Jump to content

Hoeveel scheermessen......?

onno

Hoeveel scheermessen hebben in gebruik?  

31 members have voted

1. 1. Hoeveel scheermessen hebben in gebruik?

• 0 (ik schrijf ook niet met een ganzeveer)
      3
    • 1
      3
    • 2-5
      6
    • 6-10
      5
    • 11-25
      11
    • 26-50
      2
    • 51-100
      1
    • 101-250
      0
    • 251 of meer
      0

Recommended Posts

Afgelopen februari ben ik begonnen met het scheren met een open mes. Ik had me voorgenomen de eerste 100 dagen me te beperken tot dat ene mes. Dat is me niet helemaal gelukt. Er zijn nu ondertussen 6 messen scheergereed.

Dat leidt bij mij tot de vraag: hoeveel open messen hebben jullie eigenlijk? En dan bedoel ik open messen waarmee direct of minimale inspanning geschoren kan worden.

Het aantal als volgt te bepalen:

- alleen open scheermessen (geen shavettes)

- geen collectors items waarmee niet geschoren (kunnen) worden

- alleen open messen die direct scheergereed zijn of beperkt slijpwerk nodig hebben

Ik ben benieuwd....

10 maar ik heb er maar een 6 tal in gebruik. De rest heb ik nog niet geprobeerd maar tussen deze rest zitten er ook 2 oefenmessen om te leren slijpen.

Edited by Guest

Tegen de honderd denk ik, maar het kan er ook net over zijn :-)

Kan je geen query draaien uit je scheerbase?

Heb ik die?

Sorry, verhaspeling van namen en micro-elektronica :|

Ik bedenk me ineens, jij hebt me de messentrekker wel eens gemaild. Die zou ik nog ergens moeten hebben. Alleen jouw tekstbestand met messen heb ik natuurlijk niet. Moet ik 'm van de week effe opzoeken?

Ik bedenk me ineens, jij hebt me de messentrekker wel eens gemaild. Die zou ik nog ergens moeten hebben. Alleen jouw tekstbestand met messen heb ik natuurlijk niet. Moet ik 'm van de week effe opzoeken?

Dank voor het me helpen herinneren Marco. Die heb ik per PB aan jou en Rolf gezonden, toentertijd. Het was effe bladeren maar 16 maart 2016 om 22:51 was dat. Net gevonden :-)

Een script wat een random mes uit de verzameling kiest. Scheerde ik me met open mes, dan trapte ik het script af en dan zei het: vandaag scheer je je met: mes zus en zo.

Op deze wijze hoefde ik zelf niet te kiezen, en daar het script het gekozen mes uit de lijst verwijderde kwamen alle messen aan de beurt, net zolang tot de lijst leeg was, en dan begon het weer van voor af aan. Later heb ik het nog eens aangepast om scheve krabbers mee te doen ook.

Een script wat een random mes uit de verzameling kiest. Scheerde ik me met open mes, dan trapte ik het script af en dan zei het: vandaag scheer je je met: mes zus en zo.

Op deze wijze hoefde ik zelf niet te kiezen, en daar het script het gekozen mes uit de lijst verwijderde kwamen alle messen aan de beurt, net zolang tot de lijst leeg was, en dan begon het weer van voor af aan. Later heb ik het nog eens aangepast om scheve krabbers mee te doen ook.

Ah zo, zoiets heb ik ook voor mezelf gemaakt.