Jump to content

SOTD 27 februari - 5 maart 2017

cutthroat

Recommended Posts

- Lord L6

- Lord Captain

- L'Occitane Plisson

- Extro Del Don

- Aluin

- Floid suave

- TFS bergamotto neroli forte asb

Na twee weken vakantie is het weer tijd om aan de bak te gaan.

In drie gangen zo glad als een biljartbal. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de TFS asb.

- Lord L6

- Lord Captain

- L'Occitane Plisson

- Extro Del Don

- Aluin

- Floid suave

- TFS bergamotto neroli forte asb

Na twee weken vakantie is het weer tijd om aan de bak te gaan.

In drie gangen zo glad als een biljartbal. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de TFS asb.

Goed dat je er weer ben, hopelijk heb je een goede vakantie gehad?

Merkur Futur(Rapira stainless)

Semogue 2000

Figaro rood

Wimmies scheerkom

Armando Noir AS

Hema ASB

Het bakje wordt nu echt leeg, woensdag nog 1 keer en dan is het gebeurd. Niet dat ik daar treurig om ben. Het schuim is goed, de geur, daar heeft ieder hier kennelijk zo zijn mening over.

Blackbird CC met polsilver (5)

Nanny Silly Soap Old Grey Bristle Test

Razorock syntheet

Blenheim Bouquet ASB

Weinig tijd; twee gangen met de BB. Voelde helemaal glad maar nu niet meer :(

Nieuw zeepje van Nanny: ruikt echt naar earl grey tea met mooie verzorgende eigenschappen

Mooie dag

Luyixian Synth-24x68,

Jabonman Lavanda,

Timeless OC,

Gillette Nacet Stainless 8e x,

L.T. Piver lotion Lavande,

Lea ASB monster.

Sotd_20170227.thumb.jpg.fefdc29c8d198e353d26d294ce321e81.jpg

Kwast en zeep:

Luyixian Synth-24x68 en Jabonman Lavanda:

Een nootje Jabonan Lavanda in de Poolse kom. Vastdrukken op de bodem, natte Luyixian syntheet, kloppen, keer afstrijken aan de rand en weer kloppen. Heuse schuim. Goed schuim om je prima mee te scheren en dat heb ik dus ook gedaan. Echter nou heb ik even niet op mijn beeld hoe de lavendel in Spanje er bij staat, maar bij Provençaalse lavendel heb ik wel een andere emotie. Ergo het ruikt wat naar lavendel, maar voor mij niet uitbundig genoeg. Op zich dus een technisch prima zeep, die goed schuimt na even door te kloppen, is niet zo'n explosieve schuimstarter, maar levert uiteindelijk prima bruikbaar schuim, met iets te weinig van de geur die de naam belooft.

Mesje en krabber:

De Gillette Nacet Stainless voor de 8e x gebruikt. De Nacet doet het nog behoorlijk. Merkbaar, dat dit de 8e x is maar nog steeds prima bruikbaar, zelfs zo weinig op aan te merken, dat hij morgen nog een keer mag. De Timeless met dit mesje is erg goed. Die krabber heeft tot nu yoe voor mij merkbaar 1 groot nadeel. Scheert zo makkelijk, dat 2 rondes eigenlijk voldoende is en dat doet inbreuk op de beleving van mijn ochtend zen moment. Daar tegen over staat wel, dat je het gevoel hebt een hele luxe beurt te doen, want de krabber glijdt soepel zonder weerstand over het vel en kapt intussen door zijn eigen gewicht de baard in een mum. Eigenlijk kan ik met dit apparaat met de vleug overslaan. Nou had ik zaterdag deze en een Blackbird OC in mijn handen en dan wist ik het wel! Echter moet ik die ook eerst proberen tijdens het scheren, maar kan me nauwelijks voorstellen, dat dat aan deze Timeless kan tippen. Resultaat BBS.

Tot slot: Om toch dat lavendel veld op te wekken de Piver Lavande er over gespoten en nog wat Lea balm. Helaas de paarse velden komen toch niet echt over.

SOTD 20170227

pflmwx9.jpg

Kwast: Luyixian Jiamei Cosmetics synthetische kwast "Beautiful Elements".

Scheerzeep: Bon Berger Menthe/Romarin.

Krabber: RR "Hawk".

Mesje: Feather Professional (10).

After shave: Lea Classic lotion (sample).

Wederom een VLS++

Fijne dag, iedereen ! ;)

Een eerste optreden van de eind vorige week ontvangen Filarmonica 14 DT. Hij Maakte moeiteloos een einde aan de stoppels van twee dagen groei.

27de59bd2e51c9e4b8bbb0684d89dc90.jpg

Fijne week allen

Edited by Guest

De vraag vooraf aan de scheerbeurt van vandaag was zou mijn huid twee keer achter elkaar de scheerbeurt met een Blackbird met open kam en een Astra groen mesje 2x prettig vinden??

Het antwoord was een duidelijk Ja. Zelfs het gebied rond de mondstreek ging me gemakkelijker af als gisteren.

Maar dit is weer een nieuwe dimensie van het credo geen druk op de krabber zetten en tegelijkertijd de juiste scheerhoek aanhouden. Doe ik dit dan is het mijn meest effectieve krabber die ik momenteel in mijn bezit heb.

Gladder zal denkelijk niet meer gaan en nogmaals zelfs de moeilijkste plaats bij mijn adamsappel welke ik alleen voorheen met de nodige nabewerkingen glad kreeg is na de drie gangen geheel stoppelvrij.

Uit voorzorg een Vulfix cremé uitgekozen om ervan verzekerd te zijn dat de zeeplaag in orde was en in samenspraak met de E&J syntheet was dat geen enkel probleem.

De aluin liet prikte hier en daar en de afwerking met de diverse rozenwatertjes ronde een prettige scheerbeurt af.

IMG_1295.thumb.JPG.a759d2bc366f1e41257ebde0ad33a9a4.JPG

Blackbird OC

Voskhod

Whipped dog 30 mm syntheet

TOBS eton college

Pinaud special reserve

Zoals Hans hierboven al netjes omschreef is de BB OC vrij effectief :D:D:D .

Het is alleen zorgvuldig manoeuvreren om de tandjes niet in de huid te laten bijten........

Wel zeer glad na 3 rondjes schaatsen over de huid.

Maggard Slant

Polsilver Super Iridium

Jan Zoethout custom syntheet

Catie's Bubbles Le Marche du Rasage

Davidoff Cool Water

De synstheet goed geladen en een megadik schuim weten te kloppen, geweldig!

Na 3 gangen nog genoeg over, maar het gezicht was al spekglad. 8-)

IMG_20170227_185145024.thumb.jpg.0262484a914ef59e36f6298cd554b006.jpg

- J&T #2212 met TFS Winter (bodem is bijna in zicht)

- Schuckar 5/8" voor de tweede keer dit jaar dat ik al drie keer op rij met het open mes scheer :D

- Proraso Groen ASB met als resultaat DFS

Nog een paar maanden, dan raak je geen krabber meer aan. :-)

@Wim: bedankt! Prima vakantie gehad, de voortuin leeg geschept en bestraat. Ik heb me dus niet hoeven vervelen :lol:

- Lord L6

- Lord Captain

- L'Occitane Plisson

- BdF mistero

- Aluin

- Pinaud Clubman bayrum

- Sanex asb

In tweeëneenhalve gang zo glad als een aal. Geen prik van de aluin, een tinteling van de bayrum. Afgemaakt met de Sanex asb.

DSC_0560_zpsvbjwlfic.jpg~original

Hoshi Tonbo 6500 first edition quarter hollow 13/16

Kanayama cordovan #8000

Shavemac TSR 2015 Silvertip two band

Nanny's Silly soap Neroli Signature

Tiana Rose fresh & Coconut moisturiser

Tom Ford Neroli Portofino body spray

Tom Ford Neroli Portofino Private blend Edp.