Harkos Posted February 28, 2017 Posted February 28, 2017 De Gillette Nacet is een verrassend leuk mesje. Geen topkwaliteit, maar wel een goed bruikbaar mesje. Kon me er tot 9x leuk mee scheren in diverse krabbers. Heb niet dat echt fijne ja gevoel, maar toch komt het mesje aardig in de richting van de Rapira Platinum Lux en een goede Lord. Op de hals, waar de haren als in een draaikolk groeien, voel ik elke keer wel wat trek, die ik bij genoemde mesjes minder tot niet bemerk. Over het geheel genomen echter een prima mesje, ook gezien de prijs, om regelmatig te gebruiken. Heb getracht te achterhalen waar de mesjes worden geproduceerd, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. 30-1-2018, inmiddels weet ik dat het Chinese mesjes zijn. Ik heb ook de Russische, maar die komen nog een keer aan de beurt. Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig. *** 1- Krabber: Above the Tie S1 Een nog niet eerder gebruikte Gillette Nacet staat op het menu. Heb direct een goede indruk van dit mesje. Scherp, niet hoekgevoelig en zacht. Wat gevoeligheid van sneetjes van gisteren, maar dat werd vanmorgen niet verergerd met de Nacet. In de ATT S1 voelt het meteen vertrouwd. De 1e ronde was al effectief te noemen, duidelijke baardreductie. Vervolgens dwars op en een keer tegen de vleug. Glad resultaat. Nog even een paar haaltjes over de hals, vanwege de draaiende vleug en glad. 2- Krabber: Ikon X3 De Nacet doet de 2e beurt weer onberispelijk. Gezien de gebruikte krabber, kan ik weinig meer nuance hier geven. De X3 doet zijn werk uitstekend, bijna net zo goed als een 39c, met dat verschil, dat ik in de X3 echt niets anders over een mesje kan vertellen, dan dat deze scheert of schoffelt. Deze keer was het scheren. 3- Krabber: Merkur 510 Progress De Nacet is weer goed bruikbaar. Vlotte snit, voelt als een goede middenmoter. Niet hoekgevoelig in de tot nu toe gebruikte krabbers. Zachte snit, maar toch voel ik iets aan het mesje, dat ik nog geen naam kan geven, maar wel maakt dat ik er elke keer extra aan denk. In de Progress eerst op 2,5 en de laatste ronde op 4 een gladde strakke beurt. Klein rood lekje op de kin, maar dat was snel te stoppen met aluin en niet om verder aandacht aan te besteden. Prima geschoren. 4- Krabber: Fatip Grande Rutinia Het mesje blijft aardig constant van kwaliteit. Niks hangen of stuiteren en gewoon lekker vlot wegscheren. Als combi met de Fatip geeft het een aardige feedback, zowel in het oor als op de huid. 3 rondjes strak glad. Mooi effectief. 5- Krabber: Gillette Slim adjustable De Nacet heeft met vlag en wimpel mijn 5 norm gehaald. 5 prima scheerbeurten. Geen top beurten, maar wel goed. Het mesje blijft bij mij op snit, trekt niet en veroorzaakt geen irritaties of andere vervelende bijkomstigheden. Morgen nog eens. In de slim in 3 rondes mooi strak glad. 2x op 6 en de afwerking op 8 gaf een mooi effectieve beurt. 6- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole Hij blijft gaan. Het mesje zit voorlopig boven de middelmatigheid. Tot nu toe 6 mooie beurten zonder irritatie of andere eigenaardigheden. Komt aardig richting Rapira Platinum Lux. Mijn standaard maat voor een goed mesje. In de 39c mooie directe effectieve beurt. In 3 rondes mooi glad. Nog even na krabben op de hals, want daar was nog wat stoppel. Glad. 7- Krabber: Timeless OC De Nacet had een zware taak vanmorgen. Deze klaarde hij met vlag en wimpel. Morgen nog een keer. De taak was 1e kennismaking met een Timeless OC, die ik van Jacco (KingJack op Shaving Sociëty) mag proberen. Krabbers hebben nu één keer verschillende synergie met verschillende mesjes. Deze combi was vanaf de 1e aanzet vertrouwd, effectief en zacht. Is goed te merken dat het hier weer om een krabber in het top segment gaat. Stevig in de hand, gewicht op de bakkes. Makkelijk glijden over het vel. Mooi instrument. Niet minder belangrijk, mooi diep uitgeschoren. 8- Krabber: Timeless OC De Nacet doet het nog behoorlijk. Merkbaar, dat dit de 8e x is maar nog steeds prima bruikbaar, zelfs zo weinig op aan te merken, dat hij morgen nog een keer mag. De Timeless met dit mesje is erg goed. Die krabber heeft tot nu yoe voor mij merkbaar 1 groot nadeel. Scheert zo makkelijk, dat 2 rondes eigenlijk voldoende is en dat doet inbreuk op de beleving van mijn ochtend zen moment. Daar tegen over staat wel, dat je het gevoel hebt een hele luxe beurt te doen, want de krabber glijdt soepel zonder weerstand over het vel en kapt intussen door zijn eigen gewicht de baard in een mum. Eigenlijk kan ik met dit apparaat met de vleug overslaan. Nou had ik zaterdag deze en een Blackbird OC in mijn handen en dan wist ik het wel! Echter moet ik die ook eerst proberen tijdens het scheren, maar kan me nauwelijks voorstellen, dat dat aan deze Timeless kan tippen. 9- Krabber: Above The Tie S2 De Nacet gaat vandaag de spaarpot in. Helemaal op is hij nog niet, maar ook niet meer echt comfortabel. In de S2 was het mesje duidelijk aanwezig. De snit laat wat na. Nou is die S2 redelijk effectief, maar dat heb ik wel in de hand, dus einde Nacet, maar wel na 8 goede beurten. Naar index Harkos
Big Jean Posted March 1, 2017 Posted March 1, 2017 Hallo Harry ik had de mesjes uit Jordanië laten komen, dus denk dat ze ook daar gemaakt zijn Oké groetjes Jean.
Big Jean Posted March 1, 2017 Posted March 1, 2017 Harry ik heb er ook uit Rusland laat me even je adres nog een keer toekomen stuur ik je er daar ook een paar van.
Harkos Posted March 1, 2017 Author Posted March 1, 2017 Hallo Harry ik had de mesjes uit Jordanië laten komen, dus denk dat ze ook daar gemaakt zijn Oké groetjes Jean. Hey Jean, begon je al te missen hier. Lange reis gehad? Bedankt voor de info.
Harkos Posted March 1, 2017 Author Posted March 1, 2017 Harry ik heb er ook uit Rusland laat me even je adres nog een keer toekomen stuur ik je er daar ook een paar van. PB komt.
Big Jean Posted March 1, 2017 Posted March 1, 2017 Harry ik heb er ook uit Rusland laat me even je adres nog een keer toekomen stuur ik je er daar ook een paar van. PB komt. Hallo Harry en ja ben nog onderweg, maar het wordt een van mijn laatste rijzen denk dat ik eind volgende week thuis ben dan stuur ik je de mesjes op oké
ArieMaiden Posted March 1, 2017 Posted March 1, 2017 Ik heb een poos terug op een (jaar?)markt in Nunspeet een pakje meegenomen. Het blijken hele fijne mesjes te zijn en nu heb ik spijt dat ik er niet meer heb gekocht.
Big Jean Posted March 2, 2017 Posted March 2, 2017 Ik heb een poos terug op een (jaar?)markt in Nunspeet een pakje meegenomen. Het blijken hele fijne mesjes te zijn en nu heb ik spijt dat ik er niet meer heb gekocht. Hallo ArieMaiden ze zijn nog bij Div site's te verkrijgen alhier of kijk op ebay daar worden ze ook aangeboden via Jordaanse site's
ArieMaiden Posted March 2, 2017 Posted March 2, 2017 Hallo ArieMaiden ze zijn nog bij Div site's te verkrijgen alhier of kijk op ebay daar worden ze ook aangeboden via Jordaanse site's Bedankt voor de tip. Ebay heb ik ze ook zien staan, maar te duur naar mijn zin. Ik zal een zoeken op Jordaanse site's Heb je toevallig linkjes?
Big Jean Posted March 2, 2017 Posted March 2, 2017 Hallo ArieMaiden ze zijn nog bij Div site's te verkrijgen alhier of kijk op ebay daar worden ze ook aangeboden via Jordaanse site's Bedankt voor de tip. Ebay heb ik ze ook zien staan, maar te duur naar mijn zin. Ik zal een zoeken op Jordaanse site's Heb je toevallig linkjes? Ja via Ebay maar dan moet je wachten tot eind volgende week dan ben ik pas thuis oké.
ArieMaiden Posted March 3, 2017 Posted March 3, 2017 Ik heb nog even op het pakje gekeken. Made in China. .... Maar ook een aantal Arabische teksten erop. Nou ja, ik vind het fijne mesjes. De vraag is nu dus wel hoe de Jordaanse versie is tov. De Chinese.
Snowmiss Posted March 3, 2017 Posted March 3, 2017 Deze lagen twee jaar terug nog volop op de Haagse Markt. Eens kijken of ze er nog zijn!
Jeckyll Posted August 16, 2017 Posted August 16, 2017 Heertje pronker verkoopt ze ook of Alphamen. Heb ook een doosje als test mee laten komen van alphamen ook een leuke site met goede after sale.
peto Posted August 16, 2017 Posted August 16, 2017 Gillette Nacet is best een fijn mesje. Kan er lekker mee scheren.
Big Jean Posted August 17, 2017 Posted August 17, 2017 Hallo ArieMaiden ze zijn nog bij Div site's te verkrijgen alhier of kijk op ebay daar worden ze ook aangeboden via Jordaanse site's Bedankt voor de tip. Ebay heb ik ze ook zien staan, maar te duur naar mijn zin. Ik zal een zoeken op Jordaanse site's Heb je toevallig linkjes? Kijk eens op ebay bij Jo-algha daar bestel ik ze altijd 1000 stuks voor € 76,89 en is een pos verkoper dus doe er je voordel mee Grtz Big Jean
efsk Posted August 17, 2017 Posted August 17, 2017 Een pos-verkoper? POS staat nogal eens bekend als piece of shit. Klinkt niet als een aanbeveling
Big Jean Posted August 17, 2017 Posted August 17, 2017 Een pos-verkoper? POS staat nogal eens bekend als piece of shit. Klinkt niet als een aanbeveling Zal het dan voluit schrijven POSITIEF zo beter
Recommended Posts