Snuff Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 (edited) Voor de fanaten van Custom messen post hier foto's, info en ervaringen. Ik ga van start met een op maat gemaakte Koraat: 7/8 full bellied hollow gebaseerd op het vroegere 14 model met Juma Golden dragon handvaatjes. Edited March 18, 2017 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 18, 2017 Author Share Posted March 18, 2017 (edited) Nog een custom Koraat: 6/8 full bellied hollow met Juma Ivory Snake handvaatjes. Edited March 18, 2017 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
AukeH Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 Holy guacemole... Wat een schoonheid is dit Snuff..!! Prachtich mes zeg.. Wat is de toegevoegde waarde van de belly..? Ik heb er ook eentje alleen dan niet op mijn messen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 18, 2017 Author Share Posted March 18, 2017 Heb even de titel veranderd naar Custom messen anders zijn we snel uitgepraat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 18, 2017 Author Share Posted March 18, 2017 Heb even de titel veranderd naar Custom messen anders zijn we snel uitgepraat. Je onderschrift past wel bij je tekst Ik heb het balkon van mijn appartement van de hand gedaan Waarom de Bellied? Je behoud de zeer fijne snede maar dat deel van het blad geeft extra stevigheid aan het mes. Ondanks de belly is het een enorm luidruchtig mes tijdens het scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 7/8 full bellied hollow gebaseerd op het vroegere 14 model... Ron, staan deze al op Ulrik's site? Ik heb vanmorgen even snel gekeken, maar kon ze niet vinden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 18, 2017 Author Share Posted March 18, 2017 Ik heb hem nu twee maand, je moet hem persoonlijk contacteren geloof ik omdat de configurator nog niet volledig werkt met dit model, ik weet echter dat alle opties uit de configurator toe te passen zijn op dit model (uitgezonderd natuurlijk de keuze van grind, die is nu eenmaal bellied full hollow). Ik had al een aanvraag lopende een week voor ze beschikbaar waren van de forge vandaar de vlugge levering, momenteel duurt het anderhalve tot twee maand heb ik opgevangen maar weet het niet zeker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 Vandaar kon ik niets vinden... Vanaf welke prijs start zo'n bellied Koraat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 18, 2017 Author Share Posted March 18, 2017 Dat weet ik niet, was net iets goedkoper dan de 6/8". Ik heb de berekening van de opties niet meer dus weet niet wat de basisuitvoering zou komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 Dan mail ik 'm zelf even van de week, wat zo'n schitterend mesje mag kosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 18, 2017 Author Share Posted March 18, 2017 Afhankelijk van de opties denk ik (maar kan het mis hebben zo'n €250) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 Erg mooi Ron. Maar merk je veel verschil tussen het mes met stabilisator (nieuw model) en het oude model zonder stabilisator? Volgens mij werd dat zo door Ulrik uit de hand geslepen. Een knap staaltje werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 18, 2017 Author Share Posted March 18, 2017 Tja dat is een moeilijke om te beantwoorden, ik heb toch aardig wat oude modellen met een 14 blad in handen gehad en daar zat ook verschil tussen. Algemeen gezien zou ik durven stellen dat de aankoop van een oud model 14 bijna zeker garant staat voor een van de betere scheerders, deze koraat doet echter zeker niet onder. Is inderdaad knap om dit met de hand te slijpen, gezien de smile (kromming) in het blad kan dit niet met de normaal gebruikte wielen gebeuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 Dit was mijn eerste Koraat een 8/8 near wedge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 Dit waren nummers 2 en 3 een 8/8 1/4 barbers notch en een 8/8 1/2 model Vitea Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 Heb buiten deze 3 ook nog een 6/8 near wedge model the White Queen (moet ik nog een foto van maken) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 Twee halffabrikaten. Als de heften klaar zijn volgen de eindresultaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 19, 2017 Author Share Posted March 19, 2017 Eentje in slangenhout en eentje in gestabiliseerde bog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted March 26, 2017 Share Posted March 26, 2017 Koraat 7/8" full bellied hollow met eigen gemaakt heft van Lacewood aan de buitenzijde en Beuk aan de binnenzijde. Koraat 8/8" near wedge met eigen gemaakt heft van Lacewood aan de buitenzijde en Padoek aan de binnenzijde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 26, 2017 Author Share Posted March 26, 2017 Mooi gedaan man! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted March 26, 2017 Share Posted March 26, 2017 Mooi werk, petje af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted March 26, 2017 Share Posted March 26, 2017 (edited) .. Edited March 26, 2017 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted March 26, 2017 Share Posted March 26, 2017 Dank je! Als kenner moet jullie iets opvallen. Kleine hint, de bladen zijn los besteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted March 26, 2017 Share Posted March 26, 2017 De logo's staan op de goede kant va de tang bedoel je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts