Ga naar inhoud
Snuff

Paradigm

Aanbevolen reacties

Tjebbe schreef 7 uur geleden:

Een Paradigm of Pils?

vraag ik me ook af?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Snuff schreef 4 uur geleden:

vraag ik me ook af?

Begin mij toch sterk af te vragen waar die Paradigm van jou is gebleven Snuff.

Erg jammer, het was voor mij een top krabber.

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De vijfde scheerbeurt met de Charcoal Level 3 (qua level de meest efficiënte krabber van CG met dichte kam) bracht mij op het idee om na de tweede gang beide krabbers te gaan vergelijken in de gang tegen de haarrichting in en de laatste nabewerkingen. Het gebruikte mesje was een Gillette Rubie Platinum Plus mesje welke ook voor de vijfde keer ingezet werd en dat is vrij ongebruikelijk omdat de mesjes hier uiterlijk na vier scheerbeurten vernieuwd worden. (hoewel ik laatst gezien heb dat 147 inzetten dus ook schijnt te kunnen met een Nacet)

Het verschil in hoe ze hun doel bereiken verschilt wezenlijk van elkaar en voor beiden zijn voors en tegens te noemen. Dat doel trouwens is bij beiden hetzelfde en wel onwerkelijk glad worden zonder enige irritatie op te lopen. Daarbij de voorlopige conclusie dat de Paradigm de CG op het gebied van efficiënty nog net verslaat

De CG laat zich tijdens de scheerbeurt meer voelen oftewel je voelt het mesje duidelijk zitten daar waar de Paradigm juist dit gevoel bijna achterwege laat. De conclusie is dan ook dat de Paradigm comfortabeler aanvoelt tijdens de scheerbeurt.

Daar zit echter ook de valkuil van de Paradigm hij is akoestisch minder luid, het mesjes gevoel is er bijna niet en dan zijn scheerders al snel geneigd om druk te gaan zetten want -en zo was bij mij ook in eerste instantie de gedachte- er gebeurt hoegenaamd niets. In het begin is het dan ook door de weinige terugkoppeling met de Paradigm zoeken naar de juiste scheerhoek die je echter zeer snel gevonden heb. Heb je de krabber éénmaal door en je laat hem gewoon glijdend zijn werk doen dat is het één groot feest.

Eigenlijk gaat het geschrevene voor de Paradigm ook op voor de CG level 2 (los van de akoestiek) ook dit is een krabber waar je het mesje bijna niet voelt, echter qua efficiency is hij wel de mindere van de Paradigm.

De CG doet het dus anders en geeft juist wel zowel akoestisch als fysiek meer terugkoppeling. Doordat het mesje constant voelbaar is laat je het wel uit je hoofd om druk te gaan zetten zie het als een veiligheidswaarschuwing. De  juiste scheerhoek is daarbij zeer snel gevonden maar ook dan blijf je je gewaar van het mesje. Maar als je de krabber vooral rustig en met respect hanteert geeft hij je enorm veel scheergenot.

Eigenlijk het aloude uekaz bepaald welke krabber je het meest waardeert gelet op het verschillende scheergevoel welke de krabbers je gedurende de scheerbeurt geven.

Een definitieve conclusie is nog wat te vroeg om hem helemaal te doorgronden daarvoor moet ik de CG nog een paar keer aan de gesloten kam voelen maar de Paradigm heeft de eerste slag gewonnen want zeer comfortabel scherend en ook nog eens uiterst efficiënt.

• Vind ik leuk 7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo te lezen is de stalen paradigm net zo noodzakelijk als de Wolfman en voor de gewone scheerspullen verslaafde totaal onbereikbaar......   

• Vind ik leuk 1
  • Haha 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tot nu toe heb ik van ieder model van Paradigm er eentje kunnen kopen en bezorgde de 17-4 aan verschillende mensen hier op het forum, ze zijn dus wel verkrijgbaar maar eenmaal voorradig mag je inderdaad niet lang aarzelen want iedere serie is beperkt en word niet meer bijgemaakt. Jammer maar de makers doen hun ding of wij dat nu leuk vinden of niet hé.

Wolfman is een andere zaak, de kans er eentje te bemachtigen is uiterst klein omdat ze op een willekeurig tijdstip worden aangeboden en er een deel mensen gebruik maken van een app die de site 24 of 24 nakijkt. Nu is dit alleen mijn persoonlijke visie maar ik hoef er niet eentje. De WR1 versie heb ik er een aantal van bekomen in der tijd, de WR2 versie nu in verschillende kopopeningen mogen proberen en ik ga er geen geld voor uitgeven, lijken me teveel op de BBS-1 qua scheren en daar heb ik er twee van de deur uitgedaan destijds.

Nogmaals mijn visie alleen maar ik vind bijvoorbeeld de gamechanger lekkerder scheren voor een fractie van de prijs, niet zo mooi afgewerkt natuurlijk maar ah met het ouder worden gaat je zicht toch achteruit.

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even iets helder krijgen Ron, je vind de Gamechanger lekkerder scheren dan de Wolfman R2 en ook als de Paradigm?

De Gamechanger in de 0,84 uitvoering is zeker een uitmuntende krabber, ik wil er dan ook heel graag ééntje hebben en net wat je zegt zet de prijs af tegen de geboden kwaliteit dan is het absoluut een krabber die ontzettend veel waar voor zijn geld biedt

Echter in mijn optiek is hij wel de mindere van een Paradigm 17-4 want dat is absolute top, maar dat is natuurlijk uekaz.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee ik vind hem beter dan de WR-2 scheerkoppen van Wolfman, niet beter als de Paradigm, die is van een andere orde (die ik niet meer heb zucht.....).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

mocht er nog iemand een Paradigm SE zoeken: link

Voor mij althans de aller aller beste SE krabber (heb er minstens een dertigtal geprobeerd)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet iemand nog een Paradigm 17-4 te koop? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.