cutthroat Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 - Fatip grande - Gillette ruby platinum plus - L'Occitane Plisson - TFS ginestra di taormina - Aluin - Floid suave - TFS bergamotto neroli forte asb In twee gangen weer nagenoeg zo glad als een biljartbal. Een enkel prikje van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de TFS asb.
Edsel Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 Muhle r41 Grande Wilkinson Gillette stainless (3) Vintage Omega varken BDF Raffinato scheerzeep Madre Labs Witch Hazel Kruidvat ASB
fireshrimp Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 Merkur Futur (Rapira stainless) RazoRock Plissoft TFS Zagara Gelsomino Wimmies scheerkom Speick AS TFS ASB Zagara Gelsomino De Rapira stainless voor de derde keer, voelde ietwat ruw. Ondanks dat een prima scheerbeurt met deze opmaak zeep. Gelukkig gaat het opmaken langzaam, samen met de TFS Bergamotto Neroli blijf ik dit een heerlijke zeep vinden. Geen straf dus.
Tjebbe Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 Stirling Kong, Mama Bear's Iceberg Ice, Barbaros TR-1, Voskhod (2), Kokosolie. Fris en glad!
Harkos Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush, Calani Dubai, Above The Tie S1, Feather stainless Platinium 8e x, Faena Lavender, Figaro dopo barba gel lotion. Kwast en zeep: Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush en Calani Dubai: De Calani Dubai voor de 5e x in de kwast. De geur begint nu aardig los te komen. Niet uitbundig, maar wel specifiek. Vind het wel lekker naar wat aardse ondertoon met de geur van Oriënt hebben. Kruiden, zoals op de markt etc. Met de 1305 was er vlot een schuim van geklopt, maar had de scuttle iets te warm, waardoor het schuim snel inzakt. Dit is geen probleem, want tijdens het opbrengen herstelt zich dat vlot tot een mooie scheerbare laag schuim op de bakkes. Mesje en krabber: De Feather stainless Platinium voor de 8e x gebruikt. Het lijkt er op, dat ik met deze Feather bete bevriend raak, dan tot nu toe met deze mesjes. Jaren vond ik het niks, maar vanmorgen had ik weer een goed resultaat. 3 rondjes met de S1 en glad. Deze combi doet het nu bijna net zo goed, als een Kai of Rapira er in, dus wie weet wordt het ooit nog iets met mij en die Feathers. In elk geval heb ik voor het eerst met een Feather absoluut geen schade, zelfs geen bloedpuntjes. Resultaat BBS. Tot slot: De Faena erop. Leuke lavendel AS. De Faena ontbeert de frisse bloemen geur van lavendel maar heeft erg duidelijk een geur van lavendel olie. Daar onderscheidt deze AS zich van mijn andere lavendel geuren. Moest even zoeken naar dit verschil, echter ben er nu uit. Laatste restje Figaro er over voor de verzorging en helemaal klaar voor deze dag. Wat administratie, wat koken, wat genieten, wat leuk!
Bartmen Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 @tjebbe of mede scheerders. Waar koop die Mama Bear's Iceberg Ice scheerzeep?
onno Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 @tjebbe of mede scheerders. Waar koop die Mama Bear's Iceberg Ice scheerzeep? Bij http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?page=detail&Id=1993183&sid=pmsPScUC6k5BGNHTJFKMPzO11ihnMR Vandaag heb ik het spoed spoed gedaan ATT S1 met polsilver (!) Meissner Salty Sage Castle Forbes 1445 ASB Wat een lekkere gemakkelijke krabber, maar toch mis ik het gevoel van het open mes
Jan Zoethout Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 .....Tot slot: De Faena erop. Leuke lavendel AS. De Faena ontbeert de frisse bloemen geur van lavendel maar heeft erg duidelijk een geur van lavendel olie. Daar onderscheidt deze AS zich van mijn andere lavendel geuren. Moest even zoeken naar dit verschil, echter ben er nu uit. ..... Kijk, daarom vond ik die Faena AS maar niks - en bij de lavendel (hand-) zepen die ik heb hetzelfde euvel. Ik wil zoiets als de Ach Brito ruiken ...
Tjebbe Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 Fijne scheerzeep, Bartmen! Ik had het geluk van Hans een staal te hebben gekregen
Stoppel Posted April 3, 2017 Posted April 3, 2017 EJ 89l Astra SP 2* Jan Zoethout syntheet Tabac zeep Floid Menthol Suave De Zouthout syntheet gebruikte ik tot vooor kort enkel af en toe (vond het zonde om hem dagelijks te gebruiken, knieperd als ik ben), begin bij frequenter gebruik nog meer te merken dat het een geweldige fijne kwast is! Buiten het comfort lijkt zelfs het eindresultaat beter.
cutthroat Posted April 4, 2017 Author Posted April 4, 2017 - Fatip grande - Gillette ruby platinum plus - L'Occitane Plisson - TOBS rose cream - Aluin - Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion - Extro miele asb Het mesje is echt op, en ik had eigenlijk beter een nieuwe kunnen pakken. Maar ja. Desondanks in twee gangen en wat bijwerken een VLS resultaat. De aluin gaf wat prik, de Pinaud deed hier een schepje bovenop. Om de boel weer een beetje te kalmeren afgemaakt met de verzorgende Extro asb.
Edsel Posted April 4, 2017 Posted April 4, 2017 Muhle r41 Grande Wilkinson Gillette stainless (4) Vintage Omega varken Cella Extra Purissima Sapone Hegron dat Cream Snelle maar fijne scheerbeurt op de vroege ochtend van mijn verjaardag. De Omega maakt van de Cella een heerlijk romige schuimlaag met erg goede glij eigenschappen. Geen irritaties achteraf.
Ator razor Posted April 4, 2017 Posted April 4, 2017 Voor het eerst met een Gillette adjustable geschoren. Stand 3 met een Astra. Goede gladde scheerbeurt. Fijne dag!
fireshrimp Posted April 4, 2017 Posted April 4, 2017 Merkur Progress (Rapira) J&T Gusto Das Barberia Fructi Wimmies scheerkom X-Cien Bolt AS Hema ASB Prima dik schuim, genoeg voor nog een paar gangen, van die zepen die maar niet op willen gaan. Glad in 3 gangen. Vriendin naar het station gebracht voor een reis naar Schiphol en vanavond weer de taxibeurt.
Hanskoning Posted April 4, 2017 Posted April 4, 2017 Gefeleciteerd Edsel en nog vele mooie gezonde jaren toegewenst.
Tjebbe Posted April 4, 2017 Posted April 4, 2017 Stirling Kong, Klar Kabinett, Barbaros TR-1, Voskhod (3), Nivea Sensitive aftershave balsem.
Jerry9630 Posted April 4, 2017 Posted April 4, 2017 Merkur 34 C met Polsilver super iridium (3) Semogue SOC das OSP grapefruit & Menthol Myrsol lemon 444 balm Goed verfrissende zeep, maar de geur mag voor mij iets fruitiger. Wel zeer goede scheereigenschappen!
Wimmie Posted April 4, 2017 Posted April 4, 2017 Edsel gefeliciteerd, nog vele jaren. Overvolle agenda vandaag dus een snelle scheerbeurt en geen tijd voor een cappuccino. Timeless Gillette Wilkinson Sword Wimmie Bowl Simpson Best Badger Jabonman Ylang ylang Thayers Witch Hazel Reuzel Fijne dag allemaal.
Recommended Posts