bracha25 Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Nou, zojuist geschoren met de straight die ik van Buffel te leen heb. Die lag vanmiddag in de bus. Eerst de hanging hair test gedaan. Ging gemakkelijk. Daarna de scheerbeurt. Hete douche als prep. Als scheerzeep de Arko stick gebruikt. Van al mijn zepen en cremes gebruik ik die de laatste tijd het meest. Even zoeken naar de goede hoek, maar als snel gleed het mes soepel door de haren. Eerst de rechterkant onder de bakkebaard met m'n rechthand. Kleine stukjes tegelijk. Vervolgens ook de wang en de rechterkant van m'n hals gepakt. Toen de linkerkant. Even getwijfeld, maar toch maar met m'n linkerhand gedaan. Ook weer eerst onder de bakkebaard, daarna de wang. De linkerkant van m'n hals maar met rechts gedaan. Soms was het even zoeken om met de andere hand de huid goed strak te trekken. Ook omdat daar waar ik de huid vast wilde houden, soms zeep zat. Met de vingers over aluin gaan hielp wel. Toen de kin. In kleine beetjes gedaan. Merkte wel dat het daar wat moeilijker door de haren ging. Maar ging redelijk. Wel wat bloedpuntjes op de kin, maar geen sneetjes. De snor maar met de krabber gedaan. Aluin erna prikte meer dan anders. Afgemaakt met Ogallala bay rum. Huid voelt nu lekker rustig aan. Ik heb een erg dichte en dikke baardgroei. Dacht dat ik het scheermes met 1 scheerbeurt flink botter had gemaakt, omdat die bij de kin wat meer trok. Na afloop mes gedroogd en nogmaals de hht gedaan. Ging wel, alleen kostte het nu iets meer moeite, moest nu een paar keer met een haar tegen het mes slaan, voor die stuk ging. Zal wel door mijn slechte techniek komen. Denk dat ik er niet aan ontkom om snel een strop te halen, denk dat het mes anders te snel weer geslepen moet worden. Al met al positief bevallen! Ik blijf zeker doorgaan. Scheer me normaal maar 2 keer per week. Wil proberen dat minimaal 1 keer per week met de straight te doen totdat het me wat sneller afgaat. Nu een half uur over gedaan. Buffel bedankt voor deze kans! Zal het mes weer retour doen als de gold dollar binnen is en is geslepen. Als je die eerder nodig hebt, hoor ik het wel;)
Buffel Posted September 11, 2013 Posted September 11, 2013 Leuk om te lezen! Voor nu , zou je op een krant kunnen stroppen. Spijkerbroek kan ook.
Snuff Posted September 11, 2013 Posted September 11, 2013 Dat is zo te horen prima verlopen. Het is normaal dat je meer weerstand voelt in het gebied rond de kin, de haargroei is daar meestal het hardst. Ook het snel afnemen van de scherpte van het mes, had ik ook, gebruikte daarom in het begin een strop met pasta om het mes scherp te houden tot m'n techniek verbeterde (meestal nog teveel druk zetten op het mes, vandaar de rode puntjes) en ik met een gewone strop een heel eind kwam. Het kan alleen maar beter worden. Succes!
Recommended Posts