Ga naar inhoud

SOTD 10 april - 16 april 2017

Aanbevolen berichten

Feitelijk 38 zonder C. Het oude model was een slant, driedelig met lange schroef. Chromen kop, zilver greepje. De 36 was ditto, maar dan korte schroef. 36, 37, 38 en 39 waren dus allemaal slants.

Brad Sears/Lee Sabini/Morris & Forndran XL

MWF

Le Coq

Voskhod (2)

Tunney

Goddomme wat een allejezus fijne kwast is dit toch. Het gekke is, droog lijkt het of er wat verkeerde haren tussen zitten, maar nat is het het fijnste wat je in je gezicht kunt hebben. MWF is ook al zo geweldig dus ik roep feest.

De MWF genome want mn meest verzorgende zeep en de Le Coq is mn minst vergevende en meest agressieve krabber.Extra voorzichtig vandaag, alleen met en tegen de vleug geschoren, en na twee gangen was de aluin minder hevig dan maandag maar toch best aanwezig. Desalniettemin goed glad, en ik verwacht er morgenochtend minder gehavend uit te zien dan gister.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Merkur 38C

34c toch?

Als ik de Scheve moet geloven is het een Merkur 38 met een "kromme" kop van chroom en een greepje van zilver :D. Scheert vanwege het lage gewicht geweldig, in mijn optiek.

Dacht ook al te zien, dat het een slant op is, maar was me niet zeker. De 38c, die ik heb, is een rechte met zo'n barberpole handvat

Link naar bericht
Delen op andere sites

- Gem Junior

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- Extro Del Don

- Aluin

- Floid suave

- Extro miele asb

Ook vandaag weer in twee gangen nagenoeg spiegelglad. Een enkel minuscuul prikje van de aluin, de Floid gaf iets meer prik. Afgemaakt met de Extro asb.

Link naar bericht
Delen op andere sites

sznWQA.jpg

Foto zegt al genoeg, heerlijke scheerbeurt.

Muhle r101

Polsilver super iridium (6)

TOBS Eton college

Hema shea butter asb

Volgens mij zijn me andere krabbers een beetje jaloers op de r101. Ze liggen al een week of 2 stof te happen, dit weekend maar weer eens de g&f bovenhalen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

The Vulfix pure badger

GFT Violet sc

Gillette Adjustable stand 3

Rapira super stainles

Twee gangen en een beetje poetswerk bij de kin en bbs. Voor mij de eerste keer dat ik de Rapira gebruik. Best wel een lekker mesje.

Is er toevallig iemand die er een vracht van heeft ingekocht en mij een pakje wil doorverkopen?

IMG_5228.thumb.JPG.a11dfac98adf3eb59bbe2f2c36b4ec66.JPG

Link naar bericht
Delen op andere sites
Merkur 38C

34c toch?

Als ik de Scheve moet geloven is het een Merkur 38 met een "kromme" kop van chroom en een greepje van zilver :D. Scheert vanwege het lage gewicht geweldig, in mijn optiek.

Dacht ook al te zien, dat het een slant op is, maar was me niet zeker. De 38c, die ik heb, is een rechte met zo'n barberpole handvat

Zoals ik iets hoger al schreef: Feitelijk 38 zonder C. Het oude model was een slant, driedelig met lange schroef. Chromen kop, zilver greepje. De 36 was ditto, maar dan korte schroef. 36, 37, 38 en 39 waren dus allemaal slants.

Later, en dit schreef ik hoger nog niet, is men de 38 benaming gaan hergebruiken voor een ander, niet slant, model.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De tweede dag met de Timeless OC 0,95 Scalloped voorzien van een Personna Lab Bleu mesje 2x en ik moet zeggen boven verwachting goed. Nu heb ik natuurlijk de rust en alle tijd om me voorzichtig te scheren en met dit scheerhoofd is dat wel aan te raden.

Wel liet de aluin zich vandaag iets voelen en één klein bloedplekje maar voor het overige geen schade of irritatie.

Gaat hij morgen op voor de derde scheerbeurt op rij en als het zo doorgaat is de kans groot aanwezig dat hij op de wensenlijst terecht gaat komen.

De TOBS Sandalwood opgeschuimd met de Razorock Monster was een mooi geurende dekvloer over de pre-shave.

Zeer tevreden met deze scheerbeurt op naar morgen dus met de Timeless.

IMG_1388.thumb.JPG.38e8e9ff7664ad69dad5fcb4376bb4ee.JPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

NOS wordt tegenwoordig nogal eens gebruikt voor messen waarvan alle gebruiksporen keurig weggepoetst zijn. Mooie messen dus met een prijsopslag. Voor een leek moeilijk van een foto te beoordelen op dit NOS is of niet. Voorzichtigheid geboden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
NOS wordt tegenwoordig nogal eens gebruikt voor messen waarvan alle gebruiksporen keurig weggepoetst zijn. Mooie messen dus met een prijsopslag. Voor een leek moeilijk van een foto te beoordelen op dit NOS is of niet. Voorzichtigheid geboden.

Daar heb je gelijk in Tony. Maar ik denk dat als ik een prijzige inkoop zou doen op Bv Ebay. Of dat nu een mes betreft of Bv een Dure japanse slijpsteen ik eerst via dit forum of PB om advies zou vragen aan een kenner die verstand van zaken heeft voor ik tot aankoop over ga.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Yukio Kamijo 11/16”

Scrupleworks 2,5" oil tanned horsehide/linen

Plisson Ferrari Red Synthetic 20mm

Eufros tobacco

After Shave Floid Black

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie die afstrijkbakjes wel vaker voorbij komen, is dat wat?

Als je een open mes gebruikt is dit een aanrader, het is een goede vervanging voor de bakjes met rubber die men vroeger gebruikte.

Werkt snel en je beschadigt je edge niet.

Je houd al je schuim op 1 plek ;) en makkelijk af te spoelen.

Toch wens overwegen misschien, zijn er ook nog weer verschillende soorten in of zo of waar zij ze evt verkrijgbaar?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.