Ga naar inhoud

SOTD 17 april - 23 april 2017

Aanbevolen berichten

Semogue SOC Badger Cherrywood,

Meissner Tremonia Dark Limes,

Qshave,

Kai Stainless Steel 11e x,

Pinaud-Clubman Special Reserve,

Nivea Men Original-Mild Aftershave Balsam.

Kwast en zeep:

Semogue SOC Badger Cherrywood en Meissner Tremonia Dark Limes:

De geur van de Dark Limes is één waar ik aan moet wennen. Vind hem wel lekker, maar limes roept bij mij limoen op, maar dat is verkeerde associatie. De geur is aards, met erg op de achtergrond limoen, maar er zitten allerhande geuren in, die een frisse en toch zwaar aardse geur maken. Mijn geest wordt dus op het verkeerde spoor gezet. Echter het schuimt en zeker met de SOC Badger.

Mesje en krabber:

De Kai Stainless Steel voor de 11e x gebruikt. De Kai vandaag in de spaarpot, niet omdat het moet, maar het kan. In de Qshave gewoon weer een prima combi. Te gek toch, dat dit zou gemaakt wordt in China. In elk geval een goede scheerbeurt weer. Resultaat BBS.

Tot slot: Pinaud en Nivea er op voor het jonge velletje.

Op naar Amsterdam. De 90e verjaardag van mijn moeder vieren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

IMG_0912.thumb.JPG.d9979e4e3e2b385791d728e4f36e37da.JPG

Rustige zondag ochtend scheerbeurt

* SWK XL scuttle

* Semogue LE 2011

* Otto Busch Worldmaster 6/8

* Prorasso green pre-shave

* Stirling Lemon Chill Glacial

* Osaga Rub

* Prep asb

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gefeleciteerd Harrie met je moeder.

Vandaag één van de mooiste complexe geuren in zeepland de "adelijke" Penhaligon's Blenheim Bouquet uit de voorraad genomen en opgeschuimd met de Razorock monster vulde deze mooie odeur al snel de gehele badkamer.

Bij een dergelijk luxe hoort een fantastische Slant dus de Lutz mocht voorzien van een vers Rapira Platinum Lux mesje het edele scheerwerk voor haar rekening nemen.

Met de Lutz is dit een synoniem voor zo glad als een huid maar zijn kan.

De nazorg ook geheel in de capabele handen van Penhaligon en dus is de conclusie gerechtvaardigd dat deze Koning een meer dan fantastische scheerbeurt achter de rug heeft.

IMG_1403.thumb.JPG.0ac3563264a68e1ef461bbc02d370c16.JPG

IMG_1403.thumb.JPG.b5dc05f94d79004377ddd3b20eeba389.JPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

WP_20170423_15_17_13_Pro.thumb.jpg.8b00c2ee48d840cd05ae43ef008a74b8.jpg

Timor 6/8 van Giesen &forsthof.

Zeep mama bear rose ice

kwast semoque 830

Afwerking met aluin, Hema aftershave balm sensitive en Davidoff cool water.

De scheerbeurt was tops.

Wim nog van harte gefeliciteerd je 50e verjaardag en Harrie met de 90e ! verjaardag van je moeder.

prettige zondag allen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mannen,

Nogmaals dank voor de felicitaties.

Merk ik iets van het vijftiger zijn???

Met gepaste trots kan ik u melden dat ik hedenochtend met geduchte en aanzienlijk jongere tegenstanders heb gewedijverd.

En om een lang verhaal kort te houden op mijn vijftigste het minst slecht heb gepresteerd van alle deelnemers.

Dus NEE, tot nu toe nog weinig negatiefs gemerkt van het 'vijftiger' zijn.

Kan u melden dat wij op het heugelijke feit van mijn verjaring en de vandaag behaalde uitslag nu een glaasje bubbels nuttigen.

Het zullen de Brabantse roots zijn waardoor ik de betere geneugten des levens op waarde weet te schatten en O zo kan waarderen...

Proost

Jullie Wim

Link naar bericht
Delen op andere sites

Brad Sears/Morris & Forndran 1XL

Castle & Forbes Cedarwood/Sandalwood

Cowboy (t)

Kai (3)

Tunney aluin

Eigenlijk te winterig deze zeep maar had toch zin in de geur dus voor een van de laatste keren voor de herfst weer guur en goor wordt gewoon nog effe genoten. Voor de scheereigenschappen hoef je het niet te laten, die zijn uitstekend, en de kwast had er zin an vandaag dus dat was verwennerijtje.

De Cowboy is een prachtige, en zware, krabber die me effe naar de hoek liet zoeken. Dit werd bemoeilijkt door het feit dat het sowieso niet de luidste is. Eenmaal gevonden blijkt het ding wel prima te scheren. De combinatie met de Kai lijkt iets rauw, maar dat zal ook aan onwennigheid liggen. Of dat zo is bewijst de volgende beurt over een paar dagen. Voor nu: glad in drie, met erg rustige aluin dus zo rauw was het niet blijkbaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

He Wimmie : van harte gefeliciteerd

Vandaag heb ik een heel fijne scheerbeurt gehad : de razo rock syntheet klopte de Janbonman Eufros Ylang Ylang op tot een berg schuim genoeg om 3 mannen te scheren. En aangezien het zondag is mocht mijn Iwasaki 33 1/2 met zijn witte scales zijn werkt doen : het mes zong over de huid, deed zijn werk en in 2 gangen met nog wat bijwerking was ik voor de eerste keer spiegelglad. Aluin gaf geen prik en verder dan maar afgewerkt met Ylang Ylang balsem. Nadien heb ik mijn Iwa lekker ingewreven met een goeie laag Camilia olie. O wat blinkt ie mooi.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Allereerst nog een paar felicitaties voor Wim en Harrie (met zijn moeder)!

Vanmorgen een dubbele scheerbeurt:

- Omega 31151 met HeadSlick (drie keer raden welk deel van het hoofd ;))

- GEM Junior met GEM (3*)

- Hema ASB met als resultaat nBBS

- J&T #2212 met Scheermonnik Soek

- Lord L122 met Lord Classic (4*)

- Axe Africa met als resultaat nBBS

En zo fris geschoren op weg gegaan voor een hele Zinderende Zondag. Nu dus echt tijd voor een goede nachtrust en morgen een lekker dagje vrij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.