Buffel Posted March 18, 2017 Posted March 18, 2017 Laat hier jouw slijpstenen zien en vertel er wat over. Plaatjes vinden we helemaal niet erg
Snuff Posted March 18, 2017 Posted March 18, 2017 Vervalt natuurlijk qua schoonheid in het niets vergeleken bij de Japanse Natuur stenen (JNats) maar ik moet het er mee doen. Shapton Glass stenen 1-2-4-8-16K, Suehiro Gokumyo 20K, Atoma 400 diamant plaat, grote coticule met BBW achterzijde, kleine coticule en BBW.
Buffel Posted March 19, 2017 Author Posted March 19, 2017 Ozaki kiita Zeer hard en waanzinnig fijn , vol met erg snelle deeltjes. Deze steen haalt metaal weg alsof het niets is, HTT 5 van deze steen is geen enkel probleem.
Buffel Posted March 19, 2017 Author Posted March 19, 2017 Welke mijn deze uitkomt is onbekend, maakt ook weinig uit. Het gaat om de eigenschappen Zeer hard en zeer fijn, zoals deze zie je ze niet vaak. Formaat om in de hand te houden, HTT 5 van de steen is zeer makkelijk. Slurry is ook nog een zeer snel en fijn.
Buffel Posted March 19, 2017 Author Posted March 19, 2017 Shoubudani suita Iets minder hard dan mega hard, maar nog steeds super fijn. Witte slurry die redelijk snel is, erg prettig om mee te werken. Ik gebruik hem als pre- finisher , als is het eindresultaat al een finisher op zich. Lang en wat smaller.
Buffel Posted March 19, 2017 Author Posted March 19, 2017 Nakayama kitta Het is een wat kleiner steentje, in groot formaat is hij niet te betalen Redelijk hard en super fijne grit, slurry is heel snel met metaal verwijderen. Eigenschappen die ik zoek in een steen.
Tony Posted March 19, 2017 Posted March 19, 2017 Ik heb een flinke keuze van stenen liggen synthetisch en natuurlijke. De meest gebruikte setup de laatste tijd is de volgende bestaande uit natuurlijke stenen . Bevelzetter : Cretan hone bereik 1 - 3k . Nakayama Kiita lvl 4,5 - 5 bereik 1 -10k middels slurry via een diamantplaatje als prefinisher . Nakayama Kiita lvl 5 als finisher meestal voldoende . Blauwe thuringer als iets extras nodig is . Atoma 600 om te vlakken
Buffel Posted March 19, 2017 Author Posted March 19, 2017 Ook mooi Tony! Ben wel benieuwd naar de cretan.
Snuff Posted March 19, 2017 Posted March 19, 2017 Ik denk dat ik dit draadje maar ga overslaan in de toekomst Voor mijn eigen welzijn. Prachtige stenen heren!
Buffel Posted March 19, 2017 Author Posted March 19, 2017 Het schijnt dat je aan 1 nooit genoeg hebt, net als met messen en zeep en kwasten en.......
HiFuMi Posted March 19, 2017 Posted March 19, 2017 Ik dacht toen ik het open mes ging proberen : ik ga ook nog eens niet zo veel stenen kopen, maar dat voornemen is al overboord.
daverenaldo Posted March 20, 2017 Posted March 20, 2017 Schitterende stenen heren, hierbij mijn collectie. Linksboven is een charnley forest deze steen meet ongeveer 22 x 5 cm en geeft een zeer fijne en comfortabele snede. Daarnaast is een vintage coticule met bbw achterkant. Naast de vintage bevinden zich twee la veinettes (beide met bbw achterkant) die totaal van elkaar verschillen. De rechter ervan is zo hard als ik weet niet wat en de linker is redelijk zacht. Naast de keiharde la veinette bevindt zich een la grise (ook een bbw achterkant) en mijn slurry steen (vermoed ook een la veinette). Helemaal rechts is een Thüringer en onder is een nakayama mizu asagi met verschillende nagura's en tomo's. Verder heb ik sinds kort ook nog een paar naniwa's superstones (1k, 3k en 8k) voor het algemene slijpwerk. Best confronterend om alle stenen eens uit te stallen.
Snuff Posted March 20, 2017 Posted March 20, 2017 Je valt nog in de middenmoot, niks om je voor te schamen, we weten allemaal dat sommige messen al eens een speciale steen nodig hebben en als je die dan niet in huis hebt
daverenaldo Posted March 20, 2017 Posted March 20, 2017 haha zo is het Ron! mis alleen nog een suehiro 20k in mijn collectie, die wil ik wel op den duur. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
DannyVG Posted March 20, 2017 Posted March 20, 2017 Oeps hier sta ik dan met mijn 2 syntheten waar ik dan nog geen weg mee kan Prachtige collectie. Je zal dan ook wel een ervaren slijper zijn
daverenaldo Posted March 20, 2017 Posted March 20, 2017 nee zeker niet ervaren, vind het daarentegen wel heel erg leuk en ook leuk om met van alles te experimenteren.
Snuff Posted March 21, 2017 Posted March 21, 2017 haha zo is het Ron! mis alleen nog een suehiro 20k in mijn collectie, die wil ik wel op den duur. Je hebt zeker al goed materiaal in huis maar voor mij persoonlijk vind ik de SG een onmisbare steen (wellicht omdat ik nog niet echt bekend ben met de Jnats). Nooit geen gedoe meer met pasta's en dergelijke (alhoewel daar natuurlijk ook niks mis mee is, verkies alleen de meer comfortabele snede van de SG). Mocht je hem ooit bestellen maak dan een opmerking tav Stuart of ie 'm wil opsturen met verminderde aangegeven prijs, scheelt je een hoop centjes aan import. (als je dat vraagt in een aparte email krijg je vaak geen antwoord omdat het daar zo druk is maar hij leest de opmerkingen bij bestellingen wel en handelt ernaar).
Kamp Posted March 21, 2017 Posted March 21, 2017 haha zo is het Ron! mis alleen nog een suehiro 20k in mijn collectie, die wil ik wel op den duur. Je hebt zeker al goed materiaal in huis maar voor mij persoonlijk vind ik de SG een onmisbare steen (wellicht omdat ik nog niet echt bekend ben met de Jnats). Nooit geen gedoe meer met pasta's en dergelijke (alhoewel daar natuurlijk ook niks mis mee is, verkies alleen de meer comfortabele snede van de SG). Mocht je hem ooit bestellen maak dan een opmerking tav Stuart of ie 'm wil opsturen met verminderde aangegeven prijs, scheelt je een hoop centjes aan import. (als je dat vraagt in een aparte email krijg je vaak geen antwoord omdat het daar zo druk is maar hij leest de opmerkingen bij bestellingen wel en handelt ernaar). Waar heb je deze besteld Ron?
Snuff Posted March 21, 2017 Posted March 21, 2017 Is bij mijn weten maar één plaats waar die verkrijgbaar is, wel even gaan zitten voor je omrekent van yen naar euro http://www.toolsfromjapan.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=335_404_587_588&products_id=1976
Snuff Posted March 21, 2017 Posted March 21, 2017 Oeps hier sta ik dan met mijn 2 syntheten waar ik dan nog geen weg mee kanPrachtige collectie. Je zal dan ook wel een ervaren slijper zijn Zijn we niet allemaal zo gestart? Ik heb nog nooit iemand ontmoet die gelijk welke steen vastneemt en poef daar komt zonder moeite een mes superscherp en comfortabel van de steen af bij een eerste poging. Trouwens je twee syntheten zijn er eigenlijk al ééntje te veel De 8K heb je niet vaak nodig, de 16K zal de meest gebruikte zijn om je messen op te frissen, al de rest die er (ongetwijfeld) nog bijkomt is gewoon omdat we graag pielen met messen
Recommended Posts