Jump to content

SOTD 8 mei - 14 mei 2017

Recommended Posts

- Gillette black handle superspeed

- Rapira

- L'Occitane Plisson

- TFS Pomeriggio

- Aluin

- Floid suave

- TFS bergamotto neroli forte asb

In twee gangen en wat bijwerken weer nagenoeg spiegelglad. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de TFS asb.

SOTD_20170508-1024x768.png

• Pre-Shave: Hawkins & Brimble
  • Krabber: ATT Atlas M1
  • Mesje: Voskhod
  • Kwast: Wolf Whiskers - Tuxedo (Zwarte Wolf)
  • Scheerkom: Poolse kom
  • Scheercrème: Arko Comfort
  • Aluin: DvH - Aluin met voetje
  • After-Shave: Saponificio Varesino Tundra Artica
  • Geurtje: Proraso Wood And Spice EdC

Omega 20102,

Arko Blue Cool,

Fasan Slant,

Medyna K-Stahl (carbon 0,08mm) 6e x,

Pinaud-Clubman Special Reserve,

Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

Omega 20102 en Arko Blue Cool:

Arko Blue Cool met de de 20102 in de Poolse kom geeft een mooi schuim. De Cool van de Arko is erg gematigd, maar net dat beetje frisheid waarbij het verkwikt. Mooi stevig schuim in het grote varken. Die kwast begint behoorlijk los te komen na 7x.

Mesje en krabber:

De Medyna K-Stahl (carbon 0,08mm) voor de 6e x gebruikt. De Medyna deed me even twijfelen vanmorgen. Wel na 6x, maar weet het niet zeker, dus morgen nog 1x. Het mesje is uit geroest. Nu een mooie zwarte vlekkerige patina, maar nog steeds een glimmende snede. Mijn twijfels ontstonden, doordat ik het gevoel had, dat er meer stoppel bleef staan dan eerder. Echter toen ik meer aandacht aan de hoek in de Fasan bestede, ging het alsnog als de gesmeerde bliksem en ben ik prima glad. Dan morgen nog eens in de S2 en anders was 6x ook prima. Resultaat BBS.

Tot slot: De Special Reserve blijf ik een bijzonder en lekker luchtje vinden. Hema ASB voor de verzorging. Mijn vrouw minder blij, vindt die Special Reserve absoluut niet special, maar daarvoor had ze gisteren roosjes.

Gillette Slim Twist

Rapira Platinum Lux

Hot Scuttle

Simpson Best Badger

Sapone Da Barba Vegetale alla Mandorla

Tcheon Fung Sing Bergamotto Neroli Forte

Gillette Cool Wave

Doordat de site hedenmorgen niet bereikbaar was pas nu mijn post.

Terwijl ik met de Wimmie Bowl in mijn handen stond toch gekozen voor de scuttle, deze temperaturen rechtvaardigen een warme zeep tijdens het scheren.

En wat een goede keuze, de warme bitterkoekjes geur maakte deze scheerbeurt helemaal af.

De TFS voor de verzorging en Gillette Cool Wave voor de finish.

Klaar voor een cappuccino met ...

Fijne dag allemaal.

cGmJ9Rp.jpg

bc9dRLh.jpg

Sapone Da Barba Vegetale alla Mandorla

En wat een goede keuze, de warme bitterkoekjes geur maakte deze scheerbeurt helemaal af.]

Ik weet het niet Wim, het idee van een frisse scheerbeurt en dan vervolgens je gezicht besmeuren met een warme bitterkoekjes geur, als je het rustig leest en op je in laat werken komt het idee steeds ranziger over :o;)

Misschien is het de gedachten die bitterkoekjes bij mij oproepen, maar dat vertel ik je nog wel een keer!

Maar toegegeven de geur is net niet zo lekker als de Ylang Ylang van Jabonman.

Soms heb je van die dagen waarop alles klopt.....

Lutz

Feather

Simpson tulip 2 Super badger

Extro Isola

In 2 rondjes ultra glad met de Lutz op een glijbaan van heerlijk IsOla schuim. Top!

Als beloning mocht er nog een klots Royall Lime tegenaan.0598a493a4bc8ec733c0a44c92ee4ae2.jpg

Omega 80067

TFS RaszoZero

Merkur 39c

Personna Platinum Chrome (6x)

Proraso groen AS

Proraso groen ASB

Verbazingwekkend lekkere scheerbeurt. In drie gangen aangenaam glad. Het mesje knisperde lekker door de haartjes, maar de AS gaf wel een redelijke prik. Verder dan 8 keer gaat het mesje niet komen, vermoed ik.

Cowboy 5/8

Jan Zoethout custom syntheet

TSF Italian Fern

Brut Oceans

Een slechte terugkeer tot het open mes scheren!

Normaal gestropt zoals ik anders doe en scheren maar. Man wat trekken dat mes!

Het is vers geslepen door Eelco, en daar ligt het absoluut niet aan.

Vermoedelijk heb ik het mes direct verpest met mijn stroppen.

Woensdag maar eens kijken naar een microscoop om te zien wat er nu precies mis is.

Volgende keer maar weer beter.

IMG_20170508_191503481.thumb.jpg.40af1ed86df07787ec230068c2418919.jpg

@loei

Elk nieuw mes gebruik ik eerst 1x zonder stroppen. Zoals dit weekend van Martijn, de World Master.

Check. En ging helemaal super.

Daarna stroppen.

Ik trek de strop hard aan, 5 a 10 kg en mes soepel tussen 2 vingers en schuiven maar. Ik kan zeker 30x maal scheren met alleen stroppen.

succes,

Chris

@loei

Elk nieuw mes gebruik ik eerst 1x zonder stroppen. Zoals dit weekend van Martijn, de World Master.

Daarna stroppen.

Ik trek de strop hard aan, 5 a 10 kg en mes soepel tussen 2 vingers en schuiven maar. Ik kan zeker 30x maal scheren met alleen stroppen.

succes,

Chris

Idem Chris!

Eerste keer na het slijpen altijd zonder stroppen om te voelen hoe het van de stenen komt. Tijdens de beurt kan ik dan altijd nog stroppen om het verschil te willen bemerken. 30 keer scheren met een mes zonder bijwerken haal ik dan weer niet :) .

@loei

Daarna stroppen.

succes,

Chris

Bedankt voor de tip Chris.

De mislukte scheerbeurt is ook een uitdaging om het weer goed te kunnen natuurlijk. :)

Shavemac zebra/beehive/24/56/bulb/Silvertip/D01

Meißner-Tremonia Lavender DeLuxe

Brillant NOS (t)

Voskhod (2?)

Tunney aluin

Zeep klotsen gaat natuurijk heerlijk met deze combi, en de geur van deze Meißner is al lange tijd niet langsgekomen ten badkamers efsk's. Prima dus.

De Brillant leek wat hoekiger te scheren dan de vorige beurt, maar het resultaat mag er zijn: het is gewoon een goed ding waarover ik blij verrast blijf.

Tunney deed niks.

- Gillette black handle superspeed

- Rapira

- L'Occitane Plisson

- Rose of Bulgaria

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- The Shave Doctor aftershave gel

In twee gangen weer nagenoeg spiegelglad. Geen prik van de aluin, de Pinaud gaf wel een paar prikjes. Afgemaakt met de aftershave gel.

Merkur Progress (Rapira)

J&T Gusto Das

Proraso groen

Wimmies scheerkom

Proraso groen AS

Proraso groen ASB

Wederom opmaak dag, alhoewel dit opmaken nog even gaat duren, maar dat is dan ook helemaal niet erg met deze zeep. Licht verkoelend na afloop past prima bij deze ietwat koudere morgen die vast warmer gaat worden.

Timeless 0,95

Lord Classic

Wimmie Bowl

Omega Boar Brush

Stirling Glacial Lemon Chill

MAN balm

Duru Cologne

Heerlijke frisse scheerbeurt.

Drukke dag, aan de late kant dus kiezen tussen een cappuccino of mijn sotd posten!

Fijne dag allemaal.

6lzZGcI.jpg