Pieter Posted February 28, 2017 Share Posted February 28, 2017 Hallo Medescheerders, Kan iemand mij helpen aan een naam van een winkel in de buurt van.Apeldoorn, Deventer, Zutphen waar ze traditionele scheer spullen verkopen? Alvast bedankt! Pieter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zaagmans Posted February 28, 2017 Share Posted February 28, 2017 Ik weet dat ze bij Sigarenmagazijn Schimmel in Zutphen een 3/4-tal verschillende TOBS scheercreme's verkopen en ook nog wat TOBS aftershave en scheermessen/-kommen/-kwasten (volgens mij van Muhle of Edwin Jagger). Maar het aanbod is wel minimaal. Mocht je een keer in Zutphen zijn, kan je daar even langs lopen. Expertise in de winkel over de producten, weet ik niet, aangezien het niet hun core-business is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted September 6, 2017 Share Posted September 6, 2017 Denk ik vanmorgen, toen ik uit mijn bed kwam: hiep hoi, vandaag bij Le Père Lucien langs. Welnu deceptie van de bovenste plank. Heb het gevonden er om heen gelopen, de buurvrouw gesproken, verpakkingen met chemicaliën in een hokje gezien maar verder noppes. Blijkt in een heel klein plaatsje een heel klein huisje te staan, waar duidelijk zeep wordt gemaakt maar verder niets wat op verkoop en enige netheid is gericht. De buurvrouw wist te vertellen, dat de zeepzieder er onregelmatig is. Als zijn auto er niet staat is hij er niet, nou die stond er niet. Heb dus niets kunnen meenemen! Gelukkig heb ik er niet erg voor om hoeven rijden. Bijgaande foto's tonen de werkelijkheid vandaag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 6, 2017 Share Posted September 6, 2017 Brrr ..... heb opeens weinig zin meer om nog LPL in te slaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted September 6, 2017 Share Posted September 6, 2017 Dat is inderdaad 'n domper, het ziet er niet echt uitnodigend uit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted September 6, 2017 Share Posted September 6, 2017 Heb je ook een blik in het huisje kunnen werpen Harrie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted September 6, 2017 Share Posted September 6, 2017 en dan nog leveren sommigen commentaar als ik riep dat LPL mij niet kon bekoren. Wordt in dit krot ook nog een zogenaamd Spaans zeepje gemaakt Harrie heb je dat nog kunnen ontdekken Maar ja daar lach ik nu wel, maar ik had mijn zinnen gezet op een blikje abrikozen zeep of zijn Barbershop dus ik lach wel maar kan ook wel janken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted September 6, 2017 Share Posted September 6, 2017 en dan nog leveren sommigen commentaar als ik riep dat LPL mij niet kon bekoren. Wordt in dit krot ook nog een zogenaamd Spaans zeepje gemaakt Harrie heb je dat nog kunnen ontdekken Maar ja daar lach ik nu wel, maar ik had mijn zinnen gezet op een blikje abrikozen zeep of zijn Barbershop dus ik lach wel maar kan ook wel janken Wat denk je van mij, eerst rondvragen in dat gehucht waar LPL zit, want hier rij je zo aan voorbij en dan dit vinden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted September 6, 2017 Share Posted September 6, 2017 Heb je ook een blik in het huisje kunnen werpen Harrie? Nee aan de achterkant zitten 2 nieuwe stalen deuren met stickers erop van bijtende chemicaliën. Verder geen ramen open. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted September 6, 2017 Share Posted September 6, 2017 Ik ben nog blijer geworden dan ik al was dat ik een LPL van Onno over heb genomen. Wat een gave tent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted September 6, 2017 Share Posted September 6, 2017 Als hij verder netjes werkt, en goed spul maakt..... hij verkoopt niet aan de deur, dus die hoeft er niet gelikt uit te zien . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnout Posted September 6, 2017 Share Posted September 6, 2017 Leuk, duidelijk een artisanaal product. Liever zo fan een mastodont van een fabriek waar ze parabenen mengen,... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted September 6, 2017 Share Posted September 6, 2017 Wat een maffe wending van een draadje dit Op zich snap ik die zeepmaker trouwens wel. In je eigen huis moet je er maar net genoeg ruimte en meewerkende huisgenoten voor hebben. Dat deze werkplaats er aan de buitenkant wat sjofel uitziet zegt in Frankrijk natuurlijk helemaal niks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnout Posted September 6, 2017 Share Posted September 6, 2017 En, een kunstige gevel, een knap juffertje aan een toog die niks tedoen heeft,... dan zal de zeep wel duur uitvallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArieMaiden Posted September 6, 2017 Share Posted September 6, 2017 Nou ben ik ook benieuwd hoe de 'fabriek' van MDC eruit ziet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 7, 2017 Share Posted September 7, 2017 Danny is er geweest, ik laat hem aan het woord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manfred Posted September 7, 2017 Share Posted September 7, 2017 Zoals anderen ook al aangeven, dit zou erger zijn: Als de werkplaats en de werkwijze in orde zijn, vind ik het prima. Je betaalt dan niet voor de franje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted September 7, 2017 Share Posted September 7, 2017 Hoe zou het er bij Stirling uitzien. Zijn gazon maaien en dan het gras in een pers doen? Of is het geheel gesitueerd op een all american trailerpark. Wel een giller de productiehal van LPL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted September 7, 2017 Share Posted September 7, 2017 Had ik MDC overgeslagen om een dag reistijd te winnen, heb ik nu spijt. Volgende keer beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted September 7, 2017 Share Posted September 7, 2017 Hoe zou het er bij Stirling uitzien.Of is het geheel gesitueerd op een all american trailerpark. U vraagt wij laten het zien Zie vooral het flimpje na 13.30 minuten en je begrijpt waar de inspiratie voor Ozark Mountain en Mountain Man vandaan komt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted September 7, 2017 Share Posted September 7, 2017 Als die gast een kopje suiker wil lenen van de buurvrouw heeftie een best end te lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted September 7, 2017 Share Posted September 7, 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted September 7, 2017 Share Posted September 7, 2017 Namen komen bekend voor, je zat helemaal goed Harrie. Inderdaad beetje karige bedoening. En ik kan me goed voorstellen, dat je dan, op weg er naar toe, al een soort voorpret hebt van een fraaie winkel, diverse zepen uitgestald, even leuk kennismaken, maar dit is wel het tegenovergestelde. En wij zijn wel eens bij een andere artisan ergens in het zuiden van Frankrijk geweest (iets met Luberon of zo), waar helemaal geen bekende (scheer-)zeep werd verkocht, maar waar echt een heel proper winkeltje was ingericht. Op een of andere manier past dat ook prima bij zeep, netjes, verzorgd, opgeruimd, maar dit is wel een rare bedoening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted September 7, 2017 Share Posted September 7, 2017 Namen komen bekend voor, je zat helemaal goed Harrie. Inderdaad beetje karige bedoening. En ik kan me goed voorstellen, dat je dan, op weg er naar toe, al een soort voorpret hebt van een fraaie winkel, diverse zepen uitgestald, even leuk kennismaken, maar dit is wel het tegenovergestelde. En wij zijn wel eens bij een andere artisan ergens in het zuiden van Frankrijk geweest (iets met Luberon of zo), waar helemaal geen bekende (scheer-)zeep werd verkocht, maar waar echt een heel proper winkeltje was ingericht. Op een of andere manier past dat ook prima bij zeep, netjes, verzorgd, opgeruimd, maar dit is wel een rare bedoening. Achteraf blijkt de man met vakantie te zijn, maar ook als hij er was geweest, was ik, denk ik, hier niet echt blij van geworden. Volgende keer beter. Wel jammer achteraf, dat ik MDC heb laten zitten, want volgens plaatjes op internet heeft die wel een aardige toko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted September 7, 2017 Share Posted September 7, 2017 De Luberon is een prachtige streek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts