om eens te gebruiken, als je wilt voelen hoe een carbon scheert. Ik vind dat prettig, maar dat zal niet iedereen zo ervaren. In vergelijking met de Captain Red mesjes blijven ze erg achter, maar dan nog aardig mesje om een 4 á 5 keer mee te experimenteren.

Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Proberen voor de wetenschap.

P_M_Tiger_Carbon_Czech_sleuf.jpg.214cfae7f7cfdd3c6048894955d93d4f.jpg

1- Krabber: Fasan Slant #42

De Tiger carbon is een nieuw mesje heb al eens een 3 gaats Tiger geprobeerd en deze is een met een sleuf, zoals de meeste DE mesjes. Wederom een carbon exemplaar, maar dat weet ik dus wel te waarderen. Voor de 1e beurt niet verkeerd. Even terug gelezen de ervaringen met het 3 gats model en moet ik zeggen, dat het aardig spoort. Dat mesje ging 5x mee.

Maar meteen in de Fasan Slant. Voelt direct veilig en vertrouwt en scheert, zoals je van een klassieke slant met een carbon mesje mag verwachten. Licht trekkerig gevoel dus, maar niet de irritatie van trekkerigheid, maar mooi glad geschoren met een zachte niet agressieve snit. Beter weet ik het niet te beschrijven. Mooi glad, maar niet zo super als met de Medyna, hiervoor. Dat kan nog veranderen, want sommige mesjes moeten nog inlopen.

2- Krabber: Ikon Shavecraft 101

De Tiger was de 2e x zeker zo goed als de 1e. 3 rondjes lekker glad.

In de Ikon #101 de keus uit open en gesloten kam zijde. Maakt nauwelijks verschil met dit mesje. Vlotte prettige scheerbeur.

3- Krabber: Above The Tie S1

Deze ronde was weer goed. Het mesje blijft constant presteren. Heb wel de indruk, dat dat niet erg lang door gaat.

Voor mijn idee in de S1 net even wat meer weerstand, dan in de vorige krabbers.Kan natuurlijk aan de combi liggen. Kan natuurlijk ook van het koud water komen. Dat zien we morgen dan wel weer.

4- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable

Mesje is zeker niet slechter vandaag, dan gisteren. Weer een gladde bakkes met carbon snit. Morgen maar weer.

In de Fat Boy op 6 mooi net niet echt effectieve beurt. Combi voelt mooi zacht zo. 3 rondjes strak scheerwerk.

5- Krabber: Lord L6

De Tiger heeft inmiddels mijn 5 norm gehaald en is nog steeds goed bruikbaar. Dus morgen nog eens.

In combinatie met de L6 is het "old school" scheerwerk. Voelt carbon taai, maar scheert Kai glad. Weer prima glad geschoren. Het velletje voelt prima.

6- Krabber: Above The Tie S2

Mesje nog steeds in conditie. Ofschoon ik bij de 1e aanzet even twijfelde.

Dat bleek echter aan de combi te liggen. In de S2 wel een heel direct en effectief scheergevoel. Echter ook weer een gladde bakkes. Hiermee gaat het mesje aardig richting mijn gemiddelde, want morgen mag het nog een keer.

7- Krabber: Fasan Slant #42

Het mesje liet het deze keer aardig afweten. Heb het niet vaak, dat ik onderschat wat er nog in zit, maar deze keer was bingo. Kon me er 3 rondes mee scheren, maar het voelde niet super en was ook niet goed.

In de Fasan kon ik me er nog net mee scheren en als we vandaag niet zouden verkassen, had ik eerst maar eens een ander mesje gepakt. Was geschoren, lichte irritatie en rond de middag merkbaar niet diep genoeg uitgeschoren. Stoppels. Dat was dus spaarpot. Kan voorkomen en weet ik nu, dat dit mesje gelijk aan zijn 3 gats broertje goed is voor 5 goed beurten, maar daar moet ik het dan ook bij laten.

Naar index Harkos

• 2 weeks later...