baha Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Ik gebruik een open scheermes om mijn baardrand bij te werken. Het inzepen is echter geen pretje: je hele baard gaat vol met zeep zitten. Bovendien kan je de rand niet meer goed zien wanneer de zeep goed is opgeschuimd.... Daarom scheer ik me nu regelmatig zonder zeep Zijn er hier nog baardbroeders die een open scheermes gebruiken? Hoe doen jullie dat? Zijn er alternatieven voor de gewone scheerzeep? Mijn barbier gebruikt één of andere niet-schuimende creme, maar die kan ik nergens vinden. Ik heb hem gevraagd om een tube voor mij te bestellen, maar dan ben ik beperkt tot die ene creme en ik ben wel benieuwd of er nog andere/betere zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Je kan een scheergel (transparant) proberen, maar ik vind een zeep of crème prettiger scheren. In dat geval, kan je ook de randen bijwerken door zeep met een vinger aan te brengen op de plekken die je wilt scheren. De rest van de baard blijft dan relatief leeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Klop je zeep op in een kom en daarna kan je inderdaad met je vinger og je kwast alleen dat in kwasten wat geschoren moet worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pern Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Ik heb laatst Somerset's shaving oil gebruikt. Dit was tot mijn verbazing een heel redelijk alternatief voor zeep of crème. Het is ook niet duur. Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clifdon Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Grappig een half jaar geleden kwam ik hier op het forum om het beste scheerresultaat te behalen. Ik heb destijds een hoop meegelezen. Inmiddels heb ik precies hetzelfde 'probleem' als baha. Ik heb een baard en wil netjes trimmen. Net een shavette besteld want met mijn DE gaat het niet echt soepel (je ziet niet wat je doet). Wat ik wel doe is voorzichtig met de kwast inzepen tot net iets op de baard. Vervolgens met een natte vinger de baardlijn tekenen door de scheerzeep weg te wrijven. Dat is een leuke methode om een net resultaat te krijgen vind ik zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shavingexperience Posted October 26, 2019 Share Posted October 26, 2019 Ok......een paar jaar later als reactie..... Ik gebruik hier de Barbasol scheerschuim voor. Ik geloofde het niet maar het heeft mij toch altijd al van een goede baard afgeholpen en dat in 1 scheerbeurt ! Het mooie is, zo'n bus kost maar 1 a 2 dollar in een winkel in de US. Daarnaast is het gemakkelijk met andere scheerspulletjes te bestellen via Amazon of andere sites. Ik heb zo'n bus altijd staan als reserve. Puur en alleen om die ene keer als ik mijn baard een paar dagen of > 1week te laten staan. Geweldig spul! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stephan Posted March 18, 2023 Share Posted March 18, 2023 Scheer me mey een double edge, maar voel je pijn !!!, hele baard inzepen geeft wel een fijne geur 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts