Jump to content

Custom open mes club

Snuff

Recommended Posts

Voor de fanaten van Custom messen post hier foto's, info en ervaringen.

Ik ga van start met een op maat gemaakte Koraat:

7/8 full bellied hollow gebaseerd op het vroegere 14 model met Juma Golden dragon handvaatjes.

1.jpg.bc9dc727a4e76cb5b815498ba73121e7.jpg

3.jpg.bb3ff0e49dbd96d49c1afe3569d0ac4c.jpg

4.jpg.f102f64f8e605bf0aa3be5b0b31aab80.jpg

Edited by Guest

Heb even de titel veranderd naar Custom messen anders zijn we snel uitgepraat.

Je onderschrift past wel bij je tekst ;-) Ik heb het balkon van mijn appartement van de hand gedaan :lol:

Waarom de Bellied? Je behoud de zeer fijne snede maar dat deel van het blad geeft extra stevigheid aan het mes.

Ondanks de belly is het een enorm luidruchtig mes tijdens het scheren.

Ik heb hem nu twee maand, je moet hem persoonlijk contacteren geloof ik omdat de configurator nog niet volledig werkt met dit model, ik weet echter dat alle opties uit de configurator toe te passen zijn op dit model (uitgezonderd natuurlijk de keuze van grind, die is nu eenmaal bellied full hollow). Ik had al een aanvraag lopende een week voor ze beschikbaar waren van de forge vandaar de vlugge levering, momenteel duurt het anderhalve tot twee maand heb ik opgevangen maar weet het niet zeker.

Erg mooi Ron. Maar merk je veel verschil tussen het mes met stabilisator (nieuw model) en het oude model zonder stabilisator? Volgens mij werd dat zo door Ulrik uit de hand geslepen. Een knap staaltje werk.

Tja dat is een moeilijke om te beantwoorden, ik heb toch aardig wat oude modellen met een 14 blad in handen gehad en daar zat ook verschil tussen. Algemeen gezien zou ik durven stellen dat de aankoop van een oud model 14 bijna zeker garant staat voor een van de betere scheerders, deze koraat doet echter zeker niet onder.

Is inderdaad knap om dit met de hand te slijpen, gezien de smile (kromming) in het blad kan dit niet met de normaal gebruikte wielen gebeuren.

Koraat 7/8" full bellied hollow met eigen gemaakt heft van Lacewood aan de buitenzijde en Beuk aan de binnenzijde.

Koraat 8/8" near wedge met eigen gemaakt heft van Lacewood aan de buitenzijde en Padoek aan de binnenzijde.

IMG_5174s.thumb.jpg.edf2d8a2c936c3e2a133e552efc629e3.jpg

IMG_5175s.thumb.jpg.ef5f435761afecbe926193faa4b72378.jpg