Svc Posted May 16, 2017 Share Posted May 16, 2017 Hallo, is er een verschil in messen/ handvat voor linkshandige of rechtshandige mensen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 Nee er is geen verschil. Sommige mensen gebruiken hun dominante hand om beide kanten van het gezicht te scheren en anderen leren van in het begin om beide handen te gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 Als linkshandige heb ik me ook met rechterhand leren scheren. Lijkt lastig maar valt na een beetje oefenen reuze mee. Bovendien zijn wij als linkshandige toch altijd meer tweehandig. Het eten snijden we aan tafel ook rechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Paul Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 Heerlijk vond ik het, het moment dat ik met een open mes ging scheren. Eerste keer linkshandig was wel spannend, maar nu een tweede natuur geworden. Met de DE blijf ik toch nog rechtshandig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienke Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 Zelf scheer ik niet met een open scheermes, maar mijn man wel. Hij is een echte linkspoot, maar na 3x voorzichtig scheert hij nu met beide handen. Verder is er geen verschil voor links en rechts. Het is vooral rustig beginnen en goed kijken wat je doet. Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het gaat. Meer kan ik er niet van maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 Als rechtshandige scheer ik mij voor 95 % met mijn rechterhand. Sommige plekken zoals linkerwang langs mijn oor WTG doe ik linkshandig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 Als rechtshandige scheer ik mij voor 95 % met mijn rechterhand. Sommige plekken zoals linkerwang langs mijn oor WTG doe ik linkshandig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 Ik ben overwegend linkshandig, heb geen aangepaste messen en scheer me (met open mes) volledig tweehandig: de ene helft van mn gezicht met links, de andere met rechts. Effe wennen, met name voelt het wat onzeker aan in het begin, de niet-dominante hand, maar met twee beurten gaat het automatisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Paul Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 Scheren met een kamisori mes blijft nog wel een spannende aangelegenheid. Zowel links als rechtshandig Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiFuMi Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 ik heb ook gewoon beide handen gebruiken aangeleerd en eigenlijk is dat achteraf bezien wel "handig" lijkt ingewikkeld maar is het eigenlijk helemaal niet plus hoort een stukje bij de oefening voor mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts