ChrisVanMeer Posted May 4, 2017 Posted May 4, 2017 Waarschuwing! Dit is een lang verhaal...heb je geen zin om al dat gelul te lezen, scroll dan naar beneden om gelijk naar de foto's te gaan. Het begon een flink aantal maanden terug toen ik mezelf wilde inschrijven op de wachtlijst van Peter Wolf, de maker van de Wolf Whiskers kwasten. Ik wist van tevoren dat het een lange wacht zou worden en zag een datum en tijd staan wanneer de wachtlijst weer open ging. Gelukkig voor een Nederlander een goede schappelijke tijd, dus zat ik al klaar met de vinger op de knop "Inschrijven". Maar goed ook, want 20 seconden later was de lijst weer gesloten en waren er weer een stuk of vijftig wachtenden bij. Op dat moment ging ik natuurlijk alvast wat rondneuzen in zijn gallerij wat ik mooi zou vinden. Dat zou nog wel eens een hele moeilijke keuze gaan worden bleek, aangezien dat ik negen van de tien kwasten (voornamelijk de handvaten dan) wel mooi vond. Oh, Peter verstuurd geen dassenharen kwast buiten Amerika, maar goed...ik had hier bij Jan al geïnformeerd over het een en ander en wilde sowieso voor alleen een handvat gaan. Wikken en wegen heb ik besloten om voor een (in mijn ogen) mooi kleurrijk handvat te gaan. Het zal niet ieders smaak zijn, maar dat hoeft ook niet...als ik hem maar mooi vind Toen kwam het moment daar, de mail van Peter met een inlogcode, zodat ik mijn keuze kon maken op een mooi overzichtelijk web-formulier. Ingevuld en wel, kreeg ik binnen een half uur al een persoonlijk mailtje van Peter met de quote. Akkoord gegaan en het was weer wachten geblazen. Nu was het nog aan mij om een keuze te maken welke knot. Aanvankelijk wilde ik er een ShaveMac knot in zetten, maar gezien het uiterlijk en de inhoud van de portemonne ben ik gegaan voor een Tuxedo knot die Jan nog had liggen. Vandaar ook nu de bijnaam de Zwarte Wolf / Black Wolf. Na iets meer dan een week kreeg ik de foto's opgestuurd van hoe het handvat geworden was. Akkoord gegeven en daarna via PayPal de rekening voldaan. Mooi dat ik de zending via PayPal ook gelijk kon volgen. Al met al heeft het een week geduurd voordat het handvat een wereldse route af te leggen om vervolgens bij de douane stil te komen te liggen. Dit had ik al wel verwacht, aangezien Peter zich keurig aan de regels houdt waardoor de waarde voor de douana boven de 22 euro uitvallen. Uit ervaring weet ik dat je zelf dit soort buitenlandse zendingen goed in de gaten moet houden en dat bleek wel weer: op de UPS site stond dat ik niet thuis was en werd geïnformeerd dat ik het bij een afhaalpunt kon gaan afhalen, maar niets geen briefje achtergelaten... Via de PostNL site de internationale zending kunnen achterhalen en waarempel, het zou afgeleverd worden bij een lokale buurtsuper. Daar mocht ik nog even iets meer dan 24 euro aftikken en heb daar gelijk het pakketje doorgestuurd naar Jan. Dat moest ook wel, want Peter verstuurt het pakket alleen naar het adres waar je PayPal adres is op geregistreerd, dus rechtstreeks naar Jan sturen was geen optie. Maar goed, die paar extra euro's maken dan ook niet meer uit. Dinsdag was het pakket bij Jan en heeft hij er een mooie Tux in gelijmd. En zie hieronder het resultaat, met dank aan Jan voor de foto's en voor het vakkundig inlijmen!
Kingjack Posted May 4, 2017 Posted May 4, 2017 Wat mij betreft een zeer geslaagde uitvoering! Vooral het handvat is geweldig.
Kamp Posted May 4, 2017 Posted May 4, 2017 inderdaad een mooi handvat zal met die tuxedo wel prettig aanvoelen wat is het voor knot een 30 mm?
ChrisVanMeer Posted May 4, 2017 Author Posted May 4, 2017 inderdaad een mooi handvat zal met die tuxedo wel prettig aanvoelen wat is het voor knot een 30 mm? Het gat wat Peter gemaakt heeft is 25mm in diameter en 15mm in diepte. Hier heeft Jan een 24mm knot in gelijmd.
Snuff Posted May 4, 2017 Posted May 4, 2017 Zoals je zegt als jij er maar gelukkig mee bent. Veel plezier met je aanwinst!
efsk Posted May 4, 2017 Posted May 4, 2017 Geweldige greep. De knot ziet er ook goed uit en het lijkt mooi bij elkaar te passen. Wat is dat voor spul, tuxedo?
ChrisVanMeer Posted May 4, 2017 Author Posted May 4, 2017 Inderdaad, Richard. Het is een Tuxedo synthetische knot (uit mijn hoofd van APShaving).
Snowmiss Posted May 4, 2017 Posted May 4, 2017 Wat is dat voor spul, tuxedo? Dezelfde knot die je in mijn J&T #2212 hebt gezien/gevoeld En nu dan in een heel ander handvat. Resultaat mag er best zijn. Veel plezier ermee Chris!
Johan Posted May 4, 2017 Posted May 4, 2017 Geslaagde combinatie wat mij betreft! Als het toch kleurrijk moet, doe het dan meteen goed
Woodface Posted May 5, 2017 Posted May 5, 2017 Ik heb je waarschuwing ter harte genomen om het gelul niet te lezen en ben gelijk nar de foto's gegaan. Wat een mooie kwast en ben gelijk verliefd op het handvat. Erg mooi. Gelijk nieuwsgierig geworden naar het "gelul" en je post gelezen. Zit nu op de Wolf Whiskers site
Recommended Posts