Jump to content

Verzenden straight razor

baha

Recommended Posts

Ik heb vorige week via een tweedehandssite een oud open scheermes gekocht.

Het geld overgemaakt en in spanning wachten.

Tot ik vandaag een mail kreeg met de vraag of ik het mes niet kon ophalen (zo'n 60 km hiervandaan).

De reden is dat men het niet per post durft opsturen.

Volgens mij kan het geen kwaad om het in een bubbel-envelop of in een doosje te versturen.

Nu mijn vragen:

Wat is gangbaar? Hoe versturen/ontvangen jullie je scheermessen?

Wat is wettelijk toegelaten (zijn er überhaupt regels van toepassing)?

Domme vraag misschien, maar ik heb hier geen ervaring mee. Mijn huidige scheermes werd gewoon in een doos toegestuurd.

meestal in bubbel envelope, dat kan los of zoals QuantumCat schrijft met extra beveiliging tegen schade. Vind uitleg van niet durven opsturen maar lullig, kunnen ze toch via kiala doen in een grotere doos voor slechts €4,5? Voor die prijs ga je geen 60 km rijden.

Ik heb er verschillende vanuit Europa ontvangen (ietsje ver dan 60 km naar Australië) . Volgens mij waren die over het algemeen gewoon in doosje en bubble envelop, evt met wat karton of zo ter bescherming. Is steeds goed gegaan ook met douane. Wil je helemaal zeker zijn does er dan een doosje om. Geen punt lijkt mij ook,zou ook niet voor gaan rijden.

Gewoon in een bubble enveloppe, mes even in wat keukenpapier, dan in het scheermes-doosje, wat krantenpapier er om, en in de enveloppe. Als er geen doosje is dan nog in wat karton of wat extra krantenpapier. Nog nooit problemen gehad, ook niet met internationale verzending, op deze manier.

Hopelijk lukt het ze idd te overtuigen. Wij verzenden ook alle open scheermessen gewoon in een klein doosje met bubbeltjesfolie of schuimpjes er in. In een bubbelenvelop zou ook kunnen, maar zoveel min mogelijk risico te lopen op beschadiging doen we ze liever met de pakket post weg.

Mijn broertje heeft ooit samurai zwaarden aangeschaft. De enige extra regel die daar bij kwam was dat hij aan moest geven dat hij 18+ was bij aanschaf of toestemming had van een volwassenen. Zover ik me kan herinneren.