Jump to content

Recommended Posts

Posted
DannyVG schreef 36 minuten geleden:

maar zowel de 4.1 als 4.2 en 4.3 zijn dik ok.

Helemaal mee eens.

Ik ruik wel verschil tussen een beta versie verschil tussen beide Manna's of beide Felce's,

maar allebei ruiken ze allerheerlijkst.

Posted
ChrisVanMeer schreef op 27 maart 2018 om 08:04:

Gisteren de Saponificio Varesino Opuntia mogen ontvangen.
Verpakt in hun nieuwe "voor"-karton gisteren op het werk
het plastic er omheen weg gehaald en bij thuiskomst het
echt uitgepakt in het bijzijn van mijn vrouw.

Haar eerste reactie was "wow, die mag je heel de week wel
gebruiken!!" En haar tweede reactie "Damn! Die is echt lekker!"

Daarna zelf ook even goed geroken en ik moet zeggen dat ik
mijn wederhelft hier compleet gelijk in geef. De geur is erg fijn.
Als ik hem moet vergelijken met de andere zepen in de lijn zou
ik zeggen dat dit een mengelmoesje is. Enerzijds de frisheid van
de Tundra Artica, de romigheid van de Settantesimo Anniversario
en de kruidigheid van de Dolomiti / Mirto.

Al met al een heerlijke zeep! Gekocht met bijbehorende after-shave
en deze ruikt net zo lekker. Qua uiterlijk heeft de zeep veel weg van
de Settantesimo Anniversario, de after-shave heeft daarentegen
qua uiterlijk alles weg van de Cosmo variant. Ook hier ruik je de
aanwezigheid van alcohol - net zoals bij de Cosmo.

Blij, erg blij met deze aankopen.

sv-opuntia-front.jpg sv-opuntia-inside.jpg  
sv-opuntia-asb.jpg

Het zal een verademing zijn voor je Chris (en waarschijnlijk enkele anderen^_^) maar ik kan je met deze zeep complimenteren en onderschrijf je omschrijving in zijn geheel, ruikend aan de het blikje is de geur van deze zeep  een regelrecht hoogstandje:x

• I like it 1
  • 1 month later...
Posted

En alweer zo'n mooi blikje. Ik vind de zepen van SV duidelijke familietrekjes hebben ,Ik vroeg me af of deez schoonheid  niet teveel kijkt op de 70LE??  Beiden zijn fris en fruitig, niet waar?

• 1 year later...
Posted

Vanochtend even bezig geweest met een overzicht te maken van alle geurnoten* van alle zepen:

* geurnoten zijn allemaal in het engels

Product Naam Top Noten Middel Noten Basis Noten
70th Anniversary - Beta 4.1
  • Acquatic Note (Calone)
  • Bergamot
  • Lemon
  • Tangerine
  • Green Jasmine
  • Lavender
  • Leaves of Geranium
  • Moroccan Cyst
  • Amber
  • Vetiver
Cosmo - Beta 4.2
  • Citrus of Sicily
  • Coffee
  • Coriander
  • Nutmeg
  • Pepper
  • Incense
  • Sandalwood
  • Vetiver
  • Vanilla
Cubebe - Beta 4.3
  • Bergamot
  • Lemon
  • White Fir
  • Nutmeg
  • Pepper
  • Benzoin
  • Labdanum
  • Patchouli
  • Vetiver
Dolomiti - Beta 4.0
  • Lemon
  • Sage
  • Black Pepper
  • Cloves
  • Lavender
  • Cedar Wood
  • Patchouli
  • Vetiver
Felce Aromatica - Beta 4.3
  • Bergamot
  • Clary Sage
  • Lemon
  • Petitgrain
  • Tangerine
  • Black Pepper
  • Bourbon Geranium Leaves
  • Elemi
  • Ginger Root
  • Silver Fir
  • Amber
  • Patchouli
  • Sandalwood
  • Vetiver
Manna di Sicilia - Beta 4.3
  • Bergamot
  • Orange
  • Sage
  • Cloves
  • Hydrangea
  • Rose
  • Cedar Wood
  • Sweet Patchouli
Mirto di Sardegna - Beta 4.3
  • Lavender
  • Lemon
  • Lime
  • Amber
  • Myrtle
  • Tea
  • Sandalwood
  • Vetiver
  • White Moss
Opuntia - Beta 4.3
  • Bergamot
  • Blackcurrent
  • Pineapple
  • Birch
  • Jasmine
  • Rose
  • Oak Moss
  • Patchouli
  • Vetiver
  • White Moss
Stella Alpina - Beta 4.2
  • Basil
  • Bergamot
  • Lemon
  • Cistus
  • Eucalyptus
  • Myrtle
  • Amber
  • Cypress
Tundra Artica - Beta 4.1
  • Agar Wood (Oud)
  • Cedar Wood
  • Tangerine
  • Cashmeran
  • Damascen Rose
  • Patchouli
  • Amber
  • Leather
  • Sandalwood

Ook te zien op mijn website.

• I like it 5
  • Thanks! 6
  • 5 years later...
  • 3 months later...
Posted
Op 27-8-2024 om 06:54, ChrisVanMeer zei:

Een van de lekkerste die er bij zit

Ja, mee eens met de Tundra Artica. Deze is van mijn 8 SV zepen met de Opuntia en de Cubebe mijn favoriete, SV top drie.

• Agreed 1
  • 1 month later...
Posted

Ik schaam me.

Ik weet het, Saponifico Veresino heeft een kwaliteit waar mensen enorm op gesteld zijn. Jullie waarderen het merk en zijn enthousiast.

Ik heb te veel zepen in voorraad die maar niet op willen raken, dus ik heb mij een tijdje ingehouden.

Maar toch. Ik ben voor de bijl.

Ik kreeg gisteren mijn eerste SV zeep binnen, de Manna di Sicilia. Ik heb mij er vanmorgen mee geschoren.

Het was een lange en intensieve dag dus ik kon nog niet eerder rapporteren.

Jullie hebben helemaal gelijk.

Een heerlijke scheerbeurt. De zeep is uitstekend. De geur was niet wat ik me er van voorstelde, maar wel heel lekker. Misschien morgenochten meer in de lijn van de verwachtingen, want ik heb al eens eerder gemerkt dat bij een harde zeep verschil kan zitten tussen 'nieuw' en 'gebruikt'.

Het gaat nu zo: Ik ga mijn Père Lucien blikje leeg maken, want dat merk kan absoluut niet meekomen met MdC, Stirling en SV, en vooral de 'abricot' heeft mij nooit kunnen bekoren. Zwakke geur, slap schuim, maar een handig blikje. Daar kan een blok SV zeep in, dacht ik zo.

De SV zeep smaakt naar meer. Ik denk dat ik de Opuntia moet gaan bestellen, maar ik zal ook naar Cubebe en Tundra Artica kijken. Mis ik dan nog iets?

• I like it 4
Posted
2 uren geleden, mifi zei:

De SV zeep smaakt naar meer. Ik denk dat ik de Opuntia moet gaan bestellen, maar ik zal ook naar Cubebe en Tundra Artica kijken. Mis ik dan nog iets?

Vergeet de Felce Aromatica niet.

Absoluut heerlijke geur

• Agreed 3
  • Thanks! 1
Posted

Ik heb er 2, de Argania (verrassend lekker, mannelijk) en de Mirto di Sardegna (frisser). 

Succes met kiezen!

• Thanks! 1
Posted

Er zijn ook proefmonsters van de geurlijnen te bestellen (bijvoorbeeld hier), dit kan ofwel een boel geld en teleurstelling besparen of je komt er achter dat er ongelooflijk lekkere zijn en je er een heleboel wil 😁

Persoonlijk heb ik de Tundra Artica, 70th anniversary, Stella Alpina en mijn favoriet de Felce Aromatica.

• I like it 2
  • Thanks! 1
Posted
5 hours ago, Coenetje said:

dit kan ofwel een boel geld en teleurstelling besparen of je komt er achter dat er ongelooflijk lekkere zijn en je er een heleboel wil

Ehhmmm mjah. 😂

Ik voel het al aankomen. Kriebel in mijn kontzak.

• Haha 3
Posted
On 2/1/2025 at 3:56 PM, mifi said:

Ehhmmm mjah. 😂

Ik voel het al aankomen. Kriebel in mijn kontzak.

Ik heb me vanmorgen heerlijk geschoren met de Manna di Sicilia (heerlijke geur, uitstekende zeep.), terwijl twee andere geuren naar me onderweg zijn. De kontzak is inmiddels uitgescheurd 😄  en het geld dat er in zat, heeft zichzelf een weg naar The Alpha Men gebaand.

• Haha 2
Posted
14 uren geleden, mifi zei:

Ik heb me vanmorgen heerlijk geschoren met de Manna di Sicilia (heerlijke geur, uitstekende zeep.), terwijl twee andere geuren naar me onderweg zijn. De kontzak is inmiddels uitgescheurd 😄  en het geld dat er in zat, heeft zichzelf een weg naar The Alpha Men gebaand.

Welke zijn nog onderweg??

Posted
10 hours ago, iwan073 said:

Ik heb inmiddels een Opuntia special edition bèta 4.3 en een Stella Alpina bèta 4.2 ontvangen.

De eerste scheerbeurt vanmorgen was met de Stella Alpina. Lekkere scheerbeurt, maar ik had een fout gemaakt. Dat kan beter. Ik had te veel water aan mijn kwast.

De geur is voortreffelijk! 🤩

10 hours ago, iwan073 said:

Opuntia en Stella Alpina. Ze zijn inmiddels binnen.

• I like it 1
Posted

Herb zelf de Dolomiti (bijna op) en de Tundra Artica. Kwaliteit helemaal top. De geur mag wel wat sterker van de zepen. Net iets te subtiel voor mij.

Stella Artica staat op de wenslijst voor de zomer/lente. Ded vervanger voor de Dolomiti moet btje herfst/winter zijn. Keuze #stress genoeg.😉

• I like it 2
  • Agreed 1
Posted

In 2015 bestond SV 70 jaar en brachten ze de 70th Anniversary geur uit. Dit jaar bestaan ze 80 jaar, dus ik ben erg benieuwd wat dat gaat opleveren. 

• I like it 1
  • Agreed 1
Posted

Ik heb de 'Manna di Sicilia'.

Manna?

Wat is Manna?

Ik heb opgezocht wat 'manna' betekent, maar daar zijn de geleerden het niet helemaal over eens, zo lijkt het. Het is een Hebreeuws woord dat uit de Bijbel komt, zo schrijft wikipedia (https://nl.wikipedia.org/wiki/Manna)

"Manna (Hebreeuws: מָן man, betekenis onbekend, waarschijnlijk "Wat is dat?", mogelijk afgeleid van het Egyptische mennu, "voedsel"[1]) was het voedsel dat God volgens de Hebreeuwse Bijbel aan de Israëlieten gaf toen Mozes hen door de Sinaïwoestijn leidde naar het Beloofde Land. Het verhaal staat ook in de Koran."

In Exodus staan er verschillende stukken over:

"In Exodus 16:14 wordt manna beschreven als een "fijn, schilferachtig laagje", dat bleef liggen toen de morgendauw optrok."
"Het leek op korianderzaad, maar dan wit, en het smaakte als honingkoek" (Exodus 16:31).

echter

"In de Bijbelwetenschap wordt over het algemeen aangenomen dat het gaat om de uitscheiding van bepaalde schildluizen (waarschijnlijk Najococcus serpentinus en Trabutina mannipura).[3] Volgens sommige mensen is manna echter een eetbare en geneeskrachtige hars afkomstig van de boom Boswellia thurifera. Kerkwierook is veelal op basis van deze hars samengesteld. Een andere mogelijkheid is de zoetige afscheiding van de kameeldoorn (Alhagi maurorum), die ook vandaag de dag in Israël manna genoemd wordt."

Schildluis, hars van een boom, voedsel...

In het nieuwe testament:
"De apostel Paulus verwees mogelijk naar manna met de term "geestelijk voedsel" (1 Korinthiërs 10:3). "

Aan al die informatie heb ik mij kunnen laven, wat op zichzelf een effect was waar ik blij van werd, maar het bracht me geen stap verder in de verklaring van het gebruik in het hedendaagse Zuid-Italië.
Heeft iemand hier, met Zuid-Italiaanse ervaringen, enig idee waar de naam 'Manna di Sicilia" op zou kunnen slaan? Dichter dan met deze zeep ben ik nooit bij Sicilië geweest.

Als jullie het ook niet weten, sluit ik mij maar aan bij de apostel Paulus, denk ik. Een beetje geestelijke voeding in de badkamer, direct na het opstaan, komt niet slecht uit. Zo ben ik beter bestand tegen de dag, voordat die in al haar overweldigende realiteit over mij heen rolt.

• Haha 3
Posted

Hier vind je een meer hedendaags verhaal over Manna di Sicilia...

https://www.ourfood.nl/ingr/grfr_krsp/oleaceae/39-it-15-sicilie-00-manna.html#gsc.tab=0

Voor zover ik zo snel heb kunnen nagaan is SV de enige die het als hoofdbestanddeel van geur voert. Er zijn geen andere parfums gebaseerd op de Manna di Sicilia hars

Zelf heb ik nog nooit het spul gegeten en voorlopig ook niet van plan om de SV zeep te proeven...😎

• I like it 1
  • Thanks! 1
  • Haha 2