bracha25 Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Ben benieuwd of iedereen hier zich met 2 handen scheert, dus de rechterhelft met je rechterhand en je linkerhelft met je linkerhand. Heb het mes van Buffel binnengekregen en ga me er vanavond mee scheren. Zit er aan te denken om eerst m'n rechterkant met m'n rechterhand te doen. En daarna af te maken met de krabber. Wil niet weer gaan rushen met het risico dat ik het niks vind en opgeef. Pas na een paar keer de linkerkant met links erbij doen. En pas daarna de kin. Dit is waar ik me eerder altijd sneed en wil het me nu goed aanleren, en niet te snel gaan. Zijn er meerdere zo begonnen, of gaan de meesten ineens all the way?
Lampuhkap Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Ik ben me iig aan het aanleren om met 2 handen aan de slag te gaan. Waarom? Omdat als ik alles met 1 hand moet doen, ik niet goed kan zien wat ik daadwerkelijk doe, en aangezien dat dat met een straight wel en behoorlijk belangrijk iets is....
Buffel Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Gewoon doe wat goed voelt, je vind vanzelf wat voor jouw het beste gaat. Ik doe zelf ook de linkerkant van mijn nek met de rechterhand. De motoriek komt na een aantal keer vanzelf .
DoubleB Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Gewoon doe wat goed voelt, je vind vanzelf wat voor jouw het beste gaat.De motoriek komt na een aantal keer vanzelf . +1. Ik doe alles met 1 hand.
Puerco Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Ik doe meestal 2 gangen, de eerste keer scheer ik alles naar beneden, rechts met rechts en links met links maar daarna de 2e gang ga ik omhoog en doe ik links met rechts en rechts met links. Ik weet niet of dat normaal/gebruikelijk is maar dit voelt voor mij het natuurlijkst aan, was wel even wennen in het begin om de linkerhand te gebruiken maar dat went heel snel en geeft je op de lange duur een hoop voordeel.
Oogje Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Wat is het voordeel van 2 handen dan? /me doet alles met 1 hand....ik heb wat minder vertrouwen in mn linkerhand
Snuff Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Omdat het niet makkelijk is iets aan te leren ben ik maar van in het begin meteen gestart met beide handen. Rechterhand was dominant en dus wat makkelijker maar na enkele weken lukte het me aardig zowel rechts als links. Je gezicht lukt nog wel met één hand maar als je ook je hoofd scheert dan moet je wel erg ver reiken, dat was m'n tweede reden om beide handen te leren gebruiken. @bracha25 Doe gewoon wat je het meeste vertrouwen geeft. Door af te werken met een krabbertje zal het leerproces een stuk langer worden. Nou ja maakt ook niet zoveel uit, je bent toch een aantal maanden verder voor je echt constante goede scheerbeurten hebt met een open mes. Gewoon doen als je er de tijd voor hebt en ontspannen bent, en geniet ervan ook als het resultaat een keertje wat minder is.
Buffel Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Wat wel helpt is dat je de huid een beetje strak trekt met jouw andere hand. Kleine korte stukjes per keer en zorg dat het schuim niet opdroogt Mijn eerste keer duurde een klein uurtje! Nu gaat het steeds sneller en de handigheid komt vanzelf.
Lampuhkap Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Een uurtje? Damn dan deed ik het met mn eerste keer met een half uurtje toch wel een stuk vlotter
Buffel Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Ach ja, toch een gezonde dosis respect voor een scherp mes tegen mijn gezicht!
Lampuhkap Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Absoluut! Is ook wel nodig! (kijk overigens erg uit naar morgen!)
bracha25 Posted September 10, 2013 Author Posted September 10, 2013 Haa die Lampuhkap, dat half uurtje is wel zonder je goatee he Dat is juist de moeilijkste plek
Lampuhkap Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Ja klopt ik heb goatee, maar om dat netjes te doen moet je ook wel een beetje opletten
DoubleB Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Ah, nu komt de aap uit de mouw! Vandaaaar dat 't zo soepel ging. Wacht maar is tot je die goatee eraf wil scheren met een straight
Lampuhkap Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 nah, als ik dat doe lijkt mn halve onderkin zoveel aanwezig
Mickmabsoot Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 n het begin is met 2 handen even lastig en wennen maar na een paar keertjes scheren krijg je het wel gouw onder de knie. het is vooral makkelijker omdat je er beter bij kan met een hand op iedere wang. ik ga soms iets na het midden met mijn linker hand omdat ik links ben. maar de bakkebaarden en wangen gaan er met de andere hand af. lekker de tijd nemen in het begin dan gaat het vanzelf steeds beter
pjdevos Posted September 10, 2013 Posted September 10, 2013 Ik gebruik 2 handen en ben meteen all the way over mijn hele gezicht gegaan. Het is even wat pielen, maar je hebt de slag snel te pakken. Links met links doen (ik ben rechtshandig) is ook makkelijker dan links met rechts vind ik. Ik ben wel alleen met WTG begonnen en langzaam overgegaan op XTG en ATG toen ik wat zekerder werd. Ik werkte dus af met een krabber om er in ieder geval goed geschoren uit te zien.
Marcel Posted September 11, 2013 Posted September 11, 2013 Ik scheer me niet zovaak met een straight, maar wanneer het gebeurt doe ik het met twee handen. Vandaag of morgen krijg ik wat straights van Buffel terug na een broodnodige slijpbeurt, hierna wil ik even "doorbijten" om het straight scheren echt goed onder de knie te krijgen.
Lampuhkap Posted September 11, 2013 Posted September 11, 2013 Marcel, You can do it! Zelfs ik kreeg het redelijk makkelijk onder de knie
Marcel Posted September 11, 2013 Posted September 11, 2013 Ik weet het, maar ik moet er de tijd voor hebben/nemen. Met twee kleine koters om me heen sta ik niet altijd even ontspannen in de badkamer als ik een straight in m'n handen heb.
Recommended Posts