Ga naar inhoud

Hoeveel scheermessen......?

Hoeveel scheermessen hebben in gebruik?  

31 leden hebben gestemd

1. 1. Hoeveel scheermessen hebben in gebruik?

• 0 (ik schrijf ook niet met een ganzeveer)
      3
    • 1
      3
    • 2-5
      6
    • 6-10
      5
    • 11-25
      11
    • 26-50
      2
    • 51-100
      1
    • 101-250
      0
    • 251 of meer
      0

Aanbevolen berichten

Ik bedenk me ineens, jij hebt me de messentrekker wel eens gemaild. Die zou ik nog ergens moeten hebben. Alleen jouw tekstbestand met messen heb ik natuurlijk niet. Moet ik 'm van de week effe opzoeken?

Dank voor het me helpen herinneren Marco. Die heb ik per PB aan jou en Rolf gezonden, toentertijd. Het was effe bladeren maar 16 maart 2016 om 22:51 was dat. Net gevonden :-)

Zo, dat is mooi. Zie je, backups zijn niet nodig, zolang je alles maar eens naar iemand verstuurt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zes goede messsen in mijn rotatie . Een ZY en een titan om mijn slijp vaardigheden op bot te vieren (experimenteren) en worden dus af en toe gebruikt en dan heb ik nog een mooie Henckels 4/8 . Gebruik ik eigenlijk nooit terwijl deze wel scheer gereed is. Maakt in totaal 9 messen . Ik heb nog wel een verlanglijstje die een veelvoud bedraagt :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 waarmee ik tot nu toe 58x geschoren heb. Ik denk dat ik de 100 wel ga volmaken met deze tot ik een 2e koop.

Kijk dat is nou eens een rechte rug :)

Waar zijn de scheerders met louter krabbers?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 maanden later...

Off-topic: is er misschien interesse in een (uiteraard gratis) online databank van je scheermessen, gekoppeld aan je eigen login?

Ik denk dan aan een systeem waarin je kan ingeven welke messen je hebt, met een rating-systeem (1-5 sterren), scheergereed of niet, foto's, link naar andere web-pagina's, ...

Een 'messentrekker' die een keuze maakt uit de 'scheergereed' messen kan ook worden geïmplementeerd, als de 'uitvinder' dit (of deze benaming) toestaat tenminste ;)

Deze database zou ook uitgebreid kunnen worden met DE-messen, kwasten, zepen, AS, enz.

Indien interesse/veel reactie kan deze post best door de beheerder in een apart topic worden gezet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@baha leuk initiatief maar persoonlijk trek ik de informatica lijn aan de deur van de badkamer, hier wil ik nog zelf à la minute bepalen wat ik wil gaan gebruiken. Rol gewoon mijn scheerzakken open en ga langs de messen tot ik de onweerstaanbare drang voel een bepaald mes te nemen. Nou ben ik als experiment wel begonnen om op ouderwets papier met een potlood streepjes te trekken naast de naam van ieder mes na een scheerbeurt gewoon om eens te zien hoeveel beurten er verstrijken vooraleer een opfrissing nodig is op de steen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
@baha leuk initiatief maar persoonlijk trek ik de informatica lijn aan de deur van de badkamer, hier wil ik nog zelf à la minute bepalen wat ik wil gaan gebruiken. Rol gewoon mijn scheerzakken open en ga langs de messen tot ik de onweerstaanbare drang voel een bepaald mes te nemen. Nou ben ik als experiment wel begonnen om op ouderwets papier met een potlood streepjes te trekken naast de naam van ieder mes na een scheerbeurt gewoon om eens te zien hoeveel beurten er verstrijken vooraleer een opfrissing nodig is op de steen.

LOL, nu ga ik effe de 'nerd' uithangen:

Je zou een tablet kunnen gebruiken, dan bouw ik een spiegelfunctie via de camera in :P

Kan je daar gelijk digitale streepjes trekken :roll:

Alle gekheid op een stokje: voor mij is scheren echte ontspanning, waarbij ik de rest van de wereld en haar zorgen even vergeet.

Ik lees hier en daar wel dat men excel-lijstjes of andere documenten bijhoudt. Toen ik over de 'messentrekker' las dacht ik dat het eea wel gemakkelijk te combineren valt in 1 toepassing.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat vind ik wel een leuk idee baha. Wel merk ik dat ik graag de badkamer analoog hou. Een uurtje later kan ik wel invullen natuurlijk. Kunnen we ook allerlei statistieken aanhangen. Messentrekken doe ik als Ron op basis van inspiratie

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.