Ga naar inhoud

SOTD 10 april - 16 april 2017

Aanbevolen berichten

Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush,

TFS Neroli Strong,

Apollo OC,

Gillette Rubie® Platinum Plus 8e x,

Floïd Mentolado Suave,

Floïd Aftershave Balsem.

Kwast en zeep:

Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush en TFS Neroli Strong:

De 1305 maakt korte metten met de Neroli Strong. Even in warm water afspoelen en door de zeepdoos. Kloppen in de scuttle en hup schuim. Tja die FS zepen zijn elke keer weer een makkie. Mooi vochtig geurend schuim voldoende voor 3 uitgebreide rondes. Moest er ook wel even tijd voor nemen, want tegen de gewoonte in gisteren geen tijd o me te scheren.

Mesje en krabber:

De Gillette Rubie® Platinum Plus voor de 8e x gebruikt. Wat een volhouder is dit mesje. Ik merk iets van sleetsheid, maar denk hem morgen nog steeds te kunnen gebruiken. Vlot glad, zonder enige op of aanmerking. Mijn huidig gemiddelde van 7,8 is in elk geval gehaald. In de Apollo OC een prima combi. Geen hoekgevoeligheid en wel mooi diep uitgeschoren. Merk het mesje wel meer in deze krabber, maar dat ligt aan de Apollo. Morgen mag het mesje nog een keer. Dan maar eens zien of in een mooi effectieve krabber hij nog zo comfortabel scheert. Resultaat BBS.

Tot slot: Floïd afwerking is altijd wel lekker verzorgend en geurend, dus mooie afronding. De dag maar eens met wat tuinieren doorbrengen, immers overmorgen is het Pasen en moet het er wel een beetje strak bij liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Merkur 37C met Treet Platinum (5)

Semogue 830

Proraso groen

Myrsol blue

444 balm

Exact dezelfde producten als gisteren, enkel geen preshave gebruikt om eens het verschil te ervaren. En eerlijk gezegd, nauwelijks verschil gevoeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag de derde dag met de Timeless OC met een Personna Bleu Lab mesje 3x en vandaag liet de aluin zich toch redelijk voelen ten teken dat de OC toch wel een aanslag op je huid is bij dagelijks gebruik. Dit komt mede door mijn wens om na de scheerbeurt geen enkele stoppel meer te voelen en er dus flink doorgeharkt word elke dag.

Afijn morgen eens zien met een vers mesje of het dan beter gaat of dat dit een krabber is die niet geschikt is voor mij om dagelijks te gebruiken dit in tegenstelling tot de Blacbird OC die na een week gebruik nog niet tot noemenswaardige irritatie had geleid en ook strak glad uitscheert.

De huisgemaakte pre-shave olie was iets te dun daar ik aan de voorzichtige kant met de Castor olie was gebleven. Het heeft een net waarneembare Lavendel geur en het is gewoon een leuke toevoeging aan het scheerritueel en natuurlijk extra geinig omdat het elgen gemaakt is :P

Als zeep mocht de L'Occitane Cadé aantreden die ook een lichte Lavendel geur heeft en met de XL syntheet en een paar druppeltjes glycerine een fikse hoeveelheid schuim.

De afwerking ook geheel met Lavendel dus de Provence is vandaag ook tijdelijk aanwezig in huize Koning. 8-)

IMG_1391.thumb.JPG.642f392464eec2076f01a62d1298b245.JPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

In verband met de drukke paas inkopen maar weer even terug naar het DE scheren om tijd te besparen.

DE krabber fattip grande

Mesje souplex ( 3)

Pre shave prep

Zeep proraso wit

Kwast omega varkentje met barber handle

Afgewerkt met hema aftershave balm sensitif en proraso groen .

Drie gangen leverde gladde kaken op . Leuk is dat ik mij zonder prik of snee kon scheren . Dat was in het verleden wel anders , maar sinds ik mijzelf heb toegelegd op het voornamelijk scheren met het open mes zijn sneetjes , scheerbrand en ander ongerief met het DE mesje meestal niet meer aan de orde. Heb er zelf ook niet echt een verklaring voor.

Kortom ik scheer mijzelf meestal met het open mes ,maar een fijne scheerbeurt met een fijn DE mesje is nog altijd iets wat ik met veel plezier doe. Het martiaal daarvoor heb ik in ieder geval voorhanden. Een muhle R89 en een muhle R41 plus een fattip grande en aan mesjes heb ik oa polsilver iridium, astra, vokshod , feather, gilette blauw, souplex enz.

Morgen mag mijn open mes ,een kaufmann, na een ritje over mijn coticule en naniwa 12000 aantreden

Link naar bericht
Delen op andere sites

Merkur progress

Rapira Platinum Lux

Wimmie Bowl

Omega Boar Brush

Stirlings Glacial Lemon Chill

Aluim

Duru Lemon Cologne

Door onoplettendheid een paar kleine nics and cuts maar gladder dan glad zonder irritatie.

Klaar voor een cappuccino met ...

Fijne dag allemaal.

DDTqrmA.jpg

3kabV5N.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Omega 20102,

Extro Dandy,

Mühle R41 (2013),

Gillette Rubie® Platinum Plus 9e x,

Extro Dandy AS,

Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

Omega 20102 en Extro Dandy:

Een nieuwe Omega 20102 gekocht en deze vanmorgen ingewijd. Mijn zoon vond mijn oude wel mooi, nou ja dan zelf maar een nieuwe gekocht. Moet nog even inlopen, maar wat een stevige kwast is dat en in de Extro Dandy laadde mooi zeep en klopte een decent geurend schuim in de scuttle.

Mesje en krabber:

De Gillette Rubie® Platinum Plus voor de 9e x gebruikt. Blijft een volhouder deze Gillette. Nog steeds goed bruikbaar. Kan er nog weinig kritiek op hebben. Glad en soepel geschoren, dus nog steeds geen spaarpot. Morgen dus nog eens en de laatste keer, want ik ga niet meer verder, dan 10x per mesje. In de R41 vlot en degelijk scheerwerk. Beetje opletten moet je met deze krabber altijd, maar dan heb je ook een goed resultaat. Zo ook met dit 9x gebruikt mesje. Resultaat BBS.

Tot slot: De Dandy AS er op, dat geurt al net zo decent als de zeep, maar wel prettig, Hema ASB voor de verzorging er over en startbereid voor het Paasweekend.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Morgen Harrie,

Vraagje, bij het testen van mesjes heb je dan een standaard volgorde van krabbers waar je ze in gebruikt om bij ieder mesje te weten in welke krabber bij welke scheerbeurt ingezet zij presteren?

Wim

Link naar bericht
Delen op andere sites

Stirling Kong,

Mama Bear's Awakenings,

Gillette Popular,

Rapira Platinum Lux (1),

Alcolado Glacial,

Kokosolie.

Vandaag mocht de Gillette Popular weer eens aantreden.

Ik blijf dat een van de mooiste Gillettes vinden; een vlindersluiting zonder zo'n balk in het midden, getand, mooie solide onderplaat, subtiel 'barberpole' greepje, voldoende gewicht, zonder zwaar te worden.

Jammer, dat ik er geen vrienden mee kan worden... Geen grote bekopening, eerder mild, maar de overhang van het mesje maakt dat je het mesje erg direct op de huid.

Echt jammer dus...

Tijd voor een vitrinekast, daar kunnen dan die elektrische scheerapparaten ook mooi in :-)

f601170ea62e46ea304c1509ea4716ec.jpg

Deze dus, maar mijne kwam in een blauw doosje en is minder goudkleurig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mühle R89 met Astra groen (1)

Semogue SOC das

Wickham Soap 1912 Citrus en musk

Aluin

Aqua Velva

Nivea men crème

Wat een topzeepje, heel snel een dik en romig schuim. Heel goede bescherming, maar vooral een glijpartij van jewelste. Het enige die mankeert (voor mij persoonlijk) is wat verkoeling. Als Wickham ooit een menthol zeepje maakt zal ik die zeker aanschaffen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag stond de nieuwe Qshave op het programma en gelet op de ervaringen uit het verleden met de Merkur had ik van te voren de standen met zwarte stift aangetipt. En het scheert gewoon goed en wat me helemaal niet meer bijstond is het geluid welke hij produceert bij het doorsnijden der stoppels. Nu heeft hij natuurlijk wel een grote klankkast dus verwonderlijk is het niet.

Geladen met een verse Voskhad eerst op stand 3 welke al snel werd verhoogd naar 4 en daarna ook bijna direct naar stand 5.

De huid was nog enigszins aangedaan door 3 scheerbeurten achter elkaar met de Timeless OC maar zonder problemen gewoon goed diep uit geschoren.

De huisgemaakte Eucalyptus pre-shave olie deed het voortreffelijk en als je daar dan ook nog het fantastische schuim van een Mama Bears Awakenings over aanlegt is -koelend- succes verzekerd.

Al met al mag ik spreken over een meer dan goede scheerbeurt.

IMG_1394.thumb.JPG.e4ad7e47c153688867ec198b3a3ff74c.JPG

Link naar bericht
Delen op andere sites
.....

De huisgemaakte Eucalyptus pre-shave olie deed het voortreffelijk en als je daar dan ook nog het fantastische schuim van een Mama Bears Awakenings over aanlegt is -koelend- succes verzekerd.

....

En het recept van de pre-shave olie, Hans ? ... :?:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.