Koen Posted March 15, 2017 Posted March 15, 2017 Hallo, Ik ben Koen, inmiddels 48 j. en scheer me reeds sinds het nodig was hoofdzakelijk met een safety razor, ik heb ze in alle maten en kleuren uitgeprobeerd, ik heb altijd de voorkeur gehad om mij nat te scheren, ik heb ook enkele elektrische apparaten maar waarom ik die heb weet ik eigenlijk niet, ik gebruik ze nauwelijks. Enkele weken geleden, waarom kan ik niet zeggen, laat ons zeggen een ingeving, wou ik plots een open scheermes uit proberen. Natuurlijk zonder te weten of me dit wel zou bevallen, is een mes van kwaliteit aanschaffen toch wel een gewaag, dus kocht ik zo een chinees open scheermes en sinds ik me hier mee geschoren heb blijf ik geinteresseerd en op zoek naar info. Groeten, Koen.
PI56 Posted March 15, 2017 Posted March 15, 2017 Welkom Koen. Hier is meer dan genoeg info te vinden.
mhharsta Posted March 15, 2017 Posted March 15, 2017 Welkom Koen, wat voor Chinees open mes heb je aangeschaft?
efsk Posted March 15, 2017 Posted March 15, 2017 Welkom Koen. Als je met een Chinees al blij bent dan ga je nog grote hoogtes van plezier bereiken met een mooi goed mes
Snuff Posted March 15, 2017 Posted March 15, 2017 welkom, je kiest wel meteen voor het moeilijkste maar ook meteen het meest voldoening schenkende!
Koen Posted March 15, 2017 Author Posted March 15, 2017 Bedankt iedereen voor de verwelkoming, Het mes die ik kocht is van het merk Titan, 6/8", waarschijnlijk niet veel soeps maar je moet ergens beginnen nietwaar. Groeten, Koen. Welkom Koen, wat voor Chinees open mes heb je aangeschaft?
mhharsta Posted March 15, 2017 Posted March 15, 2017 Er is best een goed scherend mes van de Titan te maken Koen, maar het kan zijn dat er wat werk aan zit. Ik ben wel benieuwd of je mes "scheerklaar" is geslepen nadat je hem hebt ontvangen of dat je hem zo hebt gebruikt zoals je hem hebt ontvangen, en hoe het scheergevoel dan was. Normaal komt het mes niet "scheerklaar"uit China.
Koen Posted March 15, 2017 Author Posted March 15, 2017 Daar heb ik nu ook mijn twijfels over mhharsta, ik heb me nooit eerder geschoren met een open mes dus het is wat moeilijk om een vergelijk te maken qua scheergevoel. Ik heb het wel gestropt met de katoenen strop en de pasta die bij het mes kwam. Ik heb hier wel een steen liggen die ik van men grootvader nog heb, ik denk dat het een steen is geweest om een scheermes mee te zetten maar ik durf er me nog niet aan wagen, ik zou zelfs niet weten of je de steen met water of droog zou moeten gebruiken. Er is best een goed scherend mes van de Titan te maken Koen, maar het kan zijn dat er wat werk aan zit.Ik ben wel benieuwd of je mes "scheerklaar" is geslepen nadat je hem hebt ontvangen of dat je hem zo hebt gebruikt zoals je hem hebt ontvangen, en hoe het scheergevoel dan was. Normaal komt het mes niet "scheerklaar"uit China.
efsk Posted March 15, 2017 Posted March 15, 2017 Blijf weg van de steen Koen, tot je je daar goed over hebt ingelezen. Laat wat foto's zien van je mes.
Koen Posted March 15, 2017 Author Posted March 15, 2017 Dit zal voor morgen zijn efsk, ik kruip er maar eens in. slaapwel iedereen.
mhharsta Posted March 15, 2017 Posted March 15, 2017 Slaap lekker Koen! Als je eerste mes niet goed scheerklaar is heb je geen referentiepunt, en loop je grote kans dat scheren met een open mes op een teleurstelling uitloopt. Beter inderdaad eerst van de steen afblijven, en wat foto's posten van je mes. Het is trouwens altijd een goed idee om je eerste mes naar een ervaren slijper te sturen zodat je zeker weet dat je goed begint. Genoeg mensen hier op het forum die je graag helpen!
Nienke Posted March 16, 2017 Posted March 16, 2017 Van harte welkom en heel veel plezier met de nieuwe ontdekkingsreis dat een open scheermes heet.
Koen Posted March 16, 2017 Author Posted March 16, 2017 Hallo, ziezo, hier een foto van mijn mes maar ook van de steen van mijn grootvader waar ik het reeds over had, niet dat ik die onmiddellijk wil gaan gebruiken maar ik ben benieuwd of dit een steen is/was om een open scheermes mee te slijpen. http://imgur.com/a/Xeorf groeten, Koen.
Recommended Posts