Ator razor Posted May 1, 2017 Share Posted May 1, 2017 Vandaag als bijvangst een ongeopend pakje Punktal mesjes gekocht. Nu wil ik het pakje wel open maken om de mesjes te proberen of is dat zonde en kan ik er iemand een plezier mee doen voor zijn verzameling? Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 9, 2017 Share Posted May 9, 2017 moeilijke vraag. Het pakje zo vol is eigenlijk zonde om open te maken. Tegelijk: wat moet je er anders mee ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted May 9, 2017 Author Share Posted May 9, 2017 Als niemand interesse heeft in een ongeopend pakje voor zijn of haar verzameling dan ga ik de mesjes binnenkort uitproberen. Daar zijn ze tenslotte voor gemaakt Als iemand ze wil voor zijn verzameling dan mogen ze overigens weg voor de verzendkosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted May 13, 2017 Author Share Posted May 13, 2017 Het mesje gebruikt met de Merkur Progress stand 3. Hij trok verschrikkelijk! De eerste gang niet eens afgemaakt met deze Punktal en overgestapt op een Astra super platinum. Heb er nog 9 over voor de liefhebber Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted May 13, 2017 Share Posted May 13, 2017 Misschien iets voor Harkos? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted May 13, 2017 Author Share Posted May 13, 2017 Ze zijn onderweg naar Harkos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted May 13, 2017 Share Posted May 13, 2017 Mijn dank, ook aan Tjebbe voor zijn suggestie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted November 30, 2017 Share Posted November 30, 2017 Een nieuw oud onbekend mesje voor mij. Kreeg deze van Ator Razor om op te nemen in mijn overzicht. Hij vond het niet wat, maar ik moet bekennen, dat ik het een echt mooi carbon mesje vind, met het karakteristiek van dergelijke mesjes. Doet me erg denken aan de Captain Red van Lord. Ben erg te spreken over de goede eigenschappen van dit soort mesjes. Je denkt dat het mesje trekt, maar intussen scheren de goeden als een tierelier. Dit is zo'n exemplaar. Mijn oordeel: ruim voldoende. Gezien oudheid mesje prima. NOS *** 1- Krabber: Fasan Slant #42 Voelt als scheren met wat weerstand, maar intussen gaat de baard er af zonder irritatie of wat dan ook. In de Fasan Slant is het mesje deel van een goede combi. Dat is natuurlijk niet zo verwonderlijk, want zowel krabber als mesje stammen uit de tijd dat carbon mesjes nog erg gangbaar waren. Mooi klassiek gereedschap. In 3 rondjes glad. 2- Krabber: Gillette Slim adjustable Het mesje was de 2e uitdaging. Zou hij het vandaag weer doen? Welnu, ja en beter dan gisteren. Moest blijkbaar even inlopen. Weer het typische carbon gevoel, lijkt op trekken, maar is zacht de haren afsnijden, met als resultaat een zeer prettig huidgevoel. In de Slim 1e ronde op 5 en vervolgens 2 rondes op 7. Glad, ook op de moeilijkere plekjes. Kan er weer tegen aan vandaag. 3- Krabber: Fatip Grande Rutinia De Punktal deed ook deze beurt weer wat ik verwacht van een carbon mesje. De lichte trek blijft, maar ook tegelijk de zachte en diepe snit. In mijn Fatip, een extra effectieve, door de smalle bovenplaat en de daardoor grote oversteek van het mesje, ha ik veel stuur op de hoek van het mesje en was de effectiviteit goed regelbaar. Ook weer perfect glad daardoor, maar niet een combi voor beginners om maar zo te zeggen. 4- Krabber: Rockwell Razors 6s De Punktal was vanmorgen echt goed te pas. Vlot scheren en snijden. Weinig trek, in elk geval niet meer, dan ik verwacht van een carbon mesje. Grappig, dat ik hier zo van geniet, terwijl de gulle gever er na 1 haal klaar mee was….. In de Rockwell wat geëxperimenteerd met de platen. Begonnen op 5, 2e ronde gedraaid op 6 en 3e ronde nummer 4 gepakt. 6 is effectief, 4 is te mild voor mij, Ergo 5 blijft mijn voorkeur houden. 5- Krabber: Mühle R41 (2013) Het mesje bracht me wat in vertwijfeling, spaarpot of doorzetten. Tja dat heb je met carbon mesjes. Wanneer is trek werkelijk een teken van afnemende scherpte? Nou morgen mag hij nog eens en de 5 norm dus gehaald. Tja die combi's die doen het. De R41 (2013) liet het mesje stuiteren, maar niet mooi scheren, aan het schuim kon het niet liggen, het mesje een twijfel geval. Tijdens de 2e ronde dan toch maar gestopt. Andere krabber gepakt, de Lutz slant en zie daar: flitsend scheerwerk 2e ronde afgemaakt 3e ronde tegen de vleug geen probleem. Vroeger konden ze er dus wel wat van. 6- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole De Punktal is onverstoorbaar. Gewoon door scheren. Gisteren wel even voorzichtig over de strop gehaald en misschien deed dat wel iets. In elk geval prima snit. In de 39c een mooie combi. Dat mesje scheert het best, als hij stevig wordt getordeerd. Nou dat doet die 39c wel. 3 rondes glad zonder trek of irritatie. 7- Krabber: Mulcuto Schrägschnitt Bijna niet te geloven, maar de Punktal blijft het doen. Denk dat het morgen wel afgelopen is, maar dat zie ik dan wel weer. Voorlopig had ik weer een mooie klassieke scheerbeurt en oud carbon mesje. In combi met de Mulcuto Schrägsnitt is dit toch echt gereedschap van weleer, dat nog steeds top presteert. Mooi moeiteloos glad. Lekker zacht bekkie. 8- Krabber: Above The Tie S1 Het mesje is nog steeds goed bruikbaar. Geen rare dingen als hoekgevoeligheid of rauwheid. In de ATT S1 zelfs heel bevredigend en duidelijk aanwezig. 3 rondes glad. Morgen nog maar 1x. 9- Krabber: Pearl TTO De Punktal is vanmorgen in de spaarpot beland. Na de 3e ronde was ik nog niet zo glad als kan en ik wil. Ergo spaarpot. De combi kan natuurlijk debet zijn aan het resultaat. Echter, hoewel de Pearl een instap krabber is, kan ik me er in het algemeen goed mee scheren. Deze keer lukte dat dus minder met het mesje. Dus even de Feather AC SS er over getrokken voor de finale. Dan ben je glad! Naar index Harkos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts