Jump to content

SOTD 6 maart - 12 maart 2017

cutthroat

Recommended Posts

- Lord L6

- Lord Captain

- L'Occitane Plisson

- Bath House Cuban cedar & lime

- Aluin

- Floid suave

- Biodermal aftershave gel

In twee gangen nagenoeg spiegelglad. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel. Een goed begin van de (werk)week!

Blackland Blackbird Versie2 CC

Polsilver super iridium

wimmie scuttle

Razo rock Plissoft syntheet

Cyril r Salter Sandalwood

Aluin

Tobs Sandalwood asl

Tobs sandalwood asb

Heerlijke uiterst efficiente scheerbeurt gehad met deze BB V2 CC

Fijne werkweek voor iedereen

Omega 10019,

Mama Bear Ye Olde Barbershoppe,

Timeless OC,

Derby Extra Super Stainless 1e x,

Butterfly Water,

Hema Sheabutter ASB.

Sotd_20170306_Face.thumb.jpg.100fb6b4f16ebe819ab9762e490f797b.jpg

Kwast en zeep:

Omega 10019 en Mama Bear Ye Olde Barbershoppe:

Weer een aantal nieuwe aspecten in deze beurt. Het blijft proberen. De Mama Bear is een heerlijk zoet geurende glycerine zeep. Niet ieders genoegen, want ik kreeg hem van een bekende, die helemaal klaar was met deze zoetigheid., daar hij menthol fetisjist is. Of deze zeep naar een oude barbershop geurt betwijfel ik, maar heb dat ook niet meer zo van vroeger in mijn geur palet. Neemt niet weg, dat het wel lekker spul is en een goede schuimleverancier, zoals MB betaamt, zie foto. Met een simpel klein varkentje, het oude Trekpleister kwastje, opgeklopt en een mooi schuim gemaakt.

Mesje en krabber:

De Derby Extra Super Stainless voor de 1e x gebruikt. Om dat ik wel van uitersten hou, vanmorgen een Derby Extra gepakt, immers past aardig in het rijtje Rapira Platinum Lux, Captain Red carbon, Kai Stainless Steel, Feather stainless Platinium om te testen hoe slecht het kan zijn. Nou dat heb ik geweten. Rauwe bakkes, bloedpuntjes etc. Derby Extra is geen Kai. Maar ja zo nu en dan moet ik omwille van de wetenschap even herijken. Toch mag ik over de combi niet klagen. De Timeless laat je merken, dat je een top krabber in handen hebt, zelfs met een Derby. Het mesje wordt verergerd door de krabber. Ik denk hooguit 3 beurten en dan is het echt gebeurd. Een goed mesje in een goed krabber is synergie, die winst oplevert, maar dat is dus met deze Derby omgekeerd evenredig. Je blijft leren. Resultaat BBS.

Tot slot: Terwijl ik me stond te scheren kwam ik er maar niet op wat als AS past bij deze MB, maar in eens had ik het, Butterfly Water heeft in de basis dezelfde geuren. Dus die er op met de Hema ASB. Zo nu aan de slag met het minimaal spekken van de staatskas, het jaarlijkse aangifte festival.

Edited by Guest

Mooi Harrie, kijk dat is schuim en nog meer het is van uitstekende kwaliteit en die geur die was me ietwat te zoet ja, ik hoop wel dat er enige leden zijn die nu opletten hoe een mooi dik staand schuim eruit behoort te zien :lol:

En dan die Derby's stop er nu toch eens mee, het is net als autodrop, het zou verboden moeten worden ;)

Kikuokan, gisteren bijgepunt met de Suehiro.

Chubby 2 syntheet

Tabac original

Nivea asb

Jeetje mina, wat is dat ding scherp. Ondanks dat ik het erg leuk vind om met een open mes te scheren miste ik in het verleden de scherpte van de Feather DX met aanverwante mesjes. Tot vandaag dus. Resultaat CCS (clean comfortabel shave)

Weer een heerlijke scheerbeurt met de ATT SE met het Kai mesje 6x.

De verschillen met een DE krabber beginnen me nu te dagen, door het bredere scheerhoofd is het lange halen snel thuis. Echter op sommige plaatsen merk je dat het brede scheerhoofd ook zijn beperkingen kent zoals bijvoorbeeld bij mijn adamsappel waar het moeilijker manoeuvreren is.

Ook het gewicht speelt natuurlijk mee hij is vergeleken met een DE krabber topzwaar dus je moet hem echt van de huid af houden.

Opvallend is het feit dat het scheerhoofd zowel gisteren als vandaag tijdens de scheerbeurt losraakte. Had ik gisteren nog het idee dat ik hem niet goed vastgedraaid had maar vandaag was hij met extra attentie vastgedraaid maar ook nu liep hij weer los van de greep. De greep is een originele ATT Kronos greep dus je zou zeggen dat daar de oorzaak niet gevonden kan worden voor het losdraaien.

De J&T 2 bander sloeg een mooi dik schuim van de Meissner Dark Limes en over de Castle Forbes pre-shave heen behoort deze combinatie tot de top der glijbanen.

Aluin gaf hier en daar zijn visitekaartje af om vervolgens na het afspoelen opgevolgd te worden door de frisse lemon en Lime geur.

Resultante een prettige scheerbeurt.

IMG_1316.thumb.JPG.1b165c3c80a120bc6b3c93f62770bd0e.JPG

Baard:

- J&T #2212 met TFS Winter

- Gillette Slim Twist met SuperMax Stainless (1*)

- Hema ASB met als resultaat DFS

Hoofd, meteen maar een tweede keer, maar of dat slim was :(

- J&T #2212 met TFS Winter (die gaat echt wel op nog deze winter)

- GEM Junior met GEM (2*)

- Hema ASB met als resultaat FS met scheerbrand

- Lord L6

- Lord Captain

- L'Occitane Plisson

- TFS mattino

- Aluin

- Floid suave

- TFS bergamotto neroli forte asb

In twee gangen een VLS resultaat. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de TFS asb.