Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo mede scheer liefhebbers.

Ik ben martijn

28 jaar.

Kom uit rotterdam.

Ben geheel nieuw.

en hoop dan ook veel te mogen lezen en leren van jullie.

Ik ga volgende week me eerste mes halen met uiteraard de benodigdheden erbij.

Scheer nu nog met een krabber.

Wat me egt niet beval.

Veel last van irritatie en noem het maar op.

Ik gebruik al wel scheer zeep en kwast van de vergulde hand.

Ik wil alles gaan kopen bij manandshaving.nl

weet niet of ik dat mag melden hier?

Wil dan gaan voor dit mes DOVO open scheermes Forestal Cocobolo 5/8"

Met een dovo xl leren riem erbij en gele pasta.

En dan uiteraard de zeep een nieuwe kwast en een lekkere aftershave en pre shave.

Iemand nog tips.

Ik sta open voor alles.

Mvg martijn

Posted

Welkom Martijn.

Het open mes is altijd een groot plezier, maar het moet wel goed scherp zijn. Af winkel zijn ze over het algemeen net niet scherp genoeg, dus het kan zijn dat je je mes een keer door een kundig iemand moet laten scherpen voor je er echt plezier van kan hebben.

Bovendien: het duurt effe voor je het onder de knie hebt, en tot die tijd zal je over het algemeen niet heel glad geschoren zijn en je vermoedelijk ook wel eens snijden.

Kan je daarmee leven en heb je het geduld, dan zal je na een maand of wat de beste scheerbeurten mogelijk hebben. Hou dat in je achterhoofd :-)

Wat voor krabber heb je nu? En: probeer een wat vettere zeep te vinden dan Vergulde Hand. Dat is niet moeilijk, maar het kan zijn dat je huid dat fijner vindt.

Posted
Welkom Martijn.

Het open mes is altijd een groot plezier, maar het moet wel goed scherp zijn. Af winkel zijn ze over het algemeen net niet scherp genoeg, dus het kan zijn dat je je mes een keer door een kundig iemand moet laten scherpen voor je er echt plezier van kan hebben.

Bovendien: het duurt effe voor je het onder de knie hebt, en tot die tijd zal je over het algemeen niet heel glad geschoren zijn en je vermoedelijk ook wel eens snijden.

Kan je daarmee leven en heb je het geduld, dan zal je na een maand of wat de beste scheerbeurten mogelijk hebben. Hou dat in je achterhoofd :-)

Wat voor krabber heb je nu? En: probeer een wat vettere zeep te vinden dan Vergulde Hand. Dat is niet moeilijk, maar het kan zijn dat je huid dat fijner vindt.

Hoi efsk

Ja daar kan ik wel mee leven.

Ben best een messen gek en er ook zeker niet bang voor.

Een sneetje heeld vanzelf wel weer.

Ik scheer nu met een gillette fusion proshield.

Ja ze zeggen bij die shop dat ze scherp er scheer jlaar geleverd worden. Ben benieuw, En hoop dat dat egt zo is.

Ik hoop dat ik een goed open mes uitkies.

Ben wel type die graag gelijk iets goeds wil kopen.

Thats me haha.

Ik zal idd gelijk wat verschillende zepen erbij kopen.

Bedankt voor je reactie.

Mvg martijn

Posted

28 jaar.

Ben geheel nieuw.

Jij zou een goede verkoper van occasie wagens zijn :lol:

Welkom op het forum!

Persoonlijk zou ik dat geld uitgeven aan iets anders, er is beters te krijgen voor zo'n bedrag.

Posted

28 jaar.

Ben geheel nieuw.

Jij zou een goede verkoper van occasie wagens zijn :lol:

Welkom op het forum!

Persoonlijk zou ik dat geld uitgeven aan iets anders, er is beters te krijgen voor zo'n bedrag.

Haha snuff die had ik niet zien aankomen :lol:

Bedoelde natuurlijk nieuw hier in het scheer wereldje haha.

Oke heeft u misschien wat tips welke messen en eventueel de site erbij van die winkel?

Ik heb er totaal geen verstand van van open scheermessen.

Alvast bedankt iedereen.

En snuf nogmaals ik vond het een goeie haha misschien maar eens opzoek naar een nieuwe job dan :D

Mvg martijn

Posted

Welkom Martijn. Jaren geleden was mijn eerste open mes ook een Dovo. In de jaren daarna heb ik meerdere tweede hands messen van andere merken op de kop getikt en ik moet zeggen dat de Dovo tot nog toe niet een van de beste messen is die ik ondertussen bezit. Als je even geduld hebt en wat meer berichten hier post (15) dan kun je in het marktgedeelte. Daar staan fraaie en goed geslepen messen te koop van deskundige slijpers/gebruikers hier van het forum.

Posted
Welkom Martijn. Jaren geleden was mijn eerste open mes ook een Dovo. In de jaren daarna heb ik meerdere tweede hands messen van andere merken op de kop getikt en ik moet zeggen dat de Dovo tot nog toe niet een van de beste messen is die ik ondertussen bezit. Als je even geduld hebt en wat meer berichten hier post (15) dan kun je in het marktgedeelte. Daar staan fraaie en goed geslepen messen te koop van deskundige slijpers/gebruikers hier van het forum.

bedankt voor je bericht PI56.

Wat voor merken raden jullie een beetje aan dan?

En vandaar dat ik dus de markt gedeelte nog niet kon vinden haha.

Zoekte me rot ernaar maar nu snap ik het je moet dus eerst 15 berichten geplaatst hebben.

Zijn er ook topics met eventuele site.s van shops?

Mvg martijn

Posted

Ik begrijp het wel die drang om meteen een mooie (nieuw) mes aan te schaffen maar dat is net als een jonge knul die voor zijn eerste autootje meteen een opgezette Golf GTI koopt.

Leer nou eerst eens met een tweedehands goed geslepen mes scheren, is het niks voor jouw ben je niet veel geld kwijt, is het wel wat kan je het nog altijd terug verkopen en dan gaan voor een superdeluxe versie.

De meesten hebben hier geen oren naar en doen trouwens toch hun zin hoor :lol:

ps. als je hieronder op de link klikt kan je scheershops vinden per land gerangschikt alsook de meeste merken open scheermessen.

Posted
Ik begrijp het wel die drang om meteen een mooie (nieuw) mes aan te schaffen maar dat is net als een jonge knul die voor zijn eerste autootje meteen een opgezette Golf GTI koopt.

Leer nou eerst eens met een tweedehands goed geslepen mes scheren, is het niks voor jouw ben je niet veel geld kwijt, is het wel wat kan je het nog altijd terug verkopen en dan gaan voor een superdeluxe versie.

De meesten hebben hier geen oren naar en doen trouwens toch hun zin hoor :lol:

ps. als je hieronder op de link klikt kan je scheershops vinden per land gerangschikt alsook de meeste merken open scheermessen.

Haha ik moet nu eerlijk bekennen dat mijn eerste auto een golf 1.8 wolfensburg edition was :oops:

En nu moet ik eerlijk bekennen dat ook toen mensen me gewaarschuwd hadden eerst een goedkoop autotje te kopen.

Ik ben redelijk eigenwijs.

Maar waardeer zeker wel de tips en info.s en ga daar zeker ook wat mee doen hoor.

Ik heb nu ook een shavette mes wel plastic handsvat en van de markt.

En hen 2 x gebruikt nu wel enkel me wangen want keel vind ik met dat ding toch iets te link.

Maar bevalt me wel.

Ik ga zeker even kijkje nemen zodra ik toegang heb ertoe en hoop toch een mooie te vinden daar.

Welke merken zijn tochbwel de betere merken?

Bedankt voor de reactie.s.

Mvg martijn

Posted

Er staat hier een lijst met merken die je niet moet kopen.

Wil je per sé nieuw, dan kijk je naar Koraat, Aust, Wacker, Thiers-Issard. Kijk bij Revisor op de website, daar hebben ze ook geen rotzooi.

Hier op de markt vind je over het algemeen geen troep, en kun je er meestal zeker van zijn dat ze écht scheerklaar worden geleverd.

Posted
Er staat hier een lijst met merken die je niet moet kopen.

Wil je per sé nieuw, dan kijk je naar Koraat, Aust, Wacker, Thiers-Issard. Kijk bij Revisor op de website, daar hebben ze ook geen rotzooi.

Hier op de markt vind je over het algemeen geen troep, en kun je er meestal zeker van zijn dat ze écht scheerklaar worden geleverd.

Ik ga eens even kijken zo op de pc want anders moet ik tapatalk instaleren.

Bedankt voor de info.

Die thiers-issard zijn ook mooi zeg.

Mvg martijn

Posted
Welkom..

Op marktplaats worden nos jaguar (n.o.s = dat het nieuwe ouder messen zijn ) messen aangeboden. Voor €25. Van verschillende leden hier goede berichten over gehoord.

Misschien een optie.

Bedank alleen onder welke naam moet ik dat zoeken?

Kan enkel nieuwe vinden daar.

Mvg martijn