Jump to content

Open mes en schuim kwaliteit

HiFuMi

Recommended Posts

Ik ben al nu al een tijdje aan het experimenteren met het open mes.

Het gemakkelijkst scheer ik met een nat schuim. Vaak gebruik ik bijvoorbeeld Baume.be of St. James of London , en daarmee kan ik dan een lekker nat schuim maken dat ook goed nat blijft tijdens het scheren. Dat scheert dan gemakkelijk en zacht.

Als ik met een vaste zeep ga "kopsoppen" lukt dat veel minder goed. De zeep droogt dan te veel en dan gaat het mes trekken.

Vaste zeep in de bowl doe ik niet zo vaak. Dat zal mogelijk wel beter gaan.

Ervaringen hier mee ???

Kopsoppers onder de straight shavers :o

Ik zeep namelijk graag direkt op het gezicht.

Ook met harde zeep gaat het prima met kopsoppen. Wat ik dan soms doe als ik tijdens het soppen merk dat het wat te droog lijkt is de kwast kort(!) in water dopen. Alleen het uiterste puntje, meer is niet nodig. Of een drupje water op de punt laten vallen. Daarna verder soppen en dan merk je al dat het beter is.

ik begin altijd met een flink natte borstel bij rechtstreeks op het gezicht, het mes werkt inderdaad pas optimaal bij een wat natter schuim, een krabber is minder kieskeurig daarin.

Eens met al het gezegde, voor mij werkt ook het beste om in een bowl schuim te maken.

Al is kopsoppen ook prettig vanwege de masserende werking.

En voldoende water is een must inderdaad , te droog werkt averechts .

Ik gebruik altijd een bowl. Misschien is het een idee om eerst de rechter kant in te zepen en te scheren en daarna de andere kant van je gezicht, dan heeft het geen tijd om in te drogen...

Mijn gezicht droogt erg snel uit (met name bij met scheercremes als St James). Vooral met het open mes last van vanwege langere tijd. Bij tweede en derde gang spoel ik gezicht af en laat aanhangend water zitten. Dan krijg ik een extra nat schuim.

Overigens vind ik het ook prettig dat de zeep goed kan inwerken op de baardharen.

Een natte borstel en extra druppels water.

Eerst inzepen en dan pas stroppen.

Bij mij zijn de crèmes dus bijna allemaal de deur uit en is er een voorkeur voor tallow ontstaan. Deze lijken natter te blijven.

Kortom een heel andere ervaring waar je niets aan hebt......

Mijn gezicht droogt erg snel uit (met name bij met scheercremes als St James). Vooral met het open mes last van vanwege langere tijd. Bij tweede en derde gang spoel ik gezicht af en laat aanhangend water zitten. Dan krijg ik een extra nat schuim.

Overigens vind ik het ook prettig dat de zeep goed kan inwerken op de baardharen.

Een natte borstel en extra druppels water.

Eerst inzepen en dan pas stroppen.

Bij mij zijn de crèmes dus bijna allemaal de deur uit en is er een voorkeur voor tallow ontstaan. Deze lijken natter te blijven.

Kortom een heel andere ervaring waar je niets aan hebt......

he dat heb ik ook met St James. Ik durfde dit hier niet te pennen omdat hier heel wat mensen zeer tevreden zijn over deze zeep.

De creme die voor mij het lekkerst scheert met een open mes is de baume.be en als zeep mdc. Maar ja ik ben ook maar een beginner met open mes dus uekaz.

he dat heb ik ook met St James. Ik durfde dit hier niet te pennen omdat hier heel wat mensen zeer tevreden zijn over deze zeep.

Effe luisteren gast: als een zeep of creme of mesje of krabber of mes of watertje of wat de neuk ook jou minder bevalt, of gewoon vet tegenstaat, dan mag je dat gewoon melden. Sterker: dat is alleen maar goed. We zitten hier om met mekaar lekker open over scheren en aanverwanten te lullen, en dan hoef je het echt niet allemaal unaniem met elkaar eens te zijn.

Ja MDC, samen met saponificio varesino en Stirling, werkt bij mij als de beste.

En zo'n pot MDC gaat gewoon niet op :)

MDC is fucking goeie punk.

Rechtstreeks kopen bij mdc savonnerie-martin-de-candre.com of bij 1barber.be

Let wel op de verzendkosten.

Ik heb mijn 2 potten nu een jaar, beiden zijn reeds 20 a 30 maal gebruikt en dat zie je amper aan de pot.

Qua geur zal stirling stukken sterker zijn als mdc maar qua zeep is deze echt wel top. De geur van de fourgere is heel subtiel en verfijnt maar houdt wel lang aan. uekaz.

Ook de handzepen bij mdc zijn top.

Voor scheren met open mes en harde zeep is mdc voor mij de absolute top : maakt makkelijk zeer goed schuim waarmee je je zeer makkelijk en vlot kan scheren met open scheermes en daarbovenop zeer verzorgend is. 20 keer met je borstel ronddraaien in je pot volstaat voor 3 gangen.

Edited by Guest