Snuff Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Dit maakt gegarandeerd een bepaalde koninklijke persoon zijn dag goed! Onderdeel van mijn Ashtanga cursus is kleshas en meer bepaald dvesha. Ik weet het koeterwaals voor de meesten maar in Nederlands komt het erop neer dat je leert omgaan met waar je het meest afkeer van hebt. En waar heb ik een ontzettende afkeer van? Scheerzeep met Menthol. Voor de opdracht moet ik een maand lang iets doen waar ik een grondige hekel aan heb. Dus Hansje mijn beste vriend jij als kenner bij uitstek van die zepen die me vast veranderen in een eunuch, wat moet ik me aanschaffen? Wees wel een beetje mild met me, de Lima van Jabonman vroor zowat mijn hoofd eraf. Be gentle with me please!
onno Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Nou die moest ik even opzoeken gezien mijn beperkte kennis van Yoga...... Blijft er wel ruimte over om met enige mildheid met je zelf om te gaan? Zelfkastijding is een doodlopend spoor. Wij, de andere menthol-onverdraaglijken- hebben in elke geval compassie met je op dit pad. Persoonlijk zou ik beginnen met Proraso Wit. Heel weinig menthol en op momenten van grote wanhoop eenvoudig uit het raam te gooien en .....nieuw te kopen. Van de Yogapedia voor de andere onwetenden. Dvesha is a Sanskirt word meaning "aversion" or "repulsion," and is one of the five obstacles that blocks a yogi's progress toward achieving inner peace. Within the Yoga Sutras, these obstacles are called kleshas and are classified into five categories: avidya (ignorance), asmita (egoism), raga (attachment), dvesha and abhinivesha (fear of death) Na deze wordt abhinivesha een stukje taart!
Nienke Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Kijk aan. Mijn weet van menthol zepen is niet zo groot als die van de menthol koning natuurlijk. Idd de witte proraso doet niet echt zeer aan de portemonnee. De mentholzeep van Edwin jagger is ook milt en niet al te groot. mmm de TOBS pepermunt ruikt naar een goede tandpasta volgens marijn
Hanskoning Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Ik zou beginnen met Stirling wintergreen..pak je het gelijk goed aan.. Gezien je afkeer van deze zeep en de minimale menthol. weer treffend en scherp verwoord Rolf en als je dan toch een uitdaging wil ga dan direct in het diepe Maar het betreft mijn Belgische vriend en ik ben hem verplicht om een serieus antwoord geven en dan kom ik bij een Mama Bears bijvoorbeeld Rose Ice met een gemiddeld menthol gehalte, Lea Classic lichte Sandalwood geur lichte Menthol en een fantastische zeep, de Stirling Chil versies zoals de Orange versie en zoek je een mooie frisse rozengeur dan is de KShaveWorx Frozen een besliste aanrader, als je Pepermunt geur blieft is de Acca Kappa Barbershop een zekerheidje, de enige OSP zeep die te genieten is Eucalyptus &TeaTree & Menthol, Maggard Orange of Nothern Moss gemiddeld menthol en wil je een hele goede zeep dan zou de Gentle Menthol van Meissner een aanrader zijn Ik zou je ook wat samples kunnen sturen zodat je een uitgelezen selectie menthol zepen ontvangt is dat wat mijn goede Belgische vriend?? want als je hele potten koopt en het bevalt niet moet je die allemaal weer naar mij opsturen Denk er wel om dat al de hiervoor genoemde zepen vele malen beter ruiken en hun werk doen dan de thans door jou in gebruik zijnde ranzige troepjezepen dus bereid je voor op een ware kwaliteitsschok Ik ben wel blij dat ik niet aan Yoga doe zeg stel dat ik een maand Jabonman........brrrrrrrrrrrrrrrrr de gedachte alleen al
marco Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Ingram, TOBS peppermint, Men-Ü of hie dat ook heet. Rose of Bulgaria. Van die Men-U heb ik nog wel een sample tube.
Snuff Posted May 17, 2017 Author Posted May 17, 2017 Blijft er wel ruimte over om met enige mildheid met je zelf om te gaan? Zelfkastijding is een doodlopend spoor. Persoonlijk zou ik beginnen met Proraso Wit. Geen doodlopend spoor, de moderne mens streeft altijd maar naar het plezier in het leven, zo hoeven ze niet over de dingen na te denken en worden ze niet met hun innerlijke geconfronteerd. O ja GEEN proraso producten aub, vind ik niks. Toch bedankt! O ja en menthol op zich is al erg genoeg aub niet nog eens pepermint er bovenop
Snuff Posted May 17, 2017 Author Posted May 17, 2017 weer treffend en scherp verwoord Rolf en als je dan toch een uitdaging wil ga dan direct in het diepe Ja die snapte ik al wel, dat ik Rolf niet moest volgen in zijn advies Maar het betreft mijn Belgische vriend en ik ben hem verplicht om een serieus antwoord geven en dan kom ik bij een Mama Bears bijvoorbeeld Rose Ice met een gemiddeld menthol gehalte, Lea Classic lichte Sandalwood geur lichte Menthol en een fantastische zeep, de Stirling Chil versies zoals de Orange versie en zoek je een mooie frisse rozengeur dan is de KShaveWorx Frozen een besliste aanrader, als je Pepermunt geur blieft is de Acca Kappa Barbershop een zekerheidje, de enige OSP zeep die te genieten is Eucalyptus &TeaTree & Menthol, Maggard Orange of Nothern Moss gemiddeld menthol en wil je een hele goede zeep dan zou de Gentle Menthol van Meissner een aanrader zijn Ik ga sowiezo voor een zeepje gaan die hier in Europa te krijgen is ivm verzending en dergelijke. Ik ga eens wat reviews van bovenstaande aanraders doorspitten om de minst walgelijke te vinden (niks zeggen tegen mijn lerares want die zou me vast meteen die wintergreen in de hand duwen ) Ik zou je ook wat samples kunnen sturen zodat je een uitgelezen selectie menthol zepen ontvangt is dat wat mijn goede Belgische vriend?? want als je hele potten koopt en het bevalt niet moet je die allemaal weer naar mij opsturen Nee dank je, stel het wel op prijs maar Hans (en eventueel andere welwillenden) gelieve geen samples op te sturen, is zonde, ik wil voor één zeepje gaan, de rest zou toch maar drie meter diep begraven worden in de tuin. En Hans je hoeft de postbode niet in de gaten te houden want ik ga heus geen potTEN bestellen en je toch al krappe schappen overbelasten met alles wat ik niet behoef Denk er wel om dat al de hiervoor genoemde zepen vele malen beter ruiken en hun werk doen dan de thans door jou in gebruik zijnde ranzige troepjezepen dus bereid je voor op een ware kwaliteitsschok Ik bereid me inderdaad voor op een ware schok maar niet van de aard zoals hierboven beschreven Ik ben wel blij dat ik niet aan Yoga doe zeg stel dat ik een maand Jabonman........brrrrrrrrrrrrrrrrr de gedachte alleen al Nochtans een maand lang à twee scheerbeurten per dag met Jabonman dat staat gelijk aan een goede 60 orgasmes
Hanskoning Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 60 orgasmes in één maand Dan valt dus wel de hypotheek vrij voor mevrouw Koning want dat overleef ik niet meer op mijn leeftijd en gelet op mijn huidige conditie dus nog een reden om die troepjeszeep links te laten liggen Maar vooruit mijn bindende zeep advies heb je met de gebruikelijke dagelijkse e-mail ontvangen en bestel nu gewoon maar een pot van de zeep die bovenaan het advies staat want die wil ook weer eens aanschaffen maar vind het ook niet erg om een aangebroken pot aan de weinige voorraad toe te voegen
Snuff Posted May 17, 2017 Author Posted May 17, 2017 Ik heb het wel over scheergasmes hé viespeuk! Ik stel je advies zeker erg op prijs maar naast menthol hou ik absoluut ook niet van eucalyptus en mint dus om de voorraad aan te vullen zul je toch even in je eigen zak moeten tasten
Hanskoning Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Nu vooruit net weer een mail verstuurd, ga ik zelf maar sparen voor optie 1
Barbiere di Figaro Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Een hele maand Ron? TFS Rasozero Eucalyptus Heerlijk! Eenvoudig! Je kunt daarna delen, daar houd je ook van! Het zou je in één keer over je angst heen helpen. Dit is een beetje, dat als je hoogtevrees hebt, dat je dan begint met de Burj Kalifa in Dubai. Btw, aanrader!
marco Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Daar zit ook eucalyptus in Eric. Hij zoekt er één zonder. Mijn advies zou dan toch Rose of Bulgaria zijn Ron. Relatief weinig menthol en een lekkere rozengeur.
Barbiere di Figaro Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Marco, met dit weer van vandaag, dat benauwde Nederlandse plotselinge warmvochtige, dan is menthol en eucalyptus "just what you need". Maar Ron is wat eenkennig, da's waar ja.....
Snuff Posted May 17, 2017 Author Posted May 17, 2017 Daar zit ook eucalyptus in Eric. Hij zoekt er één zonder. Mijn advies zou dan toch Rose of Bulgaria zijn Ron. Relatief weinig menthol en een lekkere rozengeur. Eric is Oooo zo behulpzaam Ik had het over een maand niet over tien jaar Ik heb ooit Rose of Bulgaria ontvangen van iemand, denk dat ik toen ei zo na het wereldrecord verwerpen heb verbroken
Snuff Posted May 17, 2017 Author Posted May 17, 2017 Nu vooruit net weer een mail verstuurd, ga ik zelf maar sparen voor optie 1 Denk dat het een van die twee zal worden dan, bedankt!
Snuff Posted May 18, 2017 Author Posted May 18, 2017 Niet dus. Deze morgen: Lerares komt binnen en plakt een envelope op de spiegel en begint de les. Tijdens de pauze moet iedereen uitleg geven over hoe ze (ik ben de enige man daar trouwens) het gaan aanpakken voor een maand. Nadat iedereen aan de beurt is geweest opent ze de envelope en laat de daarin zittende brief rondgaan. Blijkt dat ze al had voorspelt dat iedereen het wel zou doen maar de weg van de minste weerstand zou kiezen Er zat ook een tekst bij (zie foto) De menselijke natuur zekers? Staat gelijk aan het niet doen dus dat gaat niet werken. Misschien had Rolf het toch meteen goed en moet ik daarvoor gaan
Hanskoning Posted May 18, 2017 Posted May 18, 2017 Ooooh maar dan doe ik je nu een aanbod die de Stirling Wintergreen in mijn optiek overtreft mijn grote Belgische vriend. En dit is echt een grote uitzondering omdat deze zeepmaker ermee gestopt is en ik deze zeep koester als zijnde mijn grote liefde dus heel speciaal maar daar komt hij tatatatatatatatatataaaaaaaaaaaaa........... Wil jij wat ontvangen van de meest koelende zeep die ik heb en wel de Queen Charlotte Soap Voskot, ijspegels gegarandeerd En anders kan ik je dus de Chiseled Cryogen of de Glacial versies van Stirling en ook de Wintergreen aanbevelen Ik vond je eerlijk gezegd ook wel een beetje flauwtjes met deze test zeg, je zocht een menthol zeepje waar eigenlijk alleen het woord menthol in de naam voorkwam en je wilde het vervolgens absoluut niet voelen op het gezicht en dat is dus geen echte uitdaging Maar gelukkig doorzag de lesgevende dit moment van zwakte en heeft zij reeds terdege actie ondernomen, hoewel ik denk dat je dispensatie voor deze test kan krijgen als je haar vertelt dat je je al maanden scheert met troepjezeep dit is echt een onmogelijke opgave voor ieder weldenkend mens
Snuff Posted May 18, 2017 Author Posted May 18, 2017 Dat telt niet Hans, ook al zou het troepjeszeep zijn ik geniet er ongelooflijk van dus telt dat niet als aversie. Ik ga eens moeten terug spitten in het forum, jij hebt daar ergens vermelding gemaakt dat je goed contact had met de eigenaar, blijkt dat hier in Europa alleen Stirling te krijgen is op een paar plaatsjes en dat tegen hoge prijzen en weinig keuze.
Hanskoning Posted May 18, 2017 Posted May 18, 2017 Stirling is te koop bij Maggard en de verzendkosten stellen niets meer voor, de laatste keer $ 5 verzendkosten betaald om een zeep + balm te verkrijgen. Dus zelfs goedkoper als hier in Nederland een pakketje te versturen met de post Trouwens de Wintergreen hebben ze bij Maggard niet op voorraad en die zou ik nog heel graag aan mijn voorraad toevoegen en ik weet bijna zeker dat één door mij zeer gewaardeerd lid sinds kort wonende in het oosten des lands in de lachstuip schiet dit als hij dit leest. Maae toen ik hem ooit binnenkreeg was mevrouw Koning zeer resoluut en vond het een stinkzeep en daar ik van het harmonie model ben dus de zeep aan bovengenoemde persoon met tranen in de ogen en dit niet van de anwezige menthol in de zeep overhandigd. En elke keer als ik hem weer rook, zoals toen ik op bezoek was bij Kalerolf, sloeg de spijt steeds harder toe. Dus besloten om ondanks de dreigementen met zware kastijding door mevrouw Koning deze zeep weer te bestellen. Wel en nu wordt het pas echt treurig, vorig bij mijn inkoopactie was de zomer voorbij en dus werd deze zeep niet meer geproduceerd en nu is de zomer daar maar nu neemt Maggard hem waarschijnlijk niet op voorraad. Daarom mijn verzuchting vorige week dat ik maar weer eens een inkoopactie moet gaan opstarten om deze zeep rechtstreeks bij Rod te kopen en dan direct eens te informeren hoe het met onze forum zeep staat.
efsk Posted May 18, 2017 Posted May 18, 2017 Fijne zeep wel, die Stirling Wintergreen. Mooie geur. Beetje koud, dat wel.
Nienke Posted May 18, 2017 Posted May 18, 2017 Niet dus. Deze morgen: Lerares komt binnen en plakt een envelope op de spiegel en begint de les. Tijdens de pauze moet iedereen uitleg geven over hoe ze (ik ben de enige man daar trouwens) het gaan aanpakken voor een maand. Nadat iedereen aan de beurt is geweest opent ze de envelope en laat de daarin zittende brief rondgaan. Blijkt dat ze al had voorspelt dat iedereen het wel zou doen maar de weg van de minste weerstand zou kiezen Er zat ook een tekst bij (zie foto) De menselijke natuur zekers? Staat gelijk aan het niet doen dus dat gaat niet werken. Misschien had Rolf het toch meteen goed en moet ik daarvoor gaan Ja, die dame is slim zat. Anders confronteer je jezelf nog steeds niet met waar je echt van gruwelt. Succes en denk maar zo. Het is maar een maand, genoeg maanden daarna om bij te komen
DannyVG Posted May 22, 2017 Posted May 22, 2017 Amaai Snuff, veel moed toegewenst. Hopelijk ga je niet onderuit door die menthol. Nu ja Ron je mag ook van mij een zeepje gebruiken hoor. ik heb stirling margaritas in the artic, stirling glacial spearmint maar misschien kan dit je troosten : Ik heb ook de Janbonman lima especias mentolado
Snuff Posted May 23, 2017 Author Posted May 23, 2017 Nee nee dank je, één potje is meer als voldoende!!!!! Ook al zou het een superzeep als de lima especias zijn dan nog hoeft het voor mij niet
Hanskoning Posted May 23, 2017 Posted May 23, 2017 Wel ik ben trots op je Snuffie ga je toch eindelijk de geneugten van die heerlijke verfrissende zo mooi twinkelende verkoelende pareltjes ondervinden en geloof me je gaat ze nog missen ook na die maand van gebruik, die heerlijke frisse tinteling op de huid als het zo heet in de zomer is.
DannyVG Posted May 23, 2017 Posted May 23, 2017 Snuff ik hoop dat Hans je toch voldoende ingelicht heeft door je te overdonderen met een dikke van Daele over menthol zepen ? Niettegenstaande je trede gestegen bent in Hans zijn achting moet je zeker opletten dat het een zeepje is dat hij kent zoniet weer dikke ambras en dit wegens het overtreden van koninklijke aanbevelingen.
Recommended Posts