Jump to content

Linkshandig.

Svc

Recommended Posts

Nee er is geen verschil. Sommige mensen gebruiken hun dominante hand om beide kanten van het gezicht te scheren en anderen leren van in het begin om beide handen te gebruiken.

Als linkshandige heb ik me ook met rechterhand leren scheren. Lijkt lastig maar valt na een beetje oefenen reuze mee.

Bovendien zijn wij als linkshandige toch altijd meer tweehandig. Het eten snijden we aan tafel ook rechts :!:

Zelf scheer ik niet met een open scheermes, maar mijn man wel. Hij is een echte linkspoot, maar na 3x voorzichtig scheert hij nu met beide handen. Verder is er geen verschil voor links en rechts. Het is vooral rustig beginnen en goed kijken wat je doet. Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het gaat. Meer kan ik er niet van maken.

Ik ben overwegend linkshandig, heb geen aangepaste messen en scheer me (met open mes) volledig tweehandig: de ene helft van mn gezicht met links, de andere met rechts. Effe wennen, met name voelt het wat onzeker aan in het begin, de niet-dominante hand, maar met twee beurten gaat het automatisch.

ik heb ook gewoon beide handen gebruiken aangeleerd en eigenlijk is dat achteraf bezien wel "handig"

lijkt ingewikkeld maar is het eigenlijk helemaal niet

plus hoort een stukje bij de oefening voor mij