Skoebidoe Posted April 4, 2017 Share Posted April 4, 2017 Ik zag op FB iemand die de Qshave gebruikt en daar wel tevreden over is. De Qshave zou een kloon zijn van de Merkur futur. Mijn eerste bevindingen: Ik heb een weekje moeten wachten vooraleer de krabber arriveerde. Als je de krabber uit de verpakking haalt, valt meteen op hoe zwaar die weegt. Het is een krabber waar je absoluut geen druk mee mag zetten (mag je overigens met geen enkele krabber). De krabber wordt geleverd met een 5-tal mesjes Apache Personna. Ik heb de mesjes voorlopig gelaten voor wat ze zijn en de krabber geladen met een vertrouwd Lord mesje. Het laden van het mesje is vrij simpel. Je trekt gewoon de kop los, legt het mesje in de uitsparing en klikt de kop terug op. Er zit een heel erg beknopte, duidelijke handleiding bij de krabber. De krabber kan ingesteld worden van 1 (mild) tot 6 (agressief). De krabber heeft een matte afwerking. Verder heb ik volgende producten gebruikt: Proraso preshave, Proraso wit en mijn Omega Hi-brush. De Omega Hi-Brush in combinatie met de Proraso wit geeft een fantastisch schuim! Echt tevreden van deze syntheet. De krabber ingesteld op 1 (uit schrik). Het eerste wat me opvalt, is dat de krabber veel lawaai maakt als je hem aan het werk zet. Hij maakt een knisperend geluid als je over de baardharen gaat. Na de eerste pass heb ik de krabber naar stand 3 gedraaid.Ook in deze stand gaat het prima. Zelfs tegen de richting in scheren is goed doenbaar. Resultaat is dat ik een mooi gladde kinnebak heb . Ik denk dat de Merkur 37C voorlopig in de kast verdwijnt! Kortom de Qsave is een heel fijne krabber! Met de Merkur 37C had ik dikwijls toch hier en daar een klein sneetje. Met de Qsave ben ik daar vandaag van gespaard gebleven! Meer dan tevreden met de aankoop. Was overigens spotgoedkoop (nog geen €10!) Toch voelt het toestelletje heel erg degelijk aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArieMaiden Posted April 4, 2017 Share Posted April 4, 2017 Ik heb deze krabber toevallig zaterdag j.l. besteld. Voor 8,30 euro kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Leuk om te lezen dat het niet tegenvalt. Bij mij moet er wel heel wat gebeuren voordat ik de 37c in kast laat liggen overigens. Ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoebidoe Posted April 4, 2017 Author Share Posted April 4, 2017 Met de 37C had ik regelmatig toch kleine wondjes. Vooral de mondhoeken en onderlip waren hierbij de risicovolle gebieden. Met de Qhave heb ik geen wondjes meer en zelfs een gladder scheerresultaat. Ik gebruik hem voorlopig op stand 3. Ik heb stand 4 al eens geprobeerd maar deze voelde niet echt comfortabel voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 5, 2017 Share Posted April 5, 2017 Mooi voor jullie dat je voor zo'n prijsje toch iets goeds hebt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted April 5, 2017 Share Posted April 5, 2017 Voor dat geld een spotprijsje en het proberen waard en als die niet bevalt krijg je meer geld terug bij de oud ijzer boer Maar ik heb de Merkur ook ooit bezeten en had er twee problemen mee: 1) zonder bril is mijn zicht wel zeer beperkt of zeg maar nul en dat hield in dat zonder bril ik niet ontwaarde op welke stand hij stond. 2) doordat er geen vergrendeling in de standen zit starte ik op standje 3 en kon het voorkomen dat ik eindigde op stand 2 of 6 OF ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted April 5, 2017 Share Posted April 5, 2017 Dan behandelde jij die Merkur wel op een ruige manier Hans. Ik moet toch wel wat moeite doen om de stand te wijzigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted April 5, 2017 Share Posted April 5, 2017 Dan behandelde jij die Merkur wel op een ruige manier Hans. Ik moet toch wel wat moeite doen om de stand te wijzigen. Ooit wel eens geschreven Pieter dat het verstelmachanische van mijn toenmalige Futur -subjectief zo geef ik toe- veels te licht vond gaan en gecheckt bij Paul in Breukelen waar ik hem had gekocht of dit ook voor de anderen gold en jawel dat deed het. Maar vooral de irritatie als ik na het schoonmaken vergat hem op standje 4 te zetten en bij de eerstvolgende scheerbeurt erachter kwam dat hij niet of heel grof scheerde, terug naar de kamer moest om de bril te pakken en deze op te zetten op het ingezeepte gezicht om de stand weer goed te zetten. Veels te laat was mijn oplossing door met een zwarte watervaste stift steeds iets langere streepjes bij de standen te zetten, dit trouwens ook bij de Progress gedaan en dat zag ik met mijn schele ogen redelijk Verkocht op marktplaats en daar nooit spijt van gehad want het is met de wetenschap van nu met die heeerlijke BB, Wolfjes en BB wel heel veel metaal wat -en nogmaals subjectief- vrij lomp is en vooral bij de neus en mondgebied zijn voornoemde krabbers een verademing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwast73 Posted April 5, 2017 Share Posted April 5, 2017 Waar is deze te koop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 5, 2017 Share Posted April 5, 2017 Heb ook zo'n ding besteld. Voor €9 incl. verzendkosten wil ik de lol wel hebben. Misschien kunnen er wel Chinese mesjes in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted April 5, 2017 Share Posted April 5, 2017 https://www.aliexpress.com/store/product/Men-Double-Edge-Safety-Shaving-Razor-Adjustable-1-6-Files-Classic-Double-Edge-Razors-1-handle/2164101_32791325508.html?spm=2114.12010608.0.0.UuyjxA Nu vooruit ik doe met je mee Harrie ook besteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted April 5, 2017 Share Posted April 5, 2017 Ik heb hem ook besteld, maar die van mij gaat onder de naam: ming shi 2000s. Waarschijnlijk de zelfde krabber onder een andere naam. Ik heb zelf ook de echte futur, dus ik ben benieuwd hoe ze vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArieMaiden Posted April 5, 2017 Share Posted April 5, 2017 Mingshi is een paar dubbeltjes duurder.... Ben een echte Hollander he. Volgens mij zijn ze inderdaad identiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoebidoe Posted April 5, 2017 Author Share Posted April 5, 2017 Ik heb hem ook besteld, maar die van mij gaat onder de naam: ming shi 2000s. Waarschijnlijk de zelfde krabber onder een andere naam. Ik heb zelf ook de echte futur, dus ik ben benieuwd hoe ze vergelijken. Hou je ons op de hoogte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted April 6, 2017 Share Posted April 6, 2017 Ik wacht de reviews even af voordat ik een bestelling plaats. Wel geïnteresseerd natuurlijk voor zo'n prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted April 6, 2017 Share Posted April 6, 2017 (edited) Helemaal gelijk Loei anders krijgen we weer zo' n hype als met de beruchte Chinese slappe kwast die geloof ik maar één persoon kon bekoren En iets in mij zegt..... Alleen het verschil in gewicht al deze 100 gram en de de Merkur 180 gram Zie trouwens nu bij het opzoeken van het gewicht dat hij sinds gisteren meer als een dollar in prijs gezakt is en nu nog maar $ 8,79 kost dit inclusief verzendkosten, ben ik gisteren toch maar mooi afgezet met de $ 9,89 die ik betaald heb Edited April 6, 2017 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
LookOut Posted April 6, 2017 Share Posted April 6, 2017 Ik vind het bijna spijtig dat ik de Futur al in mijn collectie heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted April 6, 2017 Share Posted April 6, 2017 Mingshi is een paar dubbeltjes duurder....Ben een echte Hollander he. Volgens mij zijn ze inderdaad identiek. ik heb hem gekocht voor 8,06 euro, was de goekoopste die er te vinden was Ik heb hem ook besteld, maar die van mij gaat onder de naam: ming shi 2000s. Waarschijnlijk de zelfde krabber onder een andere naam. Ik heb zelf ook de echte futur, dus ik ben benieuwd hoe ze vergelijken. Hou je ons op de hoogte? Ga ik proberen, ik zal even een vergelijk doen Helemaal gelijk Loei anders krijgen we weer zo' n hype als met de beruchte Chinese slappe kwast die geloof ik maar één persoon kon bekoren En iets in mij zegt..... Alleen het verschil in gewicht al deze 100 gram en de de Merkur 180 gram Die kwast was helemaal niks inderdaad , ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het meer om de nieuwsgierigheid doe dan dat ik er wat van verwacht Mijn echte merkur futur weegt 127 gram (ik weet niet hoe accuraat mijn weegschaal is) ik had juist begrepen dat deze veel zwaarder is in tegestelling tot de echte merkur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Dit is waar ik de gewichtsgegevens op baseerde: https://www.aliexpress.com/item/Men-Double-Edge-Safety-Shaving-Razor-Adjustable-1-6-Files-Classic-Double-Edge-Razors-1-handle/32791325508.html?spm=2114.01010208.3.1.UFlMDd&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_10065_10151_10068_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10136_10137_10111_10060_10112_10138_10113_10062_10114_10141_10056_10055_128_10054_10059_10099_10078_10079_10103_10073_10102_10096_10070_10148_10123_10147_10052_10053_10124_10142_10107_10050_10143_10051-10102,searchweb201603_9,afswitch_1,ppcSwitch_5&btsid=d8e82bdb-6a2a-4ab6-aff3-5415d39950d2&algo_expid=fe8dd5ef-ecee-4cc4-9f06-54114d3880e5-0&algo_pvid=fe8dd5ef-ecee-4cc4-9f06-54114d3880e5 http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?page=detail&Id=1916689&sid=wu23lXFnkPMYmrXNVgIbdh7lrJWr2G Maar de scheersalon rept ook over 122 gram https://www.scheersalon.nl/safety-razor-merkur-futur-mat.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Zojuist mijn originele Merkur Futur even op het digitale weegschaaltje gelegd, 117 gram, kaal zonder mesje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArieMaiden Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Zojuist voor de eerste maal met de Qshave geschoren. Sputnik mesje geladen en gelijk maar pittig begonnen. WTG op 5, XTG op 4 en ATG op 4,5 Viel qua agressie nog wel mee maar ik denk toch dat ik de volgende keer alles 0,5 of 1 standje lager zet. Krabber komt mij wat lomp over maar dat is even wennen denk ik. Leuke aanwinst gezien de prijs van deze krabber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted April 13, 2017 Share Posted April 13, 2017 (edited) Ik doe mee met de Hype maar verwacht eigenlijk niet dat het mijn favoriete krabbertje wordt. Vraag me ook af wat voor Amerikaanse mesjes bijgeleverd worden, Personna red? Edited April 14, 2017 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted April 14, 2017 Share Posted April 14, 2017 Gisteren even snel de Qshavert voor de eerste maal gebruikt. Na het laden van een verse Voskhod door de bovenplaat los te trekken en vervolgens weer netjes op zijn plaats te drukken mocht de krabber direct op standje 6. Ik heb een broertjedood aan milde krabbers dus deze verstelbare mocht direct op het maximum. Vooraf waren er wat bedenkingen wat betreft het uiterlijk, de grip vanwege het gladde greepje en de stabiliteit van de gekozen instelling. Welnu, alleen het afzichtelijke uiterlijk blijft een minpuntje. De krabber gedraagd zich prima, is goed te manouvreren en ligt vanwege het gewicht stevig op de huid. De scheerhoek was snel te pakken en in 2 rondjes een netjes gladde bakkes. Of de maximale stand voor mij maximaal genoeg is betwijfel ik wel een beetje maar goed, het resultaat was prima en nergens irritatie. Niet ultraglad als met de overige krabbers alhier maar die liggen toch iets hoger op de rots. Al met al een meer dan prima krabber die ook nogeens goed te betalen is. Alleen wat is dat ding lelijk zeg............... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted April 14, 2017 Share Posted April 14, 2017 Dit lijkt wel een hype ! Leuk hoor ... Heb er ook 1 besteld, afgelopen zondag - de prijs (inclusief verzenden) kwam uit op €7.97 ... Ben helemaal niet van de verstelbare dichte kam krabbers, maar als echte Hollander voor die prijs ... Hoef 'm zondag 30 april niet mee te nemen naar Made, denk ik - iedereen heeft er dan al een ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted April 14, 2017 Share Posted April 14, 2017 Mooi verslag Jaco, ik had eerst verhalen á la de slappe Chinese kwast verwacht maar dit is dus niet verkeerd voor dat tientje. Bij de weg wanneer had jij hem besteld weet je dat nog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted April 14, 2017 Share Posted April 14, 2017 Vorige week donderdag besteld en afgelopen woensdag in de bus, een absoluut record vanuit China. Via standard Ali shipping. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts