Jump to content

Wat is dit leuk..!!

AukeH

Recommended Posts

Heren medescheerders,

Na ongeveer anderhalve a twee maanden met het open mes begint het mij te bekoren. Na heel wat strubbelingen zoals: hoe houd ik zo'n ding juist vast, hoe overwin ik mijn angst, wat is de juiste hoek en druk enz enz... Heb ik vandaag de eerste twee passes zonder kleerscheuren en zonder huidscheuren overleefd. Toegegeven het is nog niet compleet bbs.. Maarrrrr het begint er te komen. Merk echt dat na een tijdje pielen alles een beetje op de juiste plek begint te vallen.. Het stroppen gaat steeds beter en makkelijker, de juiste hoek is zo gevonden en ik weet ondertussen hoe ik mijn handen moet houden zodat ik ook nog iets zie in de spiegel. De wangetjes gaan al drie passes, het halsje nu nog twee en het kinnetje met een deuk als de grand canyon gaat voorlopig nog maar alleen wtg mede omdat hier een lastig mamavlekje zit die ik er liever niet af snijd. Het aluinblokje met voetje prikte hier en daar wel wat maar is te verwaarlozen tegen het heerlijke gevoel van voldoening en overwinning. Wilde even een update geven hoe het leerproces verloopt bij mij maar, ben uiterst tevreden en wat scheren met open mes betreft een gelukkig man..!

Ik wil iedereen bedanken voor de tips en trucs die ik kreeg en voor het laatste zetje in de rug om toch zo'n moordwapen te gaan hanteren..! Zonder jullie leek ik waarschijnlijk nu nog op versgesneden rosbief... Tot zover mijn update en dankspeech.

Groeten Auke

Ondanks het afzien en met vallen en opstaan toch doorgezet. Nu de beloning, de voldoening van het scheren met het open mes. Zoals anderen al schreven het wordt alleen maar leuker zoals je ongetwijfeld zal ervaren.

Gefeliciteerd Auke en nog veel scheer plezier.

• 3 months later...
  • 2 weeks later...