Pieter Posted March 1, 2017 Posted March 1, 2017 In een bericht van een paar weken geleden wordt en lijst opgesomd van mogelijke beginners krabbers. De Giesen & Forsthof Gentle shaver CC genoemd als goede beginners krabber. Nu is deze er met een kort handvat of met een wat langer handvat. Wat is volgens de ervaringsdeskundige het meest handig in gebruik voor de beginner?
Jan83 Posted March 1, 2017 Posted March 1, 2017 Daar is niet echt een standaard voor, Pieter. De ene geeft voorkeur aan een korte steel vanwege de wendbaarheid en de ander wil juist een lange steel omdat hij vind dat deze beter in de hand ligt. Het is maar net wat je fijn vindt. Zelf geef ik de voorkeur aan een korte steel (heb niet voor niets een Merkur 37C ). Ben overigens net als jou ook aan het oriënteren op een G&F krabber, maar dan met een OC. Voor de steellengte kies ik dan voor de 80 mm. Persoonlijk lijkt me deze lengte een prima balans aan die krabber geven. Kortom, je moet zelf uitvogelen welke lengte je het beste bevalt. Wanneer je niet echt een keuze kan maken zou ik voor een krabber gaan met steel die je los kunt schroeven van het scheerhoofd (G&F krabbers hebben dat ook). Het is dan heel simpel om achteraf een andere lengte te monteren.
Johan Posted March 1, 2017 Posted March 1, 2017 Stomme vraag ... maar is de G&F krabber niet gewoon een Weishi? Of heb ik wat gemist?
Pieter Posted March 2, 2017 Author Posted March 2, 2017 Dank je wel Jan83 voor je reactie. Dan ga ik denk ik maar voor de lange. Kunnen we over enige tijd onze ervaringen delen!
Hanskoning Posted March 2, 2017 Posted March 2, 2017 Moet hij snel 15 keer een post plaatsen om die te kunnen zien.
Johan Posted March 3, 2017 Posted March 3, 2017 Nee, is zeker geen Weishi , maar een Timor OK dank je! Ik vrees dat ik niet precies het verschil weet, want ik dacht dat tenminste een deel van de Timors en Weishi's uit dezelfde fabriek komen?
Pieter Posted March 4, 2017 Author Posted March 4, 2017 Ik kan het even niet volgen als nieuweling. Is dit wel een goede keuze om mee te beginnen?
Hanskoning Posted March 4, 2017 Posted March 4, 2017 Jawel Pieter en anders een Muhle 89 zit je ook goed om mee te beginnen.
Pieter Posted March 4, 2017 Author Posted March 4, 2017 Dank je Hans. Kijk ik even naar een van die twee. En beginnersmesjes, of mag dat niet hier?
Hanskoning Posted March 5, 2017 Posted March 5, 2017 Wat betreft de krabber voor een beginner zijn de geluiden meestal gelijkluidend echter voor mesjes gaat het uekaz heel erg op. Nooit groene Derby's en Feathers om mee te beginnen en de rest zal afhangen van je persoonlijke voorkeur. Dus mijn advies zou zijn gewoon een proefpakket mesjes te bestellen zodat je zelf kan ervaren welk mesje je de comfortabelste scheerbeurt geeft. Connaught heeft bijvoorbeeld diverse samengestelde proefpakketten: http://connaughtshaving.com/samplepack.html
Johan Posted March 5, 2017 Posted March 5, 2017 Dank je Hans.Kijk ik even naar een van die twee. En beginnersmesjes, of mag dat niet hier? Mesjes is heel persoonlijk, zoals Hans al zegt. Zelf vind ik de Personna Platinum Chrome mesjes uitstekend om mee te beginnen. Maar anderen zweren bijvoorbeeld weer bij Astra's, dus je begrijpt dat zelf experimenteren het devies is Veel plezier!
Pieter Posted March 5, 2017 Author Posted March 5, 2017 Dank heren voor jullie reacties! Ik ga achter wat mesjes aan!
Recommended Posts