DoubleB Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Afgelopen week volgens mij een record aan SoTD bijdragen gehad! Ga zo door, het is erg leuk om andere SOTD's te lezen en hier ideen van te krijgen. Daarom starten we weer fris met een nieuwe week! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 9, 2013 Author Share Posted September 9, 2013 CJB Kamisori Feather Professional Simpson Tulip 3 Manchurian Martin de Candre Fougère Speick After Shave Geo. F. Trumper Sandalwood Skin Food Prima scheerbeurt om de werkweer weer te beginnen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 CJB Kamisori Feather Professional Simpson Tulip 3 Manchurian Het valt me op dat die Tulip 3 bij jouw heel vaak de revue passeert, favoriete borstel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 9, 2013 Author Share Posted September 9, 2013 Ja, absoluut. Vind het de juiste verhouding van knot, loft, dichtheid van de haren en backbone hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 KAI Captain Japanese Style met Feather Super Pro mesje Semogue Il Rasoio Limited Edition mike's natural soap (sample ontvangen van DoubleB waarvoor m'n dank!) Cien Cocoa butter cream Robbin wat voor zeep was het qua geur die je me opstuurde? (ben namelijk jaren terug m'n reukzin grotendeels verloren). Maakt heel goed en snel schuim, niet zo van dat dik vast merengue type maar meer het soort schuim dat op prijs gesteld wordt door mensen die met open scheermes scheren. Neemt heel veel water op waardoor het niet opdroogt op je huid en zorgt voor een heel prettig glijden van het mes (in dit geval een soort Kamisori met verwisselbare mesjes). M'n vrouw die nog lag te slapen kwam eraan om te vragen wat er zo lekker rook op de bovenverdieping dus dat zal ook wel goed zitten, jammer dat ik daar niet kon van meegenieten. Maar vooral het blijvend prettige gezichtsgevoel zelfs enkele uren na het scheren bevalt me. mike's natural soap zal waarschijnlijk alleen te verkrijgen zijn bij de maker zelf in de US? Dat wordt dan weer dure verzendkosten en boete douane vrees ik want ik ga er toch enkele bestellen. Nogmaals bedankt voor de sample! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 9, 2013 Author Share Posted September 9, 2013 De geur is Orange, Cedarwood en Black Pepper (OCB). Mijn vriendin is er ook helemaal weg van! Het schuim is inderdaad heel 'slick' en het mes gaat er makkelijk doorheen. Naast de maker zelf is het ook te verkrijgen bij Vintage Blades, maar dat is ook in de US en die verzend niet internationaal helaas. Je zal dus aangewezen zijn op Mike zelf..hij vraagt idd behoorlijke verzendkosten en douanekosten komen er ook bij. Misschien is een Groupbuy een idee als er meerdere mensen geinteresseerd zijn? Iig mooi om te horen dat het je goed bevallen is. Denk dat er nog wel wat in de sample zit om nog een keer mee te scheren? Niet zo mooi van je reuk trouwens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 O ja vandaag de letters ocb op het doosje net gekeken, bijna 25 dollar verzendkosten voor een beetje zeep, komt 10 euro afhandelings kosten van de doaune bij + 21% op de waarde van het pakket, pffff 't zal voor een latere datum zijn denk ik. De sample is in één keer opgegaan, maar heb wel gezicht en hoofd ermee geschoren. Valt me op dat wij vandaag blijkbaar de enigen zijn die presentabel rondgelopen hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Vandaag bijna alles nieuw voor mij . Pre shave douche. Scuttle Martin de Candre zeep Pen of the Forrest kwast Worldmaster mes ( net dit weekend opgeknapt) Boss aftershave Resultaat : perfect! Heerlijke zeep zeg! Genoeg schuim voor 4 of meer keer. Het mes gleed er gewoon doorheen. Dit is er een voor in de boeken ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wii4all Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Niet geheel tevreden over de supermax mesjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 9, 2013 Author Share Posted September 9, 2013 @Snuff; dan gaat er toch meer zeep op dan ik dacht. Wilde je een sample sturen voor zeker twee à drie keer scheren. Sorry! @Puerco; goeie zeep? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Geeft niet hoor Robbin, was voldoende om een heel goede indruk te krijgen van de zeep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Vanavond geschoren met de volgende set-up; - Proraso pre sensitve. - Monsavon. - Lord LP1822 met een Morris mesje (1). - Bestshave #6 kwast. - Old Spice. Voor mij de eerste kennismaking met het Morris mesje (van BdF). Behalve made in Gemany staat er niet veel op de verpakking maar de karakteristiek van het mesje doet ten zeerste vermoeden dat het gemaakt is door Feintechnik, Eisfeld. Die maken o.a. ook Croma, Elios, Bolzano en Merkur (de DE-mesjes dan, niet de krabbers). Net niet echt comfortabel en het mist voor mij ook wat scherpte; ik kon niet ATG gaan tijdens de tweede pass. Toch een heel aardig resultaat in 3 passes zonder noemenswaardige irritatie maar voor mij geen eerste keus mesje; ik ben nog wel benieuwd naar de levensduur ervan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Vanochtend heel traditioneel, zonder exostische producten: Omega 10019 kwast De Vergulde Hand scheerstaaf Gillette Rocket HD500 Personna Platinum Chrome Hâttrick aftershave Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Feather Artist Club DX Folding - Kai mild mesje Weber Polished met Tradere handvat - Polsilver mesje Semogue Limited Edition 2011 Finest Badger Size 2 klar kabinett zeep Kruidvat after shave cream @Robbin: Mike's zeep heeft inderdaad een goede uitwerking op de huid, voelde heel prettig aan, zelf lange tijd na het scheren, top! Ga er toch wat bestellen volgende maand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Vero kwast van Puerco Dr. Harris Arlington Merkur Progress Permasharp super Speick AS Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 10, 2013 Author Share Posted September 10, 2013 Ever-Ready 1924 Flip Top Travel Gem SS PTFE Simpson Duke 3 Best Klar Kabinett Speick After Shave D.R. Harris Pink After Shave Milk Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShockWave_Omega Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Gisterenavond geschoren. Fatboy met een Derby mesje. No 6 kwast (nog steeds "paardenhaar"). Proraso groen zeep. Nivea ASB. Ik heb me eerst gedoucht en daarna lekker geschoren. Halverwege de scheerbeurt er achter gekomen dat de Fatboy op standje 9 stond i.p.v. 4. Geen razorburn ofzo maar wel effe schrikken. Toch verder afgemaakt op standje 9 (met de groei mee en tegen de groei in). Ik moet zeggen dat de Gladweg echt een HEEL stuk agressiever is dan de Fatboy op standje 9.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
parkos Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Wilkinson Sword Classic Wilkinson mesje (2x) Balea das kwast Proraso sensitive pre-shave (merk echt geen enkel verschil met dit en druivenpit olie) Palmolive scheercreme Shiseido Uno skincare tank Kruidvat aftershave balm Lamborghini Mitico 12x nu met het Wilkinson mesje en scheert nog steeds prima, eens kijken of we de 20 kunnen halen! Wat mij wel opvalt is dat het Wilkinson Classic mes meer dan prima scheert, doet zeker niet onder voor mijn Muhle R89. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Gisteravond weer naar een lekker warm bad: BDF Classico: Kreeg hem maar moeilijk aan de praat, maar eenmaal de verhouding gevonden toch een lekker schuimpie gemaakt! EJ Pure Bristle EJ Barley met Gilette Blue (nu 4x (9 passes)) Nivea aftershave balsem sens. met pompje. Het was gisteren weer een lekkere scheerbeurt, uiteindelijk toch een heerlijk ruikend schuimpie gemaakt van een sample van BDF. Denk dat ik me kwast nog meer moet vullen met zeep. (moet dat nu met redelijk droge kwast??) of kan het aan de kwast liggen? Achja, uiteindelijk was het gelukt. De gilette Blue's hebben me nu al meer tevreden dan over de Derby's. Blijven langer scherp (eind van 4e beurt nog niet aan de haren trekken) Gezicht 3x geschoren en hals 2x. lekker glad en zonder wondjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 (edited) Vandaag voor het eerst geschoren met mijn nieuwe aanwinst; de Edwin Jagger DE89 "Barley". Vreemde gewaarwording om nu metaal tegen mijn wang te voelen, i.p.v. het plastic van mijn Wilkinson Sword Classic. Ik heb er een mesje van Wilkinson Sword ingestopt omdat ik daar al ervaring mee had. Dat leek me de beste manier om de Wilkinson met de EJ te vergelijken. Als crème heb ik de Taylor of Old Bond Street Sandalwood gebruikt. Hoewel ik hem in het potje erg sterk vind ruiken, is hij zeer aangenaam tijdens het aanbrengen op het gezicht. Die ga ik in de toekomst wel aanschaffen dus. Deze scheerbeurt heb ik gebruikt: - Mühle Badger brush 281H24 - Taylor of Old Bond Street Sandalwood - Edwin Jagger DE89 "Barley" - Wilkinson Sword mesje - De Vergulde Hand Aftershave Balsem Edited September 10, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 De TOBS sandalwood is idd heerlijk spul, de balsem ook. Dat is dan ook de combi die ik gisteren heb gebruikt. (had nog een sample van Shave and More) Tot het begin van de avond is de geur blijven hangen, echt lekker als er af en toe weer een vleugje voorbij komt vliegen Helaas vind mijn vrouw het een oude mannenlucht, dus weet niet of ik het moet bestellen. misschien alleen de zeep dan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
donnie Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 - Pearl Open comb met polsilver iridium (4e keer gebruik) - Simpsons Beaufort kwast - Taylor of Old Bond Street Jermyn Street shaving cream - Nivea ASB - Hugo Boss splash Na een heerlijke warme douche bovenstaande setup gebruikt. Al met al weer heerlijk begin van deze regenachtige dag, fijne dag allemaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Feather Artist Club DX Japanese Style Semogue Owners Club 2 band Badger La Toja Jabon Afeitar zeep The Real Shaving Co Soothing Shave Balm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 http://i.imgur.com/80x20E3.jpg[/img] http://i.imgur.com/vq8FG7A.jpg[/img] Shaving Society Vandaag was het zover, de eerste keer met mn eigen open mes/straight razor! Setup: 5/8 Wilkinson Semogue SOC 2 Band Finest Badger Barbiere Di Figaro Raffinato TFS Mandorla Het beestje voor ik ging scheren nog even langs de strop gehaald, keer of 30 en daarna naar de badkamer begeven... Kwast in een kop met water gezet zodat ie kon inweken. Lekker even gedouched, gezorgd dat de baardharen (3 dagen baardje) goed nat waren en zacht. Daarna over naar de wasbak, netjes zeep geklopt en mn handen goed droog gemaakt (must) en ik kon beginnen! De eerste aanzet was al heerlijk, hij is zo lekker scherp maar tegelijkertijd zoooo smooth! De wangen vloog ik echt overheen! Heb beide handen gebruikt, ging echt supernetjes al! Toen mn nek, dat ging eigenlijk ook vrij makkelijk! De lastige plekjes kon ik weer doen, net als voorheen een beetje XTG-achtig. Ook hier heb ik weer beide handen gebruikt. Valt me nieteens tegen, het gebruik van mn linkerhand met scheren. Gaat best goed! Op het gezicht in totaal 3 passes gedaan (WTG,ATG en XTG) op de nek 2 passes (WTG/XTG en ATG) en wat kleine touchups. Was in iets meer dan een half uurtje klaar En het resultaat mag er best wezen al zeg ik het zelf De ASB was echt een genot, heerlijke geur van amandel en dat fijne zachte gevoel ervan op de huid, heerlijk. Verzorgt zo lekker he Echt fantastisch! Merk wel dat deze manier van scheren wel een gladder resultaat oplevert met veeel minder moeite. Goed, het onderhoud van het mes is dan wel iets om rekening mee te houden, maar afgezien daarvan...... Wat een heerlijk gevoel dit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Was de foto van voor of na? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts