Star65 Posted February 26, 2017 Posted February 26, 2017 Ook ik ben al een aantal jaren "verslaafd" aan het nat scheren. Sinds een jaar of 4 met DE waar ik in de loop van de tijd verschillende soorten klassieke scheermessen aan mijn verzameling heb toegevoegd. Het scheren met deze hebben allemaal wisselende resultaten, natuurlijk ook afhankelijk van de mesjes. Nu is het tijd voor de next step, een straight razor en het lijkt me hier de uitgelezen plek om kennis daaromtrent op te doen. Volg al een hele tijd het scheertopic op Tweakers.net, maar heb het gevoel dat het hier nog een tikkeltje verder gaat. In het verleden heb ik eens een shavette geprobeerd, maar vond dat niet zo'n geweldig succes. Voornamelijk het vasthouden en idee dat zo'n shavette te licht aanvoelde maakte de resultaten niet geweldig. Als ik de topics hier door lees merk ik toch wel op dat zo'n straight razor niet direct "einsatzbereit" is en je er nog de nodige aandacht aan moet besteden als hij af fabriek komt. Is dit te doet voor een beginner? Grt, /Roel
Snuff Posted February 26, 2017 Posted February 26, 2017 Welkom op het forum, als beginner meteen aan de slag moeten met scheerklaar maken van een mes is bijna zeker een goed recept voor mislukking. Er zijn nog enkele mensen die de laatste dagen op het forum zijn verschenen met dezelfde vraag ook hier hetzelfde advies, koop je een goed geslepen tweedehands mes op het forum (15 berichten dienen geplaatst voor je toegang krijgt tot het marktgedeelte, schrijven dus). We helpen je wel met mogelijke problemen onderweg, succes!
Star65 Posted February 26, 2017 Author Posted February 26, 2017 Dank jullie voor de berichten. Nu wordt me ineens ook duidelijk waarom ik het marktgedeelte niet kon vinden. Het zal vast wel ergens geschreven staan dat dit toegankelijk wordt bij 15 berichten, maar ik had hem gemist. Mijn toegevoegde waarde zal op dit moment vooral op double edge gebied zijn.
Mibbiwicket Posted February 26, 2017 Posted February 26, 2017 Wat toevallig zeg, ik kom ook uit Weert. Welkom op het forum en veel plezier.
Star65 Posted February 26, 2017 Author Posted February 26, 2017 @Mibbiwicket: Dan zit jij nu ook ver weg van het feestgedruis.
Wimmie Posted February 27, 2017 Posted February 27, 2017 Roel, een warm welkom vanuit Monster. Weer een lid uit Weert, wordt gezellig!!!
HiFuMi Posted February 27, 2017 Posted February 27, 2017 welkom Roel , en veel plezier met het open mes
AukeH Posted February 27, 2017 Posted February 27, 2017 Welkom op dit forum Roel, Veel lees en schrijfplezier, ook ik ben net begonnen met het open mes en bevalt me uitstekend ook al ben ik nog lerende. Het gaatme steeds beter af mede door de tips en trucs die ik lees en krijg van de medeleden hier. Groeten Auke
Nienke Posted February 28, 2017 Posted February 28, 2017 Van harte welkom Roel, Veel plezier met je zoektocht. Met alles wat hier te vinden is moet je vast een goede start kunnen maken met een open scheermes.
Star65 Posted February 28, 2017 Author Posted February 28, 2017 De welkomstreacties voelen in ieder geval als een warm (scheer)bad. Thanks.
Recommended Posts