Jump to content

Butterfly safety razor

Martijn88

Recommended Posts

Hallo mede scheer liefhebbers.

Zojuist had mijn oma te horen gekregen dat ik me veel met scheren bezig hield.

Nu is mijn opa aantal jaren geleden helaas overleden.

Nu scheerde mijn opa zich altijd met een safety razor.

Nu vroeg mijn oma of ik het leuk en mooi vond om het mes van me opa te krijgen.

Met daarbij een zeep stick.

Een ouwe kleine kwast.

Een tabaks aftershave.

En een alu scheer bak uit het leger.

Het is een butterfly safety razor.

Het heeft veel waarde voor me.

Ik zit er ook aan te denken deze toch eens te gaan gebruiken.

Dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan

Wat zeggen jullie gebruiken of veilig laten liggen en een keer een nieuwe kopen?

Mvg martijn

Plaatjes, merk etc! Heel belangrijk voor ons ;)

Vintage krabbers kun je prima gebruiken. Zorg dat ze schoon zijn (niet met agressieve middelen!) en dan is er niets aan het handje. Zorg voor goeie mesjes, info zat daarover op het forum, en gaan. Met zo'n erfstuk is dat natuurlijk alleen nog maar mooier.

Echter! Je bent de fusion troep gewend. Dat betekent dat je per definitie teveel druk zet en vermoedelijk lekker harkt. Niet Doen met een DE-krabber. Zo licht mogelijke aanraking tussen krabber en gezicht, en alleen daar waar schuim zit. Ben je er al geweest niet nog een keer. Zo doe je je hele gezicht, met de haargroei mee, en dan gewoon weer insoppen en nog een keer, dit keer op de vleug. Als je huid gewend is en jij een beetje bedrevener doe je er de derde gang achteraan: weer insoppen en tegen de groei.

Altijd gebruiken. Mits hij niet kei roestig is en scheerklaar..

Geeft altijd een fijn gevoel om met een erfstuk te scheren.

Nee hij is in zeer goeie staat.

Bedankt voor je reactie

En je heb daar zekers wel gelijk in.

Mvg martijn

Plaatjes, merk etc! Heel belangrijk voor ons ;)

Vintage krabbers kun je prima gebruiken. Zorg dat ze schoon zijn (niet met agressieve middelen!) en dan is er niets aan het handje. Zorg voor goeie mesjes, info zat daarover op het forum, en gaan. Met zo'n erfstuk is dat natuurlijk alleen nog maar mooier.

Echter! Je bent de fusion troep gewend. Dat betekent dat je per definitie teveel druk zet en vermoedelijk lekker harkt. Niet Doen met een DE-krabber. Zo licht mogelijke aanraking tussen krabber en gezicht, en alleen daar waar schuim zit. Ben je er al geweest niet nog een keer. Zo doe je je hele gezicht, met de haargroei mee, en dan gewoon weer insoppen en nog een keer, dit keer op de vleug. Als je huid gewend is en jij een beetje bedrevener doe je er de derde gang achteraan: weer insoppen en tegen de groei.

Ik zal hem eens schoonmaken en even mesjes halen.

Bedankt voor de info.

Ik zal eens foto.s maken en kijken of ik hem kan plaatsen hier.

Zie egter geen merk staan erop.

Mvg martijn

Altijd gebruiken en normaal gesproken is een goede krabber onslijtbaar.

Goed reinigen en de uitdaging oppakken om je te gaan bekwamen in het klassieke scheren en efsk gaf je al de richting aan en hier op het forum zijn al veel topics die tips geven voor nieuwe scheerders.

Heel veel succes ermee.