ChrisVanMeer Posted March 28, 2018 Author Posted March 28, 2018 DannyVG schreef 36 minuten geleden: maar zowel de 4.1 als 4.2 en 4.3 zijn dik ok. Helemaal mee eens. Ik ruik wel verschil tussen een beta versie verschil tussen beide Manna's of beide Felce's, maar allebei ruiken ze allerheerlijkst.
Hanskoning Posted April 3, 2018 Posted April 3, 2018 ChrisVanMeer schreef op 27 maart 2018 om 08:04: Gisteren de Saponificio Varesino Opuntia mogen ontvangen. Verpakt in hun nieuwe "voor"-karton gisteren op het werk het plastic er omheen weg gehaald en bij thuiskomst het echt uitgepakt in het bijzijn van mijn vrouw. Haar eerste reactie was "wow, die mag je heel de week wel gebruiken!!" En haar tweede reactie "Damn! Die is echt lekker!" Daarna zelf ook even goed geroken en ik moet zeggen dat ik mijn wederhelft hier compleet gelijk in geef. De geur is erg fijn. Als ik hem moet vergelijken met de andere zepen in de lijn zou ik zeggen dat dit een mengelmoesje is. Enerzijds de frisheid van de Tundra Artica, de romigheid van de Settantesimo Anniversario en de kruidigheid van de Dolomiti / Mirto. Al met al een heerlijke zeep! Gekocht met bijbehorende after-shave en deze ruikt net zo lekker. Qua uiterlijk heeft de zeep veel weg van de Settantesimo Anniversario, de after-shave heeft daarentegen qua uiterlijk alles weg van de Cosmo variant. Ook hier ruik je de aanwezigheid van alcohol - net zoals bij de Cosmo. Blij, erg blij met deze aankopen. Het zal een verademing zijn voor je Chris (en waarschijnlijk enkele anderen) maar ik kan je met deze zeep complimenteren en onderschrijf je omschrijving in zijn geheel, ruikend aan de het blikje is de geur van deze zeep een regelrecht hoogstandje 1
Hharry Posted May 6, 2018 Posted May 6, 2018 En alweer zo'n mooi blikje. Ik vind de zepen van SV duidelijke familietrekjes hebben ,Ik vroeg me af of deez schoonheid niet teveel kijkt op de 70LE?? Beiden zijn fris en fruitig, niet waar?
ChrisVanMeer Posted May 6, 2018 Author Posted May 6, 2018 Ja, maar toch lijken ze totaal niet op elkaar vind ik.
ChrisVanMeer Posted May 11, 2019 Author Posted May 11, 2019 Vanochtend even bezig geweest met een overzicht te maken van alle geurnoten* van alle zepen: * geurnoten zijn allemaal in het engels Product Naam Top Noten Middel Noten Basis Noten 70th Anniversary - Beta 4.1 Acquatic Note (Calone) Bergamot Lemon Tangerine Green Jasmine Lavender Leaves of Geranium Moroccan Cyst Amber Vetiver Cosmo - Beta 4.2 Citrus of Sicily Coffee Coriander Nutmeg Pepper Incense Sandalwood Vetiver Vanilla Cubebe - Beta 4.3 Bergamot Lemon White Fir Nutmeg Pepper Benzoin Labdanum Patchouli Vetiver Dolomiti - Beta 4.0 Lemon Sage Black Pepper Cloves Lavender Cedar Wood Patchouli Vetiver Felce Aromatica - Beta 4.3 Bergamot Clary Sage Lemon Petitgrain Tangerine Black Pepper Bourbon Geranium Leaves Elemi Ginger Root Silver Fir Amber Patchouli Sandalwood Vetiver Manna di Sicilia - Beta 4.3 Bergamot Orange Sage Cloves Hydrangea Rose Cedar Wood Sweet Patchouli Mirto di Sardegna - Beta 4.3 Lavender Lemon Lime Amber Myrtle Tea Sandalwood Vetiver White Moss Opuntia - Beta 4.3 Bergamot Blackcurrent Pineapple Birch Jasmine Rose Oak Moss Patchouli Vetiver White Moss Stella Alpina - Beta 4.2 Basil Bergamot Lemon Cistus Eucalyptus Myrtle Amber Cypress Tundra Artica - Beta 4.1 Agar Wood (Oud) Cedar Wood Tangerine Cashmeran Damascen Rose Patchouli Amber Leather Sandalwood Ook te zien op mijn website. 5 6
iwan073 Posted August 26, 2024 Posted August 26, 2024 Op 11-5-2019 om 09:33, ChrisVanMeer zei: Tundra Artica Deze klinkt zeer interessant. Hoe vind jij hem?
ChrisVanMeer Posted August 27, 2024 Author Posted August 27, 2024 Een van de lekkerste die er bij zit 2
Robert79 Posted December 14, 2024 Posted December 14, 2024 Op 27-8-2024 om 06:54, ChrisVanMeer zei: Een van de lekkerste die er bij zit Ja, mee eens met de Tundra Artica. Deze is van mijn 8 SV zepen met de Opuntia en de Cubebe mijn favoriete, SV top drie. 1
mifi Posted January 31, 2025 Posted January 31, 2025 Ik schaam me. Ik weet het, Saponifico Veresino heeft een kwaliteit waar mensen enorm op gesteld zijn. Jullie waarderen het merk en zijn enthousiast. Ik heb te veel zepen in voorraad die maar niet op willen raken, dus ik heb mij een tijdje ingehouden. Maar toch. Ik ben voor de bijl. Ik kreeg gisteren mijn eerste SV zeep binnen, de Manna di Sicilia. Ik heb mij er vanmorgen mee geschoren. Het was een lange en intensieve dag dus ik kon nog niet eerder rapporteren. Jullie hebben helemaal gelijk. Een heerlijke scheerbeurt. De zeep is uitstekend. De geur was niet wat ik me er van voorstelde, maar wel heel lekker. Misschien morgenochten meer in de lijn van de verwachtingen, want ik heb al eens eerder gemerkt dat bij een harde zeep verschil kan zitten tussen 'nieuw' en 'gebruikt'. Het gaat nu zo: Ik ga mijn Père Lucien blikje leeg maken, want dat merk kan absoluut niet meekomen met MdC, Stirling en SV, en vooral de 'abricot' heeft mij nooit kunnen bekoren. Zwakke geur, slap schuim, maar een handig blikje. Daar kan een blok SV zeep in, dacht ik zo. De SV zeep smaakt naar meer. Ik denk dat ik de Opuntia moet gaan bestellen, maar ik zal ook naar Cubebe en Tundra Artica kijken. Mis ik dan nog iets? 4
ChrisVanMeer Posted January 31, 2025 Author Posted January 31, 2025 Ja, de rest van de zepen 🤣 Ikzelf beleef ook buiten de genoemden erg van Stella Alpina en Argania. 1 1 1
iwan073 Posted January 31, 2025 Posted January 31, 2025 2 uren geleden, mifi zei: De SV zeep smaakt naar meer. Ik denk dat ik de Opuntia moet gaan bestellen, maar ik zal ook naar Cubebe en Tundra Artica kijken. Mis ik dan nog iets? Vergeet de Felce Aromatica niet. Absoluut heerlijke geur 3 1
bartje-p Posted February 1, 2025 Posted February 1, 2025 Ik heb er 2, de Argania (verrassend lekker, mannelijk) en de Mirto di Sardegna (frisser). Succes met kiezen! 1
Coenetje Posted February 1, 2025 Posted February 1, 2025 Er zijn ook proefmonsters van de geurlijnen te bestellen (bijvoorbeeld hier), dit kan ofwel een boel geld en teleurstelling besparen of je komt er achter dat er ongelooflijk lekkere zijn en je er een heleboel wil 😁 Persoonlijk heb ik de Tundra Artica, 70th anniversary, Stella Alpina en mijn favoriet de Felce Aromatica. 2 1
mifi Posted February 1, 2025 Posted February 1, 2025 5 hours ago, Coenetje said: dit kan ofwel een boel geld en teleurstelling besparen of je komt er achter dat er ongelooflijk lekkere zijn en je er een heleboel wil Ehhmmm mjah. 😂 Ik voel het al aankomen. Kriebel in mijn kontzak. 3
mifi Posted February 5, 2025 Posted February 5, 2025 On 2/1/2025 at 3:56 PM, mifi said: Ehhmmm mjah. 😂 Ik voel het al aankomen. Kriebel in mijn kontzak. Ik heb me vanmorgen heerlijk geschoren met de Manna di Sicilia (heerlijke geur, uitstekende zeep.), terwijl twee andere geuren naar me onderweg zijn. De kontzak is inmiddels uitgescheurd 😄 en het geld dat er in zat, heeft zichzelf een weg naar The Alpha Men gebaand. 2
bartje-p Posted February 5, 2025 Posted February 5, 2025 Lekker bezig @ mifi , is goed voor de economie. 1 1
iwan073 Posted February 6, 2025 Posted February 6, 2025 14 uren geleden, mifi zei: Ik heb me vanmorgen heerlijk geschoren met de Manna di Sicilia (heerlijke geur, uitstekende zeep.), terwijl twee andere geuren naar me onderweg zijn. De kontzak is inmiddels uitgescheurd 😄 en het geld dat er in zat, heeft zichzelf een weg naar The Alpha Men gebaand. Welke zijn nog onderweg??
mifi Posted February 6, 2025 Posted February 6, 2025 10 hours ago, iwan073 said: Welke zijn nog onderweg?? Ik heb inmiddels een Opuntia special edition bèta 4.3 en een Stella Alpina bèta 4.2 ontvangen. De eerste scheerbeurt vanmorgen was met de Stella Alpina. Lekkere scheerbeurt, maar ik had een fout gemaakt. Dat kan beter. Ik had te veel water aan mijn kwast. De geur is voortreffelijk! 🤩 10 hours ago, iwan073 said: Welke zijn nog onderweg?? Opuntia en Stella Alpina. Ze zijn inmiddels binnen. 1
Woodface Posted February 6, 2025 Posted February 6, 2025 Herb zelf de Dolomiti (bijna op) en de Tundra Artica. Kwaliteit helemaal top. De geur mag wel wat sterker van de zepen. Net iets te subtiel voor mij. Stella Artica staat op de wenslijst voor de zomer/lente. Ded vervanger voor de Dolomiti moet btje herfst/winter zijn. Keuze #stress genoeg.😉 2 1
bartje-p Posted February 6, 2025 Posted February 6, 2025 @ Woodface voor herfstig / winter, kijk dan ook eens naar Argania..... (beetje barbershop achtig) 1
Dajd94 Posted February 8, 2025 Posted February 8, 2025 In 2015 bestond SV 70 jaar en brachten ze de 70th Anniversary geur uit. Dit jaar bestaan ze 80 jaar, dus ik ben erg benieuwd wat dat gaat opleveren. 1 1
mifi Posted February 12, 2025 Posted February 12, 2025 Ik heb de 'Manna di Sicilia'. Manna? Wat is Manna? Ik heb opgezocht wat 'manna' betekent, maar daar zijn de geleerden het niet helemaal over eens, zo lijkt het. Het is een Hebreeuws woord dat uit de Bijbel komt, zo schrijft wikipedia (https://nl.wikipedia.org/wiki/Manna) "Manna (Hebreeuws: מָן man, betekenis onbekend, waarschijnlijk "Wat is dat?", mogelijk afgeleid van het Egyptische mennu, "voedsel"[1]) was het voedsel dat God volgens de Hebreeuwse Bijbel aan de Israëlieten gaf toen Mozes hen door de Sinaïwoestijn leidde naar het Beloofde Land. Het verhaal staat ook in de Koran." In Exodus staan er verschillende stukken over: "In Exodus 16:14 wordt manna beschreven als een "fijn, schilferachtig laagje", dat bleef liggen toen de morgendauw optrok." "Het leek op korianderzaad, maar dan wit, en het smaakte als honingkoek" (Exodus 16:31). echter "In de Bijbelwetenschap wordt over het algemeen aangenomen dat het gaat om de uitscheiding van bepaalde schildluizen (waarschijnlijk Najococcus serpentinus en Trabutina mannipura).[3] Volgens sommige mensen is manna echter een eetbare en geneeskrachtige hars afkomstig van de boom Boswellia thurifera. Kerkwierook is veelal op basis van deze hars samengesteld. Een andere mogelijkheid is de zoetige afscheiding van de kameeldoorn (Alhagi maurorum), die ook vandaag de dag in Israël manna genoemd wordt." Schildluis, hars van een boom, voedsel... In het nieuwe testament: "De apostel Paulus verwees mogelijk naar manna met de term "geestelijk voedsel" (1 Korinthiërs 10:3). " Aan al die informatie heb ik mij kunnen laven, wat op zichzelf een effect was waar ik blij van werd, maar het bracht me geen stap verder in de verklaring van het gebruik in het hedendaagse Zuid-Italië. Heeft iemand hier, met Zuid-Italiaanse ervaringen, enig idee waar de naam 'Manna di Sicilia" op zou kunnen slaan? Dichter dan met deze zeep ben ik nooit bij Sicilië geweest. Als jullie het ook niet weten, sluit ik mij maar aan bij de apostel Paulus, denk ik. Een beetje geestelijke voeding in de badkamer, direct na het opstaan, komt niet slecht uit. Zo ben ik beter bestand tegen de dag, voordat die in al haar overweldigende realiteit over mij heen rolt. 3
dhr K Posted February 12, 2025 Posted February 12, 2025 Hier vind je een meer hedendaags verhaal over Manna di Sicilia... https://www.ourfood.nl/ingr/grfr_krsp/oleaceae/39-it-15-sicilie-00-manna.html#gsc.tab=0 Voor zover ik zo snel heb kunnen nagaan is SV de enige die het als hoofdbestanddeel van geur voert. Er zijn geen andere parfums gebaseerd op de Manna di Sicilia hars Zelf heb ik nog nooit het spul gegeten en voorlopig ook niet van plan om de SV zeep te proeven...😎 1 1 2
mifi Posted February 12, 2025 Posted February 12, 2025 3 hours ago, dhr K said: Hier vind je een meer hedendaags verhaal over Manna di Sicilia... https://www.ourfood.nl/ingr/grfr_krsp/oleaceae/39-it-15-sicilie-00-manna.html#gsc.tab=0 Coole verklaring. Bedankt. Het is de harsversie daar dus. 1
Recommended Posts