Jump to content

Winkel

Pieter

Recommended Posts

Ik weet dat ze bij Sigarenmagazijn Schimmel in Zutphen een 3/4-tal verschillende TOBS scheercreme's verkopen en ook nog wat TOBS aftershave en scheermessen/-kommen/-kwasten (volgens mij van Muhle of Edwin Jagger). Maar het aanbod is wel minimaal. Mocht je een keer in Zutphen zijn, kan je daar even langs lopen. Expertise in de winkel over de producten, weet ik niet, aangezien het niet hun core-business is.

• 6 months later...

Denk ik vanmorgen, toen ik uit mijn bed kwam: hiep hoi, vandaag bij Le Père Lucien langs. Welnu deceptie van de bovenste plank. Heb het gevonden er om heen gelopen, de buurvrouw gesproken, verpakkingen met chemicaliën in een hokje gezien maar verder noppes. Blijkt in een heel klein plaatsje een heel klein huisje te staan, waar duidelijk zeep wordt gemaakt maar verder niets wat op verkoop en enige netheid is gericht. De buurvrouw wist te vertellen, dat de zeepzieder er onregelmatig is. Als zijn auto er niet staat is hij er niet, nou die stond er niet. Heb dus niets kunnen meenemen! Gelukkig heb ik er niet erg voor om hoeven rijden. Bijgaande foto's tonen de werkelijkheid vandaag.

LPL.thumb.jpg.387c53a76376977c34319ab1c56d6668.jpg

LPL_BB.thumb.jpg.debd270f23accb28c83a078a76de43ed.jpg

:lol::lol::lol: en dan nog leveren sommigen commentaar als ik riep dat LPL mij niet kon bekoren.

Wordt in dit krot ook nog een zogenaamd Spaans zeepje gemaakt Harrie heb je dat nog kunnen ontdekken :?::?::mrgreen:

Maar ja daar lach ik nu wel, maar ik had mijn zinnen gezet op een blikje abrikozen zeep of zijn Barbershop dus ik lach wel maar kan ook wel janken :cry::cry:

:lol::lol::lol: en dan nog leveren sommigen commentaar als ik riep dat LPL mij niet kon bekoren.

Wordt in dit krot ook nog een zogenaamd Spaans zeepje gemaakt Harrie heb je dat nog kunnen ontdekken :?::?::mrgreen:

Maar ja daar lach ik nu wel, maar ik had mijn zinnen gezet op een blikje abrikozen zeep of zijn Barbershop dus ik lach wel maar kan ook wel janken :cry::cry:

Wat denk je van mij, eerst rondvragen in dat gehucht waar LPL zit, want hier rij je zo aan voorbij en dan dit vinden!

Wat een maffe wending van een draadje dit :D

Op zich snap ik die zeepmaker trouwens wel. In je eigen huis moet je er maar net genoeg ruimte en meewerkende huisgenoten voor hebben. Dat deze werkplaats er aan de buitenkant wat sjofel uitziet zegt in Frankrijk natuurlijk helemaal niks ;)

Hoe zou het er bij Stirling uitzien. Zijn gazon maaien en dan het gras in een pers doen?

Of is het geheel gesitueerd op een all american trailerpark.

Wel een giller de productiehal van LPL :)

Hoe zou het er bij Stirling uitzien.

Of is het geheel gesitueerd op een all american trailerpark.

U vraagt wij laten het zien :lol:

Zie vooral het flimpje na 13.30 minuten en je begrijpt waar de inspiratie voor Ozark Mountain en Mountain Man vandaan komt.

• I like it 1

Namen komen bekend voor, je zat helemaal goed Harrie. Inderdaad beetje karige bedoening. En ik kan me goed voorstellen, dat je dan, op weg er naar toe, al een soort voorpret hebt van een fraaie winkel, diverse zepen uitgestald, even leuk kennismaken, maar dit is wel het tegenovergestelde.

En wij zijn wel eens bij een andere artisan ergens in het zuiden van Frankrijk geweest (iets met Luberon of zo), waar helemaal geen bekende (scheer-)zeep werd verkocht, maar waar echt een heel proper winkeltje was ingericht. Op een of andere manier past dat ook prima bij zeep, netjes, verzorgd, opgeruimd, maar dit is wel een rare bedoening.

Namen komen bekend voor, je zat helemaal goed Harrie. Inderdaad beetje karige bedoening. En ik kan me goed voorstellen, dat je dan, op weg er naar toe, al een soort voorpret hebt van een fraaie winkel, diverse zepen uitgestald, even leuk kennismaken, maar dit is wel het tegenovergestelde.

En wij zijn wel eens bij een andere artisan ergens in het zuiden van Frankrijk geweest (iets met Luberon of zo), waar helemaal geen bekende (scheer-)zeep werd verkocht, maar waar echt een heel proper winkeltje was ingericht. Op een of andere manier past dat ook prima bij zeep, netjes, verzorgd, opgeruimd, maar dit is wel een rare bedoening.

Achteraf blijkt de man met vakantie te zijn, maar ook als hij er was geweest, was ik, denk ik, hier niet echt blij van geworden. Volgende keer beter. Wel jammer achteraf, dat ik MDC heb laten zitten, want volgens plaatjes op internet heeft die wel een aardige toko.