Jump to content

SOTD 20 maart - 26 maart 2017

cutthroat

Recommended Posts

- Fatip grande

- Rapira platinum lux

- L'Occitane Plisson

- TFS Pomeriggio

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- The Shave Doctor moisturazor

Vandaag weer eens de Fatip ter hand genomen met een verse Rapira platinum lux. De mesjes uit de Mostochlegmash fabriek bevallen me over het algemeen goed. Vandaag is daar geen uitzondering op. Het mesje gleed probleemloos door de baard en in twee gangen was ik praktisch spiegelglad. Geen prik van de aluin, de Pinaud gaf een enkel prikje. Afgemaakt met de moisturazor.

Timeless 0,68 SB + H1 Knurled

Rapira Platinum Lux (2*)

Warm towel

Warm Scuttle

Omega Boar Brush

Golddachs Sandlewood

Thayers Witch Hazel

Paco Rabanne Pour Homme

Warm handdoekje als voorbehandeling, Golddachs Sandlewood uit de warme scuttle opgebracht met de Omega borstel en de tweede scheerbeurt met de Timeless kon beginnen.

Drie passes voelen moeiteloos en vertrouwd, geen nic's or cuts, geen irritatie wat dan ook.

Deze jongen is 'Happy aan het wezen'!!!

Thayers Witch hazel voor de verzorging Pour Homme voor de finish.

Klaar om na te genieten onder het genot van een cappuccino met .....

Fijne dag allemaal.

ETVynq3.jpg

rOsgiBd.jpg

40c3b1eefac2d7f5d5c620bc70792787.jpg

Nogmaals de Wacker en zoals het plaatje aangeeft, een laatste ronde op wangen en kin met de zwarte vogel.

Mes doet het wel weer iets beter dan gisteren. Ik baal wel dat het mes gewoon niet scherp genoeg is afgeleverd. Verder grootte, balans, de Spaanse punt heerlijk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

LiJüN silvertip 3 band,

Rose of Bulgaria,

Timeless OC,

Captain Red carbon 5e x,

Rose of Bulgaria AS,

Farmagan Young Aftershave Gel.

Kwast en zeep:

LiJüN silvertip 3 band en Rose of Bulgaria:

De crème voor het eerst gebruikt en ofschoon ik weinig in de Poolse kom had gedaan, was het nog te veel. Zo wat kan dat spul veel water aan en geeft het een bom schuim. De silvertip leek op het laatst op zo'n softijs van €3,50. Mooi dicht wat plakkerig schuim, met goede glijdende eigenschappen. Eens zien of het zo blijft met een andere kwast.

Mesje en krabber:

De Captain Red carbon voor de 5e x gebruikt. De Captain krijgt wat roest randjes, maar dat is ook voorstelbaar, want is nu ruim 2 weken uit de verpakking en wel in het vocht. Dit beïnvloed echter de scheereigenschappen niet. In de Timeless weer gaan als een banaan. 3 rondjes glad als glad kan zijn. Alleen op de hals zat nog wat stoppeligheid. Daar ik toch ook handig moet worden met die AC DX kamisori, deze dan ook nog maar even over het strotje gehaald en was mijn hals ook gladder dan glad. Merk wel, wanneer ik erg relaxed ben, die kamisori makkelijk te hanteren is en met deze Bulgaarse schuim gaat het helemaal mooi. Resultaat BBS.

Tot slot: De bijpassende AS er op, wat Farmagan voor de verzorging en vervolgens een pufje Eau de parfum. Dat ruikt naar roosjes.

Redelijk glad ...

Fijne week!

Zal wel lukken, redelijk glad? Ator met een Ator scheermes, beter kan het toch niet worden? :lol:

Ik baal wel dat het mes gewoon niet scherp genoeg is afgeleverd

Wen er maar al aan, de meeste makers leveren niet echt scheerklaar.

@Frog: Deze staat wel echt goed aangeschreven bij jouw, we zien amper wat anders passeren 8-)

Na een weekje of 2 alleen maar met de BB mocht vandaag de Lutz weer zijn gang gaan.

Jammer dat hij qua uiterlijk veel van zijn oude baasje wegheeft...., scheren doet deze gelukkig als de brandweer!

Wijsheid eist zijn tol, heb jij dus geen last van :mrgreen:

Volgens Snuffie is de lente aangebroken wel als ik naar buiten kijk zou je eerder de herfst zeggen.

Toch het lente gevoel gecreëerd met een scheerbeurt die in het teken van de roos stond.

De 37 C met het Kai mesje 2x vloog soepeltjes door de baardhaartjes.

Goede scheerbeurt met een mooi resultaat.

IMG_1353.thumb.JPG.8bea64bf57b8b6cfeb7f58841f7d7d96.JPG

Giesen & Forsthoff

Personna Super (4)

Jan Zoethout custom syntheet

TBS Maca Root

Axe Africa

Een heerlijke scheerbeurt!

Iets teveel geladen, want na 3 gangen was er nog steeds schuim zat. :lol:

DFS! 8-)

IMG_20170320_180638089.thumb.jpg.82f2ebcc7c2738126bc7cd54ddac4b9c.jpg

IMG_20170320_182237427.thumb.jpg.d7d7d9eb17544f2e1b494cc58ea7a8ab.jpg

3de scheerbeurt open mes

50 slagen canvas rasurpur paddle strop

50 slagen lederzijde rasurpur paddle strop

Scheon burg 666

Razo rock syntheetje

Pannacrema nuavia rossa

Aluin

Floid vigoroso

Proraso balm

Een kom vol zeep in de wimmie scutle

2 kleine wondjes aan het oor

Tja je kan het al raden de aluin liet zich dus goed voelen de juiste scheerhoek te zoeken en nog minder druk

Waarschijnlijk moet ik leren met kleinere halen te scheren

We blijven volhouden

50 slagen canvas rasurpur paddle strop

Heeft Rasurpur ook een canvas paddle?! Gisteren nog op z'n site gezocht maar niet gevonden... :? Kan iemand aub een link voor deze paddle plaatsen?

Shavemac Beehive Zebra D01 2-band

MWF

Onbekende metalen open kam (t)

Voskhod (2)

Tunney aluin

Fijne kwast toch zeg. In verhouding tot de andere dassen prikt deze een klein beetje, tot het goed schuimt en dan is de kwast heerlijk zacht en erg stevig. Dat schuimen duurt mits goed geladen niet zo lang, en dat gaat dan ook als een wilde. De kwaliteit behoeft geen nadere uitleg: MWF staat altijd garant voor goed.

De onbekende open kam slant voor de tweede keer igngezet en dit is wel een effectief ding. ook ietwat agressief :-) In drie gangen als een spekkie echter, met heden aanzienlijk meer prik van de Tunney dan zaterdagochtend.

Heeft Rasurpur ook een canvas paddle?! Gisteren nog op z'n site gezocht maar niet gevonden... :? Kan iemand aub een link voor deze paddle plaatsen?

nee die hebben ze niet, is een verschrijving, hij bedoelde vast het paneel voor pré stroppen.

- Fatip grande

- Rapira platinum lux

- L'Occitane Plisson

- Extro Del Don

- Aluin

- Floid suave

- Extro miele asb

Ook vandaag voelt de Rapira nog vlijmscherp en heeft dus geen enkele moeite om door de baard te glijden. Wel voelt ze ook wat rauw. Desondanks in twee moeiteloze gangen nagenoeg spiegelglad. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de Extro asb.