pjdevos Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Een tijdje terug van Shaveandmore mijn slant ontvangen. We waren op vakantie, maar gelukkig had de buurman het pakje in ontvangst genomen. 4 dagen niet geschoren, dus een goede baardgroei. Overigens krijg ik met een 2/3 dagen groei meestal de beste scheerbeurten. Kort gezegd: scheert prima (met een Rapira mesje). Heel efficient. Maakt wel veel lawaai. BBS zonder irritatie, met wel een duidelijke jaap op mijn adamsappel. Ik voelde deze ook gemaakt worden. Dit is voor mij ook een plek die ik altijd goed raak als ik echt voor BBS ga, dus niets bijzonders. Beetje aanstippen met mijn styptic en klaar. Toch heb ik wel wat minpunten. Het mesje goed oplijnen is erg lastig. Omdat de zijkanten van het mesje volledig onder de kop vallen kan je er eigenlijk niet omheen om tegen het mesje aan te duwen aan een scherpe kant. Door de slant verdraai je het mesje ook als je de base tegen de plaat aanduwt. Dit irriteert me wel een beetje. Dit is ook het eerste RVS mes waar ik roest van het mesje op krijg.... En de kop is erg groot, wat onder de neus scheren erg moeilijk maakt. Dat laatste vergt gewoon gewenning denk ik. Ik neem de Slant mee op mijn volgende trip (dan heb ik te kort tijd om elke ochtend straight te scheren). Kijken hoe deze in de duurtest is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Bedankt voor je eerste indruk. Leuk om te lezen. Ben ook benieuwd naar je ervaring om langere termijn. Ik had zelf niet veel moeite met het scheren onder de neus. Maar ja, ik ben de scheerkoppen van de S3S en 2PB gewend, dus heb wel wat ervaring met grotere scheerkoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Ik blijf dit even nauwlettend volgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 bedankt voor de review pjdevos en Shave and More. Het oplijnen klagen veel mensen over, nog nooit met een iKon geschoren dus kan me over die vergelijking niet veel voorstellen. Mijn slant kop die ik mag proberen van een vriend uit Canada is nog altijd niet toegekomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted September 18, 2013 Author Share Posted September 18, 2013 Vandaag was ik laat, dus haast. De Slant lag klaar, dus daar ging ik voor. Zelfde mesje nu voor de 2e keer. Heet douchen, glycerinezeep. PC Lavandotto met The Colonel. Snelle scheerbeurt, WTG, XTG, ATG en BBS, geen irritatie en geen bloed. Voorzichtig in de hals geweest en dat heeft dus wel zijn vruchten afgeworpen. Manoeuvreren on de mijn neus was dit keer geen probleem. Mesje was al geplaatst, dus daar hoefde ik niet mee te rommelen. Russische Arko en de hele dag een goed huidgevoel. Ik doe meestal 3 scheerbeurten met een mesje, dus ik laat de Rapira nog even zitten. Kan ik ook kijken hoeveel roest er gaat ontstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted October 20, 2013 Author Share Posted October 20, 2013 De afgelopen 4 weken vrijwel exclusief met de Ikon Slant geschoren. Alleen in het weekend een straight. Diverse mesjes geprobeerd, Rapira, Astra SS en P, Personna med prep en de gewone, Derby en Treet. Voor mij is de iSlant een DE die goed scheert met een soort mesje en waardeloos met een andere. Rapira doet het voor mij het beste, beide Astras slecht, met een hele rauwe scheerbeurt. Overall vind ik de iSlant een goed scherend scheermes. Ik moet wel opletten wat ik doe, een jaap is zo gezet. Met mijn beide andere Ikons is dat duidelijk anders en ook de Merkur is wat vergevender. Daar tegenover staat dat de slant erg goed en efficient scheert. Alleen met de Astras heb ik BBS niet gehaald. Een erg goed presterend mes. Niet 100% lof. Het goed plaatsen van een mesje vind ik lastig. Greg heeft dan een mooie video op youtube gezet hoe het moet, bij mij blijft het hit and miss. De roest van het mes irriteert me. Het blijft vliegroest, maar het zou niet moeten. Ik heb dat ook met geen ander rvs mes. Voorlopig houd ik het mes, maar als ik ga indunnen is deze de eerste die gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts