Frank Posted March 10, 2017 Posted March 10, 2017 "Beste scheervrienden, Vandaag ontving ik van Knive and Tools mijn Naniwa Specialtystone 12.000. DE ene zijde lijkt volkomen vlak. De andere zijde heeft een duidelijk gaatje van ik schat 2 mm doorsnee en enkele tienden mm diep. Wat die ik hiermee terugsturen of maakt dit verder niet veel uit? Ik kan ook de steen vlakken tot het gaatje verdwenen is maar dat kost weer materiaal van een steen die toch al niet al te dik is. Gebruiken jullie trouwens steeds een zijde van de steen of gebruiken jullie afwisselend beide zijden? Zou ik een zijde kunnen gebruiken voor mijn scheermessen en de andere voor mijn keukenmessen, of is dat niet aan te bevelen? Verder en ik weet dat ik die informatie wel zal kunnen vinden maar heb geen zijn om te zoeken, hoe gebruik ik de steen als finisher. Dompelen in water of alleen besproeien met water? Hoeveel slagen moet ik het mes geven om het weer in een optimale conditie te krijgen? Bedankt vast voor jullie feedback.
Snuff Posted March 10, 2017 Posted March 10, 2017 Vandaag ontving ik van Knive and Tools mijn Naniwa Specialtystone 12.000.DE ene zijde lijkt volkomen vlak. De andere zijde heeft een duidelijk gaatje van ik schat 2 mm doorsnee en enkele tienden mm diep. Dat gaatje heeft geen invloed op het slijpen maar je kan gewoon de eigenaar van de shop contacteren en die zal je wel helpen. Wat die ik hiermee terugsturen of maakt dit verder niet veel uit? Ik kan ook de steen vlakken tot het gaatje verdwenen is maar dat kost weer materiaal van een steen die toch al niet al te dik is. Dat is iets wat je niet moet doen, zonde. Gebruiken jullie trouwens steeds een zijde van de steen of gebruiken jullie afwisselend beide zijden? Je kan beide zijden gebruiken zolang je die vooraf maar vlakt. Zou ik een zijde kunnen gebruiken voor mijn scheermessen en de andere voor mijn keukenmessen, of is dat niet aan te bevelen? Keukenmessen hebben geen nut van een 12,000 steen, die kunnen die scherpte niet aan. Verder en ik weet dat ik die informatie wel zal kunnen vinden maar heb geen zijn om te zoeken, hoe gebruik ik de steen als finisher. Ja dat is de algemene trend, geen zin om eens in het forum archief te duiken Dompelen in water of alleen besproeien met water? Hoeveel slagen moet ik het mes geven om het weer in een optimale conditie te krijgen? Een heel klein beetje moeite levert je heel veel info
Recommended Posts