DoubleB Posted September 7, 2013 Share Posted September 7, 2013 Ik ben aan het rondzoeken naar een nieuwe scheerkwast. Geen haast, maar leuk om er eens voor rond te kijken. Nu zou ik heel graag horen wat jullie aanbevelingen zijn. Ik wil graag een 2-band. Knot tussen de 20-25 mm met lekker wat backbone. Ik hou niet zo van 'scritch'. Qua prijs moet het niet te duur zijn (geen Simpson Manchurian ). Ik hoor 't heel graag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted September 7, 2013 Share Posted September 7, 2013 Ik ben aan het rondzoeken naar een nieuwe scheerkwast. Geen haast, maar leuk om er eens voor rond te kijken. Nu zou ik heel graag horen wat jullie aanbevelingen zijn. Ik wil graag een 2-band. Knot tussen de 20-25 mm met lekker wat backbone. Ik hou niet zo van 'scritch'. Qua prijs moet het niet te duur zijn (geen Simpson Manchurian ). Ik hoor 't heel graag! Ik hoor goede dingen over New Forrest, zelf geen ervaring mee .., Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted September 7, 2013 Share Posted September 7, 2013 Custom handle laten maken of ergens een kant en klare handle fixen. TGN 2 Band Finest Extra Hair bestellen van 24 millimeter en erin lijmen en klaar ben je. Geloof me, TGN 2 band = win +3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 De SOC 2band van Semogue zou m'n eerste keuze zijn (ietwat scritch die verdwijnt na enkele keren gebruiken) http://www.vintagebladesllc.com/vshop/xcart/home.php?cat=240 goeie borstels voor weinig geld. Geluk met het uitzoeken van een nieuwe borstel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 De SOC 2band van Semogue zou m'n eerste keuze zijn (ietwat scritch die verdwijnt na enkele keren gebruiken) http://www.vintagebladesllc.com/vshop/xcart/home.php?cat=240 goeie borstels voor weinig geld. Geluk met het uitzoeken van een nieuwe borstel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 8, 2013 Author Share Posted September 8, 2013 Danku voor de aanbevelingen. New Forest heb ik ook over gehoord. Ga daar eens naar kijken. Een TGN 2-band heb ik al. Uitstekende kwasten, maar ik hou het bij 1 De SOC 2-band heeft ook mijn interesse gewekt. Ben alleen een beetje bang voor de scritch. Jammer dat je die niet ergens lijfelijk kan voelen om uit te zoeken hoeveel scritch die werkelijk heeft, of dat er geen scritch maar juist scrub is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 Is er niemand op het forum in je omgeving waar je eens kan voelen? Scritch - Scrub ..... het is allemaal zo persoonlijk. Ik weet wel dat als ik al m'n borstels moet afgeven en slechts eentje mag houden het 100% zeker de SOC 2band is. Heb er zelfs een aantal als backup gekocht. En ik heb al de kans gehad om echt heel dure borstels te proberen. Maar ja weeral persoonlijk hé. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 2band SOC is ook een gruwelijk fijn ding ja klopt Aantal als backup gekocht? hpeveel heb je er dan wel niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 8, 2013 Author Share Posted September 8, 2013 Hmm..lastig lastig, nog maar even wat reviews opduiken. Helaas niemand in de buurt voor zover ik weet. Provincie Zeeland, dus lig ook niet zo heel centraal wat dat betreft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 2band SOC is ook een gruwelijk fijn ding ja klopt Aantal als backup gekocht? hpeveel heb je er dan wel niet? Omdat dit de fijnste kwast is die ik ooit gebruikte (prijs kwaliteitsverhouding) wou ik backups hebben, aangekocht toen ze nog goedkoper waren trouwens. Achteraf gezien was dat niet nodig geweest want ze zijn nog altijd volop te krijgen en dat zal wel zo blijven. Echter toen was Semogue nog vrij onbekend en het idee erachter was wat als ze uit productie gaan, bekend worden en duur of vooral stel dat hun batch met 2band haar op is en de daarna volgende niet dezelfde eigenschappen hebben? (Kijk maar naar Simpson bijvoorbeeld, soms is hun best kwaliteit beter dan de duurdere super). Voor diegenen niet bekend met de SOC borstel ga nou niet meteen je geldbeugel opentrekken omdat ik er zo weg van ben, het is en blijft persoonlijke voorkeur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 Hmm..lastig lastig, nog maar even wat reviews opduiken.Helaas niemand in de buurt voor zover ik weet. Provincie Zeeland, dus lig ook niet zo heel centraal wat dat betreft. Westvlaanderen is nu niet zo heel ver van Zeeland, mocht je ooit bij mij in de buurt komen .... Kan je hier jezelf scheren met een ingewerkte borstel of ik diep er wel een ongebruikte uit m'n voorraad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 8, 2013 Author Share Posted September 8, 2013 Dank! Mocht ik eens in de buurt zijn neem ik je aanbod graag aan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 9, 2013 Author Share Posted September 9, 2013 We weten allemaal wel hoe het gaat he...SOC besteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 We weten allemaal wel hoe het gaat he...SOC besteld Verstandige beslissing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Daar ga je veel plezier van hebben hoop ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 We weten allemaal wel hoe het gaat he...SOC besteld Precies! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 We weten allemaal wel hoe het gaat he...SOC besteld Ik hoor niks meer over de kwast, is hij al een beetje veranderd met gebruiken? Of is het toch niet echt het soort borstel die jouw aanspreekt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 23, 2013 Author Share Posted September 23, 2013 Hij is inderdaad een stuk zachter geworden! Heeft nog wel wat scritch, maar heb goede hoop dat dat nog voor een groot deel verdwijnt bij meer gebruik. De backbone is iig fantastisch en de kwast laadt elke zeep in een handomdraai! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Afgaande op wat ik ervaren heb met deze borstels worden ze beter naarmate ze langer in gebruik zijn. Hoop voor jouw hetzelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts