Jump to content

SOTD 1 mei - 7 mei 2017

Recommended Posts

Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush,

Truefitt & Hill Sandalwood,

Gem 1912,

Gem Personna Pfte 11e x,

Bay Rum Harkos® AS,

Bay Rum Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush en Truefitt & Hill Sandalwood:

Gisteren van het Scheerhuys een Truefitt & Hill Sandalwood zeepje meegebracht. Vanmorgen dus meteen proberen. Tja wat zal ik er van zeggen. Even an wennen, maar alvast een moi sandalwood geurtje. Niet te intensief, maar wel naar mijn idee redelijk echt. Prima schuim van te kloppen met mijn 1305. Dus mooie basis voor deze ochtend.

Mesje en krabber:

De Gem Personna Pfte voor de 11e x gebruikt. Opnieuw een goede beurt met deze Pfte. Morgen nog een keer en dan neem ik afscheid van dit volhoudertje. In de Gem 1912 een prima combi, uiteindelijk zijn ze voor elkaar gemaakt. 3 rondes en glad. Elke keer weer moet ik even wennen aan het geschraap en scheergevoel, maar het uiteindelije resultaat is een glad gezicht, zonder enige irritatie. Resultaat BBS.

Tot slot: De eigen Bay Rum AS en ASB er op en klaar voor de nieuwe dag.

Caravan en auto wassen, nog wat latste dingetjes inpakken en dan is het morgen op naar Maagdenburg, richting Polen.

Wat doe je als je totaal naar de klote bent en een behoorlijk slecht humeur hebt?

Pak een Tulip, een Ambassador en een potje Prep.

Even de Simpson in het water en daarna een paar keer door het potje Prep en je hebt een flinke lading geweldig schuim waardoor men vervolgens heerlijk lomp kan rossen met de ER Ambassador.

Glad is dan het resultaat.

6a64eee73adf5db2f07f01811b254bb1.jpg

Goede vakantie Harrie

Hier geschoren met

Fuiji ½ hollow 6/8

Occitane Cade zeep

Extro asb

Razorock syntheet

Gisteren bracht de zeepkoning mij in herinnering dat met glycerine zeep opgewaardeerd kan worden.

De cade zeep was het slachtoffer. Een lekkere zeep maar heeft neiging tot opdrogen. De tweede druppels glycerine deden wonderen.

De Fuiji blijft een wonderlijk mes. Stil en lijkt slechts zeep te verwijderen. Resultaat: glad!

Een mooie dag gewenst!

Timeless 0,95

Gillette Wilkinson Sword (2*)

Hot scuttle

Stirling's Sandalwood, met dank aan 'Kale Rolf".

Simpson Best Badger

MAN balm

Reuzel

Drukke dag dus een snelle scheerbeurt met de Stirling Sandalwood. In de hete scuttle gaf dit een mooie verfijnde sandalwood geur, natuurlijk de prima eigenschappen die je van Stirling gewend bent en dus gewoon een prima zeep.

Drie passes, MAN balm en een toefje Reuzel klaar voor een cappuccino met speculaasje en aan de slag.

Fijne dag allemaal.

Z3iBhLo.jpg

ijiMFzy.jpg?1

Is Harrie heerlijk goed gehumeurd de caravan aan het inpakken, lees ik iets verderop dat mijn jonge bling bling vriend het vandaag niet zo naar zijn zin heeft. Kop op mijn jonge vriend denk even aan mij en de glimlach verschijnt weer rond je mond.

De Feather en IKon B1 zijn voor elkaar bestemd zoals de dikke en de dunne, troepjezeep voor mijn Belgische vriend etc. etc. oftewel een heerlijk scherende combinatie.

De Czech & Speake Oxford & Cambridge zeep, die ik trouwens ooit van mijn Belgische vriend heb mogen ontvangen, dus heel vroeger kocht hij wel goede zeep, zorgde over de Treufitt pre-shave voor een mooie glijbaan.

Weer een heerlijk gladde bolle kop en de geur van de Provence mocht het geheel afronden.

IMG_1428.thumb.JPG.902d38920f134b222ab85eaa5ac13119.JPG

SOTD 20170501

rvNZWR6.jpg

Kwast: J&T® lacewood / Tuxedo syntheet 30 mm.

Scheerzeep: Fitjar Fjellheim.

Krabber: iKon B1 DeLuxe met OSS greep.

Mesje: Asco Super Stainless (rode wikkel) (4).

After shave: Hawkins & Brimble balsem.

Nieuwe kwast, nieuwe krabber, nieuwe zeep (/creme) - fijn !

Glad.

Fijne dag iedereen ! ;)

89BBC7EB-0078-45D0-AEDC-DC350B1B820A.jpg

Fatip piccolo met Wilkinson sword (4)

Razorock plissoft

Baume.be preshave

Fine snake bite

Aqua velva

444 balm

De Fine snake bite is een prima menthol zeep maar ik had het toch wat sterker / verkoelender verwacht. Is een stuk sterker dan bv. proraso groen maar toch heel wat minder verkoelend dan de Stirling lemon chill (dat is echt een diepvriezer :mrgreen: ).

Vandaag nog niet genoeg rust om weer het open mes te pakken, en natuurlijk ook nieuwe krabber willen uitproberen :)

Hoofd:

- Omega 31151 met TDB Herbal Cented Lemon

- GEM Junior met GEM (5*)

- Hema ASB met als resultaat nBBS

Baard:

- J&T #2212 met TDB Herbal Cented Lemon

- Phoenix Bakelite Open Comb Slant met SuperMax Stainless (1*)

- Proraso Groen met als resultaat nBBS

Ondanks de tip van efsk om een TDB zeep te laden met een zo goed als droge kwast, kreeg ik er ook dit keer nog geen fijn schuim mee. Volgende keer nog eens wat langer laden en dan misschien komsoppen ipv kopsoppen.

- Gillette black handle superspeed

- Rapira

- L'Occitane Plisson

- TFS mattino

- Aluin

- Floid suave

- Echo aftershave balm

In twee gangen weer nagenoeg spiegelglad. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de aftershave balm.

Nichiri Rikishia #50 13/16”

Voor het hoofd: Wolfman WR1-OC 0.61mm blade gap met Iridium mesje

Scrupleworks 2,5" Swedish Bridal/ brushed cotton

RazoRock Plissoft Synthetic Big Bruce Handle 26mm

Eufros Rosa Bourbon

Edwin Jagger L Synthetic 23mm

After Shave Bay Rum

Zo net even een van de beste scheerbeurt gehad van de laatste maanden, zeer smooth en weer heerlijk glad ( geen foto IPad zat aan de oplader ;) )

Altijd heerlijk om deze Japanner te gebruiken.

* SWK XL scuttle

* el Druida 2 band

* YSS smiling 6/8

* PPF Bay Rum

* Pinaud Bay Rum