BuckyOH Posted January 16, 2018 Posted January 16, 2018 Ik heb al de stenen van naniwa , 1000/3000 en 5000. over een paar maanden wil ik ook gaan slijpen. Moet ik dan een 8000 grit en een 10k of 12k steen kopen of kan ik af met alleen een 8k? Kan ik dan beter voor syntheten gaan zoals die van naniwa of een natuursteen zoals de arkansas of de coticule?
Snuff Posted January 16, 2018 Posted January 16, 2018 Je kan scheren vanaf de 8k maar een 10 of 12 zal je denkelijk beter bevallen. Waar je voor gaat is je eigen keuze, het resultaat aan het einde van de weg is vergelijkbaar.
HiFuMi Posted January 16, 2018 Posted January 16, 2018 ja, ik slijp tegenwoordig eerst altijd tot 8k dan scheer ik en als dat niet bevalt ga ik door tot dat goed scheert en daarna nog hoger voor de finish
Buffel Posted January 16, 2018 Posted January 16, 2018 Op syntheten slijpen is makkelijker en consistent , ik raad aan om het daarom goed onder de knie te krijgen voordat je natuursteen gaat gebruiken.Vanaf een 8000 is erg goed te scheren, zolang je dat niet inde de knie hebt hebben andere stenen weinig toevoeging.Misschien een klein beetje CROX en je bent klaar. Dat is mijn persoonlijke mening ..
HiFuMi Posted January 16, 2018 Posted January 16, 2018 ik ben ook begonnen inderdaad omdat ik er geen grip op kreeg eerst altijd naar de 8k te gaan eigenlijk alleen om te kijken of alles inderdaad goed is maar het valt me 200% mee hoe fijn een mes dan vaak al kan scheren
Recommended Posts