Tjebbe Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 Stirling Kong, Stirling TeaTree, Barbaros TR-1, Feather (1), Alcolado Glacial, Kruidvat TeaTree Dag-en Nachtcrème. Wat een fijne combi! Makkelijk, comfortabel & glad!
Harkos Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 Omega 20102, Speick Active Rasiercreme, Wilkinson Empire Razor 1947 W21 , Wilkinson Sword Wedge 3e x, Old Spice Original, Hema Sheabutter ASB. Kwast en zeep: Omega 20102 en Speick Active Rasiercreme: Vanmorgen echt zin in een klassieke scheerbeurt. Tubetje Speick, omdat dat goede schuim levert, Omega 20102 omdat ik daar erg veel schuim kan genereren en die kwast nog in moet breken, de warme Steve Woodhead scuttle, omdat daar die kwast zo mooi i gaat. Bak schuim. Mesje en krabber: De Wilkinson Sword Wedge voor de 3e x gebruikt. De wedge stroppen en vervolgens scheren. De Wilkinson Empire Razor 1947 W21, is zo'n auto strop krabber. Deze is goed instelbaar wat betreft de effectiviteit. Tevens is de veiligheidsbeugel een spiraalstangetje, dat over je vel rolt en het schuim nog eens mooi verdeelt. De eerlijkheid gebied me met respect dit stukje technisch vernuft te verwonderen. Goed gestropt scheert dit beter, dan welke DE combi, die ik kan bedenken met mijn spullen. Het apparaat heeft 1 nadeel, de kop is wat zwaar voor het korte steeltje, maar het blijft een juweeltje. Resultaat BBS. Tot slot: Om klassiek te blijven Old Spice er op, wat Hema ASB er op voor de verzorging, maar datis meer ritueel, dan noodzaak, want de Speick is erg verzorgend en de Wilkinson scheert erg diep uit, maar sloopt niet je velletje. Prettige dag.
fireshrimp Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 Het hema mesje deed weer prima werk voor de derde keer.
Hanskoning Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 Prettig verfrissende scheerbeurt om de week aan te vangen. De Lutz met het Rapira Platinum Lux 2x maakte de huid weer strakglad. Even de verkoeling opvoeren met de Osage Rub en de verzorgende balm.
Jerry9630 Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 Mühle R89 met Voskhod (2) Semogue 2000 Baume.be preshave Meissner Tremonia Mint Ice Aqua Velva 444 balm Lekker fris!
Edsel Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 Merkloze open kam krabber Wilkinson Gillette (7) Vintage Omega varken Monsavon Pitralon Polar ASL Nivea Sensitive cooling ASB
Kingjack Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 Om de waardeloze beurt van gisteren te compenseren vandaag alleen maar topspul gebruikt. Lutz Voskhod Soner 2, 26 mm finest das. Queen Charlotte iced key lime Royall lime splash Alwel, de Lutz en de Voskhod waren uitstekend in vorm. En de Queen. ...een echte bitch. ...ijzigggggggg koud maar wel lekker. Mooie beurt zeg!
carm-gs Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 Sotd 24/04/2017 pre: hot water - vegetable soap herbal karitè - olio argan shaving soap: D.R. Harris Arlington Shaving Soap Brush: Simpson Chubby 2 Synthetic razor: Merkur 34C HD - twins - wilkinson sword *5 after shave: Lime sec Pinaud Aftershave
cutthroat Posted April 25, 2017 Posted April 25, 2017 - Gem Junior - Gem PTFE - L'Occitane Plisson - Bath House Cuban cedar & lime - Aluin - Floid suave - Echo aftershave balm In twee gangen weer nagenoeg spiegelglad. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de aftershave balm.
fireshrimp Posted April 25, 2017 Posted April 25, 2017 Merkur Futur(Hema) J&T Gusto Das Barberia Fructi Wimmies scheerkom X-Cien Bolt AS Hema ASB Laatste keer met het Hema mesje, vierde beurt, doet het nog steeds prima. De J&T das klopte een heerlijk dicht schuim van de Fructi. Drie gangen met wat nawerken en superglad.
Ator razor Posted April 25, 2017 Posted April 25, 2017 Twee gangen en glad met de Gillette Rocket 500. Een makkelijk scherende combinatie deze drie samen.
Harkos Posted April 25, 2017 Posted April 25, 2017 J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng, Aleppo zeep, Gem Damaskeene, Gem Personna Pfte 5e x, Pinaud-Clubman Special Reserve, The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel. Kwast en zeep: J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en Aleppo zeep: De Aleppo zeep vanmorgen weer gepakt met de badger van Virginia Sheng, of te wel de J&T® Padoek. Die kwast weet wel raad met dit zeepje. Vlot een mooi dik schuim. De kunst bij de Aleppo zeep is om zo weinig mogelijk water te gebruiken, maar net genoeg, dat je een glijdend crème-achtig laagje krijgt, net nat genoeg om het mes te laten lopen. Nou dat ging dus prima met de J&T. Mesje en krabber: De Gem Personna Pfte voor de 5e x gebruikt. De Gem Pfte lag al even gebruikt in de kast. Daar merk je dus niet van. Gewoon weer snittig. In de Gem Damaskeene vlot 3 rondjes. Even de scheerhoek in de gaten houden en glad. Tja die oude krabbers hebben een audio feedback, alsof je staaldraad staat te knippen. Ik hoor dus precies of ik scheer of schuimkrab. Erg efficiënt. Resultaat BBS. Tot slot: Stevig geurtje op, sommigen vinden het een wat te oude geur, maar dat past dus wel bij mij. Shave Doctor er op voor het strakke huidje en klaar weer. Vandaag de laatste administratieve zaken afhandelen. Dan de rest van de week tijd om de caravan in te pakken en schoon te maken, nog een scheerforum dag en dan volgende week dinsdag op naar Polen.
Tjebbe Posted April 25, 2017 Author Posted April 25, 2017 Stirling Kong, Proraso Wit, Barbaros TR-1, Feather (2), Alcolado Glacial, Eigen ceder/den aftershave balsem.
Jerry9630 Posted April 25, 2017 Posted April 25, 2017 Merkur 37C slant met Wilkinson sword mesje (3) Semogue 830 Baume.be preshave Baume.be scheercrème Aluin Myrsol blue 444 balm
Edsel Posted April 25, 2017 Posted April 25, 2017 Fatip Testina Gentile Permasharp stainless (4) Vintage Omega Varken Prorasso Groen scheercreme Pitralon Polar ASL Nivea Sensitive Cooling ASB
Wimmie Posted April 25, 2017 Posted April 25, 2017 Merkur Progress Gillette Wilkinson Hot Scuttle Golddachs Sandalwood Omega boar brush MAN balm Paco Rabanne XS Op een of andere manier zat vanmorgen het liedje 'all my exes live in Texas' in mijn hoofd? Dus met op de achtergrond de cd van George begonnen aan een relaxte scheerbeurt. Scuttle voorverwarmd met heet water, twee rondjes met de Golddachs Sandlewood puck langs de scratching's en opgeklopt met de Omega. Et voila genoeg zeep om een harem mee te scheren. De geur van deze zeep blijft mij immer verbazen en 'warm' helemaal. En zo gebeurde het dat ik onder het mee Neuriën met George weer aan de woorden van Cutthroat stond te denken: “I just love the smell of Sandalwood in the morning”. Twee passes waren genoeg om de driedaagse baard te verwijderen, kleine nawerking in de hals en Toppie glad, believe you me! MAN balm voor de verzorging, Xs voor de finish klaar voor een cappuccino met ... Fijne dag allemaal.
Hanskoning Posted April 25, 2017 Posted April 25, 2017 Het gebeurd niet vaak dat ik mijn SOTD tik terwijl de scheerbeurt zich nog laat gevoelen op het gezicht middels een licht brandende irritatie. De wel deducerende lezertjes zullen nu dus begrijpen dat dit vandaag aan de orde is. De oorzaak???? Eerst twee dagen scheren met de Lutz die toch ook redelijk diep uitscheert en vandaag met de Valencia Slant die ik van Richard ten leen heb gekregen. Dit is een Slant die me al scherende steeds meer aan de Timeless 0,95 met open kam deed denken. Verdorie wat is dit een beest van een Slant die met graagte je opperhuid meeneemt tijdens de scheerbeurt. Ik denk dat deze Slant van mij de prijs krijgt voor de meest effectieve Slant die ooit mijn gezicht beroerd heb. Dit is daarmee absoluut geen krabber die voor mij geschikt is om elke dag over het gezicht te halen. Jammer is het korte steeltje van een 7 centimeter waardoor ik hem niet lekker in de hand vind liggen. Zoals gezegd de aluin liet zich voelen terwijl de ondergrond met de Vulfix roos en huisgemaakte pre-shave olie geheel in orde was. Wel alles geheel afgeblust met rozenwater dus een heerlijk zomers gevoel.
Jan Zoethout Posted April 25, 2017 Posted April 25, 2017 SOTD 20170425 Kwast: Cadman met finest borstelkop (24 mm - hoogte 50 mm). Scheerzeep: Jabones by Luna "Higo y vainilla" . Krabber: QSHAVE RD280 (Merkur Futur kloon) (stand 4). Mesje: Centwin Super Platinum (8). After shave: Hawkins & Brimble balsem. Stand van de "Melkul Futul" geleidelijk opgeschroefd van 2 - 2.5 - 3 - 3.5 naar 4. Stand 4 is wat mij betreft te hoog, 3.5 kan nog net, 3 is prettig (UEKAZ) Toch een lekker glad resultaat. Fijne dag, iedereen !
Bartmen Posted April 25, 2017 Posted April 25, 2017 @jan niet vergeten dan om hem eentje terug te draaien. Hij staat nu op 4 op de foto.
Jan Zoethout Posted April 25, 2017 Posted April 25, 2017 @jan niet vergeten dan om hem eentje terug te draaien. Hij staat nu op 4 op de foto. Klopt - zo heb ik hem ook gebruikt. Volgende keer inderdaad op 3 (of 2.5, of 2 ).
Recommended Posts