HiFuMi Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Ik vraag me af wat de meesten doen om het open mes droog weg te leggen. Ik maak het na het scheren droog met een wc papiertje en dan stroppen en opbergen. Alleen messen die ik langer niet gebruik gaan in de Camelia olie of tegenwoordig vaak Ballistol. Ik ben een beetje aan het uitzoeken of ik de snede raak met het papier en hem daardoor botter maak. Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanwer Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Afvegen met vochtige doek, dan wc papiertje dat ik ook door de scales haal, sinds kort daarna nog stroppen en omdat het er teveel worden daarna nog een druppel reukloze babyolie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Afspoelen (alleen het blad), drogen met tissue of wcpapier, ook tussen de scales, stroppen, balistol, lade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Tijdens het scheren veeg ik het schuim af op een keuken papiertje. Na afloop droog ik mijn mes af met mijn handdoek, daarna een 20 x over de canvas Daarna balistol en terug in de rol(van Snuff zijn vrouw). Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiFuMi Posted May 14, 2017 Author Share Posted May 14, 2017 Ha. Ik zie veel overeenkomsten. Dank mannen. Ik probeer wel het papier niet op de snede te laten komen. Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Droogmaken met een oude theedoek, even de föhn tussen de scales en rond de pin, 10 x linnen, 1/2 dag open laten liggen en opbergen. Geen olie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Ik strijk de zeep af op een spons en spoel het mes niet af onder de kraan. Alleen mijn scheerblad wordt dus nat omdat ik hem voor dat ik begin even in een kom heet water dompel. Tussen de scales komt geen nattigheid. Na het scheren droog ik het blad vanaf de rugkant af met een handdoek. Dan verdwijnt hij rechtopstaand op de tang in de scheerkast tot de volgende beurt. (ongeveer 3 weken) En dat is het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Waarom een oude theedoek.. Tony.. De nieuwe mogen niet van zijn vrouw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Waarom een oude theedoek.. Tony... Omdat ik die daarvoor heb liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Ik overweeg een compressor in de badkamer te monteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Ik overweeg een compressor in de badkamer te monteren eigenlijk zouden wij mannen, een eigen badkamer moeten hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Paul Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Afspoelen, drogen met handdoek ook tussen de scales. klaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Ik overweeg een compressor in de badkamer te monteren eigenlijk zouden wij mannen, een eigen badkamer moeten hebben... Roland ze zijn er. Heb een vriend met een badkamer voor zijn vrouw, de kinderen en hem zelf. De vrouw is inmiddels weg en heeft hij 2 ter beschikking. Dat scheert dan ook nog met cartridges Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Harrie neem dan een elektrische.. ik heb er keer een diesel in de badkamer gehad.. Was echt niet te doen.. Kwestie van goede afzuiging, maar in Boekelo heb je gewoon stroom in de badkamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyVG Posted May 15, 2017 Share Posted May 15, 2017 Mes afspoelen, drogen met een tissue 20 maal stroppen canvaszijde Camelea olie En dit elke dag Vervolgens stop ik die natuurlijk in Antje's roll (echtgenote snuff) En mijn scheermessen zijn echt happy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts