ChrisVanMeer Posted March 14, 2017 Posted March 14, 2017 (edited) Hoi, Kan iemand met Rasurpur-ervaring mij van advies voorzien? Ik heb nu een strop, maar omdat ik nergens in de badkamer of in de "scheerkamer" iets heb waar deze mooi kan hangen ben ik op zoek naar een ander model. Namelijk een spanriem of paddlestrop. Maar nu weet ik niet zo goed wat nu de voor- en nadelen zijn van de spanriem versus paddlestrop. Ik ben nog een redelijke beginner op dit gebied, wat is dan meer aan te raden? Ik hoor graag jullie adviezen. Edited March 14, 2017 by Guest
efsk Posted March 14, 2017 Posted March 14, 2017 Een hanging strop is een strop. Een loomstrop is een spanriem. een paddlestrop is een padddlestrop. Paddles zijn vaak wat groter dan spanriemen, dat is lekker. Mijn Rasurpur paddle met verwisselbare panelen bijvoorbeeld is en flink stuk langer en drie keer zo breed als mijn spanriem. De paddle zou altijd op spanning moeten zijn, een spanriem kan je de spanning zelf instellen, en dus ook verkutten.
onno Posted March 14, 2017 Posted March 14, 2017 Ik heb zelfde afweging gehad. Nu heb ik hetzelfde probleem met de paddlestrop: waar laat ik die? Rasurpur biedt geen gaatje en koordje om hem op te hangen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ChrisVanMeer Posted March 14, 2017 Author Posted March 14, 2017 Ik heb daarbij het voordeel dat ik een scheerkast heb waar nog plek in is om eentje te stallen
efsk Posted March 14, 2017 Posted March 14, 2017 Nou, je kun er een gaatje in boren, en de greep kan je eraf schroeven. Ze verkopen ook een doos voor de paddle en panelen. Zelf heb ik in een laatje en met de figuurzaag een houder gemaakt voor de paddle en wat panelen, zodat ze in het laatje kunnen staan.
ChrisVanMeer Posted March 15, 2017 Author Posted March 15, 2017 Besluit is genomen: het is een paddlestrop geworden met nog een los plankje erbij waar ik eventueel CrOx op kan doen.