baha Posted March 6, 2017 Share Posted March 6, 2017 Bij het scheren met een straight razor komt veel kijken, zeker voor beginners zoals mezelf. Verschillende grinds, verschillende breedtes van mes, stroppen, slijpen, zepen, kwasten, ..... Ik neem aan dat deze kennis vroeger van vader op zoon werd doorgegeven, maar dat is vandaag zeker niet meer het geval (nu is het veeleer de stekker in het stopcontact steken en gaan ) Uit gemak scheer ik me (voorlopig nog) met een shavette. Wanneer het mes bot is wordt het vervangen. Door de vondst van een familiestuk is mijn interesse in straight razors gewekt en mijn eerste straight zit nu op de post richting mezelf. Maar nu begint het: na een aantal scheerbeurten zal er 'iets' met het mes moeten gebeuren om het weer scherp te krijgen. Omdat ik mijn 'nieuwe' mes niet meteen om zeep wil helpen vroeg ik me af of er hier mensen op het forum zitten die workshops of introductiesessies inrichten voor liefhebbers? Ik heb al talloze Youtube filmpjes bekeken, maar ik werk toch liever hands-on.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 6, 2017 Share Posted March 6, 2017 Ja doe ik, €100 per persoon Nee serieus nu in Belgie weet ik twee adressen die (welliswaar tegen betaling) een cursus organiseren. Nederland zullen de mensen aldaar wellicht weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
baha Posted March 6, 2017 Author Share Posted March 6, 2017 Ergens tussen Amsterdam en Brussel gaat geen probleem zijn Misschien is het ook wel interessant voor andere forumleden? Een soort meet & greet met wat topics die worden besproken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Paul Posted March 6, 2017 Share Posted March 6, 2017 Meet met greet en messen slijpen. Top idee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
baha Posted March 6, 2017 Author Share Posted March 6, 2017 Onder welk forum zou dat thuis horen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 http://www.shavingsociety.com/viewforum.php?f=25 Overige discussies. Succes met de meet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts