Jump to content

Krabber rekje

Wolf

Recommended Posts

Krabber rekje, ben helaas niet zo handig als menigeen op het forum hier maar vind het wel leuk om af en toe wat te knutselen. Vandaag rekje in mekaar geflanst van oude stukjes eucalyptus (blue gum, of Tasmanian oak) vol met spijkergaatjes en andere sporen van jarenlang gebruik, maar dat voegt voor mij wel toe. Hij is nog niet af, nog beetje schuren en beitsen en al mijn krabbers passen erin.

sLLPVeM.jpg

Niet gelovig of bijgelovig. Hou wel van symmetrisch en nadat ik alles precies uitgemeten en geboord had ontdekte ik dat het er 13 waren, nou ja :D. Messen moet ik nog even over nadenken hoe ik dat op ga lossen. Meer dan 13 heb ik denk ik niet nodig, vooral niet nu ik meestal met open mes scheer. Ik heb de Jarwin onderweg en als er nog een echte Darwin komt zal ik daar een uitzondering voor maken maar veel meer aankopen vwb krabbers zie ik niet gebeuren.

RpGKMGI.jpg

Aangestoken door dit topic ook maar even aan de slag gegaan om de als maar groeiende krabber verzameling weer een beetje overzichtelijk te maken.

Mijn oplossing bevindt zich nu in de lade van het badkamermeubel.

Er zijn nog enkele plaatsen vrij waarvan er als het goed is vanmiddag weer een drietal gevuld worden.

qjABxZ2.jpg

f046ds7.jpg

Toch besloten om niet te lakken maar "tungnut" olie gebruikt en als dat droog is een dun laagje was. Ik gebruik meestal een was die gebaseerd is op bijenwas en sinaasappelolie. Lekker dun en beschermt goed. Bedankt voor het meedenken. Er zal geen bijpassend rekje komen voor mijn 2 kwasten overigens :D