Jump to content

SOTD 13 maart - 19 maart 2017

cutthroat

Recommended Posts

- Ever Ready 1914

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- Bath House Cuban cedar & lime

- Aluin

- Floid suave

- The Shave Doctor aftershave gel

In tweeëneenhalve gang spiegelglad. Een enkel prikje van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng,

Dr. Harris Lavender,

Timeless OC,

Kai Stainless Steel 3e x,

Proraso AS,

Toco-Tholin Lavendel ASB.

Sotd_20170313.thumb.jpg.9fd41d781b0cfeedea7670cca85ed22d.jpg

Kwast en zeep:

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en Dr. Harris Lavender:

De Dr. Harris Lavender komt lekker los na bij het 3e gebruik. Mooie kwast vol schuim en nog voldoende in de scuttle voor de buren. Mooi lichte lavendel geur. Glad schuim, dat het mes goed doet lopen.

Mesje en krabber:

De Kai Stainless Steel voor de 3e x gebruikt. Het mesje deed onmiskenbaar zijn Kai kunstje. Moeiteloos glad geschoren. Tot nu toe is de Timeless erg overtuigend, maar de mesjes zijn ook nog in topconditie. Het gevoel begint zich aan me op te dringen, dat de Mühle R41 2013 erg in de buurt komt van deze krabber. Dat gaat hem morgen dus worden. Alle beurten tot nu uiterst effectief en hoeft het voor mij niet beter. Resultaat BBS.

Tot slot: Voor de frisheid de Proraso gekozen en vervolgens afgesmeerd met de Toco-Tholin Lavendel ASB, heerlijk verzorgend.

Merkur Progress

Voskhod (2*)

Warm Scuttle

Sapone da Barba Vegetale alla Mandorla

Omega Boar Brush

4711 Echt Kölnisch Wasser

Nivea Cool Balm

Goede amandel geur, dikke volle zeep, prima eigenschappen kortom een heerlijke scheerbeurt.

Klaar voor een volle agenda maar eerst een cappuccino met......

Fijne dag allemaal.

KeDPoBC.jpg

qpnNt9X.jpg

Omdat we het vanmorgen over Fatip's hadden, hierbij ook weer eens een SOTD van mij:

Fatip Grande (nieuw model)

Rapira Platinum Lux mesje

Edwin Jagger Silvertip Fibre kwast

TFS Sotto La Mole zeep

TOBS Jermyn Street aftershave

De Fatip / Rapira combinatie is één van mijn favorieten. Lekker glad zonder irritatie. De Fatip met het houten handvat bevalt me dan nog weer beter, omdat het lekkerder in de hand ligt.

De lust om te scheren is nihil maar er staat een consult bij de huisarts gepland en dan wil je toch een beetje toonbaar zijn.

IKon B1 met een vers Gillette PermaSharp Stainless mesje en de fantastische schuimlaag van de Dutchi verzachten het leed.

Mooi glad zonder veel irritatie en voor de ontsmetting de Pitralon.

IMG_1331.thumb.JPG.ea602a8972ebbf92308cca07cc2d8fb8.JPG

Blackbird CC

Feather

Whipped dog 30 mm syntheet

Tobs eton college

Wars classic splash

Ook met een Feather mesje doet de gesloten variant van de Blackbird het geweldig. Na 2 keer zepen was een 3e gang niet meer nodig.

Fijn.

Oehhh, hoe bevalt de Acqua di Parma Roland?

Is het het geld waard? Ik ben nog op zoek naar een sample, ben erg benieuwd naar je omschrijving van de geur.

Acqua di Parma is een lekkere en goede zeep, met een klein vleugje menthol. De geur wordt door menig artisan nagebootst, maar zonder succes naar mijn bescheiden mening... Véél te duur, maar leuk om een keer een pot in gebruik te hebben gehad!!

Giesen & Forsthoff

Polsilver Super Iridium

Jan Zoethout custom syntheet

Gladjakkers scheercréme

Cien Ice

Vandaag mocht de Gladjakkers créme zijn debuut maken op mijn gezicht.

Laat ik beginnen met de geur: Voor iemand van mijn leeftijd die niet bepaald warm wordt van rozengeur scheerzepen/crémes is het fijn dat deze scheercréme een frisse en moderne geur heeft.

Nienke schreef al een keer dat het haar aan een Axe luchtje deed denken en daar ben ik het wel mee eens.

Velen zullen niet van Axe houden, maar de Africa geur is een van mijn persoonlijke favorieten. :roll:

Dan het scheren.

Een klein beetje créme gepakt, een klein beetje water in de kom laten staan en een natte synthetische kwast die twee keer is uitgeschud. ZO, dat gaf een bult zeep! Daar was ik toch wel van onder de indruk. :o

De geur komt er ook goed vanaf, redelijk sterk en daar hou ik wel van. Inzepen ging natuurlijk ook als een makkie.

Het scheren ging ook goed, al merkte ik wel dat mijn krabber af en toe wat stuiterde over mijn gezicht.

Ik vermoed dat ik het schuim te dun en dus niet vettig genoeg heb genaakt.

Dit heb ik ook met TFS samples die ik gebruik dus dit zegt niks over de kwaliteit van deze scheercréme.

Verder ging het helemaal prima. Met de tweede gang ging het ook goed, wel een paar stuitertjes dus maar totaal geen schade.

Na het scheren mijn gezicht niet afgespoeld. De zeep laat de huid fijn achter, geen trekkerig of uitdrogend gevoel.

De Cien Ice erover om de frisheid van de luchtjes te behouden. 8-)

Tot zover een prima créme, maar had dus beter gekunt.

Ik denk zelf dat ik dus te veel water heb gebruikt.

Volgende keer minder water en misschien wel wat meer créme, al denk ik niet dat dat nodig zal zijn.

Wordt dus vervolgt met een fatsoenlijk schuimpje de volgende keer. :lol:

Met dank aan Nienke voor het toesturen van de sample! :mrgreen:

DFS!

IMG_20170313_182015030.thumb.jpg.fb267ec0131858900c9e5210fb5568b9.jpg

Warme scuttle.

B&M Seville

Semmogue 2000 varken

Star bakeliet

Lord classic (3)

4711 AS

Proraso Groen ASB

De eerste scheerbeurt met mijn onlangs verkregen Star krabber. Bij het laden van het mesje viel mij direct op dat deze krabber best een flinke 'blade exposure' heeft.

Krabber blijkt heel efficiënt zijn werk te doen.

Wellicht geholpen door de voortreffelijke eigenschappen van de B&M Seville, een super BBS scheerbeurt.

- Ever Ready 1914

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- Lea scheerstick

- Aluin

- Boss bottled edt

- The Shave Doctor aftershave gel

In twee gangen weer nagenoeg spiegelglad. Geen prik van zowel de aluin als de Boss. Afgemaakt met de aftershave gel.

Merkur Progress (Rapira / Astra)

Semogue 2000

Palmolive tube

Wimmies scheerkom

Armando Noir AS

Hema ASB

De eerste twee gangen met een nieuw Rapira mesje waren ongemakkelijk. Trekkend gevoel alsof er niet niet veel gebeurde. Hierna een nieuw astra groen mesje erin voor de laatste gang en dat voelde weer als vanouds. Kon me vanochtend vroeg niet druk maken waarom. Een slecht mesje? Dit is mij met Rapira mesjes nog nooit gebeurd dus het zal wel de uitzondering op de regel zijn.

Stirling Kong,

Scheermonnik Delfts Wit,

Blackland Blackbird,

PolSilver Super Iridium (3),

Kokosolie.

Heerlijke​ scheerbeurt!

Ik laad wel altijd wat te veel zeep van de Scheermonnik, ik kan wel 4 gangen scheren ;-)