efsk Posted April 27, 2017 Share Posted April 27, 2017 (edited) Jongelui Na de kromme Cowboy, van zichzelf al moeilijk te verkrijgen, vond ik een rechte Cowboy, en wel eentje die ik verder nog nergens gezien heb. Altijd leuk. Het is een rechte krabber, vrij dikke greep met wat minder uitbundige versiering dan de kromme, met onderop een knop. Die knop is wat deze krabber wat afwijkend maakt: deze namelijk maakt de bovenplaat los. Er wordt hier dus niet geschroefd, maar gedrukt. Wat opvalt is hoe stevig de bovenplaat ook zonder mesje al op zn plek zit. Geen beweging in te krijgen. Met mesje mis je de "klik" als je de bovenplaat op zn plek drukt, maar ook dan zit het zaakje stevig en onwrikbaar in elkaar. Andere afwijking ten opzichte van normaal is de locatie van de patentaanduiding: bovenop de onderplaat staat DRP 678521. (Met dank aan sɐǝɹpu∀/riverrun voor deze mooie patentweergave. Staan er meer op die site). Scheren doet het ding aanmerkelijk minder zacht dan de kromme, en ik liep toch een paar punten op op de hals bij het tegen de vleug scheren. Dit ondanks dat de balans prima is, en je best ruimte hebt voor goeie scheerhoek. Nu ja. Edited April 27, 2017 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted April 27, 2017 Share Posted April 27, 2017 Wel gezien op Marktplaats en wel even bij stil gestaan vanwege die mooie en afwijkende techniek om de krabber samen te voegen. Mooi dat hij bij jou terecht is gekomen. Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3010 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted April 27, 2017 Share Posted April 27, 2017 Excuus, voor het onderschrift... Tapatalk heeft een hardnekkige update gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted April 28, 2017 Share Posted April 28, 2017 Unieke krabber en de eerste keer dat ik van een dergelijk sluitssyteem hoor elke college blijft boeiend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts