Jump to content

Franse open messen club

Snuff

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Dat is een Rameau Rof, of beter een La Colombe, gemaakt door Rameau, in het plaatsje Sens in het departement Yonne. Zij worden wel eens gezien als de uitvinders van de frameback, maar de gewone messen doen het uitstekend.

Mijn eerste scheermes was een La Colombe van Rameau trouwens.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Scheergerei.
Gezien het onderwerp van dit draadje was ik al zover, maar bedankt voor je suggestie. :ugeek: Mocht je suggesties hebben over open mes scheergerei waar ik op kan letten dan is dit een welkome aanvulling :D

Ziet het mes er goed uit, niet te versleten, verpest en honewear, kan het de moeite waard zijn afhankelijk van de prijs. Op zich zijn Franse messen over het algemeen prima, en dus interessant.

Mocht je tijdens het zoeken ook nog kromme of scheve krabbers tegenkomen dan houd ik me aanbevolen :-)

Franse SE's met wedges in puike staat, een verstelbare Le Coq of een verstelbare Gibbs krabber voor een zacht prijsje............

Er zijn in elk geval goede en fraaie open messen gemaakt in Frankrijk, dus hopelijk kom je daar wat van tegen.

Lijkt me leuk om over een Parijse rommelmarkt te slenteren Jean-Paul, veel plezier gewenst alvast!!

• 3 weeks later...