Jump to content

Recommended Posts

Posted

The Vulvix Old original

Jabonman Dama de Noche

Filarmonica especial 8/8

Aluin

Mes is afgelopen week geslepen door Tony. Heerlijk mes om mee te scheren. Twee gangen en "kantoor"-glad.

Klein beetje prik van de aluin bij de kin en onder de neus. Geen aftershave om de geur van de zeep te behouden.

Fijne week!

IMG_5223.thumb.JPG.bd15074168f62a18076340d386b44ba7.JPG

Posted

Stirling Kong,

Mama Bear's Grapefruit Ice,

Blackland Blackbird,

Captain Rood (3),

Alcolado Glacial,

Eigen ceder/den aftershave balsem.

Posted

Merkur Futur (Polsilver)

J&T Gusto Das

Saponificio Varesino Dolomiti

Wimmies scheerkom

X-Cien Bolt AS

Hema ASB

Ik blijf dit een complexe aparte geur vinden met veel aardse tonen, de citrus die door zou moeten komen ruik ik niet echt, maar dan moet ook gezegd worden dat ik vooral een liefhebber ben van sterke geuren. Mijn reukvermogen is duidelijk minder dan die van mijn betere helft. Als afgestudeerd geoloog kan ik uiteraard waarderen dat er dolomiet silt in verwerkt is. Het schuim is uitstekend, 3 gangen plezierig glad.

Posted

Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush,

L&L Grooming Marshlands,

Gillette Slim adjustable,

Gillette Rubie® Platinum Plus 5e x,

Bay Rum Harkos® AS,

Bay Rum Bay Rum Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush en L&L Grooming Marshlands:

Zoals al eerder gememoreerd, is de Marshlands een er rustgevende zeep. Geen opwindende heftige geur en geen prikkeling van de huid of wat dan ook. Echter wel mooi schuim, dat makkelijk opkomt en goed beschermt tijdens het scheren. De 1305 was er dan ook vlot klaar mee en smeerde een mooie volle laag op de bakkes.

Mesje en krabber:

De Gillette Rubie® Platinum Plus voor de 5e x gebruikt. De Rubie heeft mijn 5 norm gehaald. Alles daarboven is meegenomen, alles er onder is onvoldoende. Hij gaat nu op voor het gemiddelde, dat bij mij op 7,8 scheerbeurten per mesje ligt. Voorlopig ligt deze goed in de race, want heb de indruk dat het mesje nog even volhoudt. In de Slim adjustable in 3 rondjes glad met deze combi. Makkelijk scheren geen last van hoekgevoeligheid. Op de hals ook geen noodzaak tot bijwerken. Tevreden scheerder dus. Resultaat: BBS.

Tot slot: De eigen Bay Rum AS en ASB er op en weer klaar voor een mooie dag, die overigens hier in het Twentse wat grauw begint.

Posted
"kantoor"-glad.

Curieus concept.

Het ziet er glad uit, het voelt glad behalve ATG. Niet bbs. Daar heb ik nog een derde gang voor nodig. Goed genoeg voor een dagje op kantoor: kantoor-glad :D

Posted

Vanmorgen maar even snel geschoren dus maar een DE krabber gepakt:

* Wimmie bowl

* Semogue SOC

* Dr Harris Arlington

* G&F / KAI 6x

* Floid Black

* Prep ASB

Posted

Heerlijk toch dat je weet dat er nog een volle pot Margaritas in the Artic in de voorraadkast staat en dat je dus vaak een beroep kunt doen op deze onvervalste topper.

Ik heb de laatste tijd veel op Maggard mogen rondsnuffelen -met dank aan het abonnement van Roland- en dan constateer je dat Stirling zeep één van de goedkoopste zepen aldaar is dit mede gelet op de inhoud.

En nu moet ik oppassen omdat velen hier weten dat ik een vriendelijke relatie met de eigenaar van Sitling onderhoud, maar ik beoordeel Stirling ook kwalitatief als één van de beste scheerzepen.

En dus zou de consumentenbond deze zeep beoordelen als " Beste Koop" :P

Maar laat natuurlijk ook hiervoor het uekaz gelden :lol:

Vandaag het Captain Red mesje geplaatst in de Maggard slant en wederom een fantastische scheerbeurt.

De afwerking met die ook al heerlijk ruikende balm en daarnaast fantastisch glad, goed begin van de scheerweek.

IMG_1384.thumb.JPG.24822c3726b04fa3460ae7cf4f23c818.JPG

Posted

Lutz

Voskhod

Soner 1, 19 mm silvertip

Prep zeep

Speick asb

Wars classic splash

Na vanmorgen een paar uur op de Lutz te hebben mogen poetsen vond ik het wel te verantwoorden om deze in te zetten voor de geplande middagscheerbeurt.

Mijn eerste Lutz kop kwam bij Hanskoning vandaan en na het eerste gebruik dacht ik dat deze Utregerrrrr een behoorlijke hekel aan mij had/heeft. Het gelaat was redelijk geschonden......Onder het motto pijn is fijn en bloed is goed deze krabber toch maar blijven gebruiken en na een keer of tien kwam er verbetering qua molesteren, glad uitscheren doet dat ding altijd wel.....

Vandaag mocht een complete Lutz uit het arsenaal van EFSK zijn debuut maken, de vorige was overleden door een spontane breuk bij het schroefdraad. Welnu, wat een verschil!

De losse kop zat altijd op een (vrij licht) Stork tita greepje en met een beetje beleid is men dan zeer glad met geringe schade, een originele Lutz is kennelijk nog lichter....En dat maak veel verschil, de zeer geringe druk op de huid zorgt voor een nog betere scheerbeurt. Na drie rondjes nu ultra glad en de splash liet zich nergens voelen.

Wat een genot zeg :!::!::!:

3c7cf9cfc1e416218a3eb92203354e7a.jpg

Posted

Vriendin werken + dochter naar school = touch-up tijd. :D Drie messen over de 12K en Charnley Forest gehad, en wat een heerlijk merkbaar verschil bij deze Japanse Royal!! De Nivea Protect & Care nu een aantal dagen gebruikt, top spul!! Heeft iemand hier ook al ervaring met deze Nivea?

IMG_1792.JPG.cd824b2461d1806be8a7442673e4261c.JPG

Posted

Giesen & Forsthoff

Astra

Jan Zoethout custom syntheet

De Vergulde Hand

De Vergulde Hand ASB

Brut Oceans

Het Polsilver mesje mocht na ongeveer 14 scheerbeurten weg, hij werd niet oncomfortabel maar dat wou ik wel voor zijn dus toch maar verwisselt voor een vers Astra mesje.

Deze deed het zeer fijn in de G&F en met een goed schuim van DVH kon de scheerbeurt niet meer mis gaan.

DFS!

IMG_20170410_185518072.thumb.jpg.91f02b7fbddb85f07ca9751b66b27664.jpg

Posted

Hans Baier Silberspitz

Lea

Le Coq

Voskhod (1)

Tunney

Alcolado Glacial

Koudwaterbeurt vandaag. Weet ook niet waarom, kwam zo uit. De Lea lag binnen handbereik, dat was prima, en ook de Hans Baier wist er goed schuim van te maken. Prima borstel, die Hans, maar wel de minst luxueus aanvoelende van mijn kwasten.

De Le Coq is een kooikrabber, een soort van lathercatcher maar dan DE, van het potentieel agressieve soort. Deze Fransoos jaste het baardhaar zonder enig pardon weg, dus ik ben glad.

De aluin deed me bijna jubelen, en omdat ik toch bezig was een goeie klots alcolado glacial en dat was echt feest.

Posted

- Gem Junior

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- TFS Pomeriggio

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- Echo aftershave balm

In twee gangen weer nagenoeg spiegelglad. Een enkel prikje van zowel de aluin als de Pinaud. Afgemaakt met de Echo aftershave balm.

Posted

Stirling Kong,

Scheermonnik Delfts Wit,

Timeless OC,

Gillette Rubie Platinum Plus (1),

Kokosolie.

Spannende dag, de kleine man krijgt vandaag zijn liesbreukoperatie...

Als die net zo vlot verloopt als deze scheerbeurt dan is het resultaat prima!

Posted
Stirling Kong,

Scheermonnik Delfts Wit,

Timeless OC,

Gillette Rubie Platinum Plus (1),

Kokosolie.

Spannende dag, de kleine man krijgt vandaag zijn liesbreukoperatie...

Als die net zo vlot verloopt als deze scheerbeurt dan is het resultaat prima!

Succes vandaag in het ziekenhuis!!

Posted

9498ca3649c4f6a70be291ae39e29ad9.jpg

Veel nieuwe messen geprobeerd afgelopen week. Het komt mijn beginnende techniek niet ten goede.

Nu een paar keer met Puma 6/8 geschoren. Zacht en glad. Zo'n puntje vraagt extra aandacht.

Helemaal glad en een beetje droog gevoel achteraf.

Een mooie dag!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

Luyixian Synth-24x68,

Castle Forbes Lavender,

Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole,

Gillette Rubie® Platinum Plus 6e x,

Ach Brito Lavender Eau de Cologne,

Farmagan Young Aftershave Gel.

Kwast en zeep:

Luyixian Synth-24x68 en Castle Forbes Lavender:

Begin helemaal lavendelofiel te worden. Wat is er een diversiteit aan geur. Vanmorgen dus de CF Lavender in de kwast, na me eerst gewassen te hebben met de Panier des Sens Lavendel zeep. Het Chinese fibertje droog geladen en vervolgens al druppelend water toevoegen, tot een mooi lobbig schuim ontstond in de warme Steve Woodhead scuttle. Nog een drupje water extra en lekker super fijnblazig lavendel bavarois om mee te scheren.

Mesje en krabber:

De Gillette Rubie® Platinum Plus voor de 6e x gebruikt. De Gillette blijft in conditie. Nog steeds goede snit. Zit al even op E-bay te zoeken, waar voor een redelijke prijs deze mesjes te krijgen zijn, want deze verdient een plekje in mijn voorraad. Helaas zijn ze duurder dan bv. Polsilvers en dan slaat de twijfel weer toe, want Polsilver is ook erg goed en op voorraad. Neemt niet weg, dat de Rubie een geduchte concurrent is. In de 39c is het een prima combi, die erg efficiënt en toch lekker zacht en soepel zijn werk doet. Prima beurt weer. Er zit zeker nog 1 misschien wel 2 beurten in dit mesje, waarmee hij boven gemiddeld zou scoren in mijn mesjes vergelijk. Resultaat BBS.

Tot slot: De Ach Brito (Lavanda) er op, versterkt de geur van de CF zeep lekker, ergo mooie lavendel geur om de kop met een frisse prik. Farmagan erover voor de verzorging.

Weer klaar voor een mooie dag. Bloeiende plantjes poten voor Pasen in de potten voor het huis.

Posted

Mühle R89 met Polsilver super iridium (5)

Edwin Jagger super badger

TOBS sandalwood

Myrsol agua balsamica

Nivea balm

Posted
En dus zou de consumentenbond deze zeep beoordelen als " Beste Koop" :P

Mijn vertrouwen in de consumentenbond heeft een grote duik genomen :o

Yukio Kamijo 11/16” (waanzinnig lekker mes! Spijtig van die ivoor handvaatjes, heb ik het niet zo voor.)

Scrupleworks 2,5" oil tanned horsehide/linen

Plisson Ferrari Red Synthetic 20mm

Eufros Gea

After Shave Bay Rum

TDwK24Y.jpg