Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Fatip grande

- Rapira platinum lux

- L'Occitane Plisson

- TFS Pomeriggio

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- Biodermal aftershave gel

In twee gangen een VLS resultaat. Een enkel prikje van zowel de aluin als de Pinaud. Afgemaakt met de aftershave gel.

Posted

Merkur Futur (Polsilver)

Semogue 2000

Stirling Tuscany

Wimmies scheerkom

Wilkinson classic AS

Hema ASB

De geur van de Tuscany bevat de zwoelte van de beginnende lente, laat de hogere temperaturen maar komen.

Posted

Stirling Kong,

TFS Scheerzeep Geel,

Blackland Blackbird,

Rapira Platinum Lux (1),

Kruidvat TeaTree Dag- en Nachtcrème.

Posted

Plisson Fibre,

Rose of Bulgaria,

Above The Tie S1,

Rapira Platinum Lux 10e x,

Rose of Bulgaria AS,

Nivea Men Sensitive Cooling aftershave balsem.

Kwast en zeep:

Plisson Fibre en Rose of Bulgaria:

Wat rozen scheercrème in de vochtige Poolse kom, de Plisson droog en kloppen. Iets water bijdruppelen en schuim, veel schuim van weinig crème. Watr toevoegen voor de juiste vochtiheid en inzepen. Zo weer een mooie laag op de bakkes.

Mesje en krabber:

De Rapira Platinum Lux voor de 10e x gebruikt. De Rapira blijft gaan. Wat is dit mesje goed. Blijft mooi van snit.Toch mag hij weg, want 10x is wel voldoende. In de S1 een goede combi. Geen gevoel van effectiviteit, maar intussen wel diep en glad uitscherend. Resultaat BBS.

Tot slot: De Rose of Bulgaria AS erop. Wat Nivea voor de zorg en nog een pufje Rose of Bulgaria EdP om de geur nog wat vast te houden. Mooi spul.

Posted

razo rock plisson syntheet

puma 39 6/8

Stirling conferious

pino silvestre

baume asb

Vrije goeie scheerbeurt geen bbs maar ook reeds een aantal dagen geen enkel sneedje opgelopen m.a.w. ik ben tevreden met het resultaat

Posted

Fatip Wood notenhouten krabber

Feather mesje

Whipped Dog synthetische kwast

Tabac zeep

HEMA Sensitive ASB

Cella Eau de Lavande

Bijzonder hoe verschillende neuzen een ander oordeel vellen over het Cella lavendelwater. Ik vond het in ieder geval een mooie afsluiting van een prima scheerbeurt.

Posted
Scheerhemel

Hé dat we elkaar niet gezien hebben dan ;)

Mituon 800 11/16”

Scrupleworks 2,5" oil tanned horsehide/linen

Plisson Ferrari Red Synthetic 20mm

Jabonman/Eufros Ylang Ylang

Clubman Special Reserve Cologne

Posted

Merkur 39C

Polsilver SI (3*)

Semogue 1800 varken

PAA CaD scheerzeep

Pinaud Clubman Original ASL

Fris en glad...fijne dag!

Posted

Helemaal vergeten dat ik pas geleden een R41 bij Paul Kox had meegenomen waarvan ik in eerste instantie dacht dat het de 2011 uitvoering was. Al snel bleek dit een nog ouder exemplaar te zijn en nadat ik de archieven hier doorgezocht had bleek dat Marcel van deze open kam R41 repte. Volgens hem had je dan twee keuzes een kop gelijk aan de 25C of een Fatip.

Wel ik heb pech want dit is dus duidelijk een 25C zo mild is hij en met een Voskhod mesje 2x krijg je het wel glad alleen niet echt diep uitgeschoren. Zeg maar de gladheid waarna je al vrij snel de stoppels weer tevoorschijn voelt komen.

De Proraso rood deed zijn ding, echt een budget zeep die zijn werk naar behoren doet maar op het gebied van bescherming en verzorging wat steekjes vallen. Niet erg gelet op de vriendelijke prijs.

De afwerking wel op niveau en dus weer klaar om vanmiddag voor de verandering de huisarts eens te gaan bezoeken. :x

IMG_1364.thumb.JPG.ee440d867d75a5b5d7c82e94be7d6e45.JPG

Posted

Merkur 34C HD

Mem Super Silver (2)

Plisson L'Occitane

Cella Extra Purrisima

Madre Labs Witch Hazel

La Toja ASL

Nivea Sensitive ASB

Posted
Scheerhemel

Hé dat we elkaar niet gezien hebben dan ;)

Ik vrees dat Dante gelijk heeft: er zijn meerdere (7?) niveaus in de hemel :!:

Posted

Nu is het ook wel moeilijk al je elkaar niet kent van gezicht :lol:

Heljestrand MK 133 7/8”

Scrupleworks 2,5" Swedish Bridal/ brushed cotton

Mühle Silvertip Fibre XL 25mm

Jabonman/Eufros Gea

Baume aftershave balm

Posted

Chisseled face Cryogen

Semmoque 2000 varken

Gillette Tech alu handle

Lord Chrome (2)

Osage Rub AS

Proraso Groen ASB

En nu gauw weer in de zon zitten want mijn gezicht is bevroren...

Posted

Maggard Slant

Polsilver Super Iridium (4)

Omega 10019

Proraso groen

Proraso AS

Prima scheerbeurt, wel m'n neusvleugel iets geraakt...

Posted

Omega 80067

Proraso blauw scheercrème

Merkur 39c

Rapira Platinum Lux (5x)

Pitralon Polar

Proraso blauw ASB

Waar het aan ligt is me nog niet helemaal duidelijk, maar dit zou wel eens de scheerbeurt van het jaar kunnen zijn. Verrassend goed; vorig jaar had dat ik met een Polsilver-mesje in de 39c en TFS Crazy Sandalwood.

Posted

Shavemac/ATG LE "Delta"

Raso Zero

Karl Engels (?)

Voskhod (3)

Tunney aluin

Effe lekker klotsen met de shavemac, met de fijne en redelijk geurloze raso zero wat toch een fijne zeep blijft.

De Karl Engels (?) de eerste gang met de groffe, de tweede en derde gang met de fijne zijde gebruikt. Dit is er eentje om wat voorzichtiger mee om te springen, want ietwat van de agressieve. Scheert wel fokking glad :-)

De aluin was ietwat aanwezig.

Posted

Begonnen met het hoofd en de Schuckar 5/8", even niet opgelet en dan krijg je dit:

4ce0c2f88cdb324605b505442a861f04.jpg

daarna afgemaakt met de GEM Junior met een GEM mesje (8*)

Vervolgens met dezelfde kwast en zeep, namelijk de

- J&T #2212 met CFS Lime en de Lord Classic (8*) uit de Gillette Slim Twist van de afgelopen keren verplaatst naar de Lord L122 mijn baard er nog afgehaald.

Tot slot over het hele hoofd een toefje Hema ASB gesmeerd en nu zit ik hier behalve met een snee in mijn oor ook met een nBBS resultaat.

Posted

Ai....gebeurt nu eenmaal, ik hoop dat het bloeden niet te lang doorgaat, anders heb je morgen het kussen helemaal rood.

Ooit eens mijn oorlel bijna doormidden gesneden, overmoedig en je wordt direct herinnerd aan het mes.

Posted
Ai....gebeurt nu eenmaal, ik hoop dat het bloeden niet te lang doorgaat, anders heb je morgen het kussen helemaal rood.

Ooit eens mijn oorlel bijna doormidden gesneden, overmoedig en je wordt direct herinnerd aan het mes.

Het is ondertussen al een tijdje gestopt en op dit moment ligt er een donker paarse kussensloop op mijn bed. Ik hoop er morgen dus niets van te zien, maar volgende keer wel beter opletten!

Posted
Omega 80067

Proraso blauw scheercrème

Merkur 39c

Rapira Platinum Lux (5x)

Pitralon Polar

Proraso blauw ASB

Waar het aan ligt is me nog niet helemaal duidelijk, maar dit zou wel eens de scheerbeurt van het jaar kunnen zijn. Verrassend goed; vorig jaar had dat ik met een Polsilver-mesje in de 39c en TFS Crazy Sandalwood.

Gewoon super combi 39c met Platinum Lux en Proraso in die omega. Kan niet missen 8-)