Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb drie varianten van SV maar ik bewaar ze gewoon in het plastic bakje waar ze in geleverd worden.

Ook schuim ik daarin de kwast mee op.

Mijn ritueel na het scheren bij deze zeep is als volgt: plastic bakje schoon en droog maken, zeep laten drogen tot de avond. En vervolgens in het kartonnen bakje doen waar de zeep mee geleverd wordt inclusief de papieren bescherming die erover heen zit.

Posted

Ik bewaar zepen in plastic potten waar zich bodycreme in bevonden heeft Chris deze hebben een mooie diameter om goed te kunnen laden.

De tip van judgement om gebruikte zepen eerst goed te laten drogen is een waardevolle.

• 2 months later...
Posted

Verdorie ik heb wel interesse in die zeep alleen lijkt het me niets als ze niet aangeleverd worden in een deftig bakje

Posted

Die had Snuffie ooit ook al eens laten zien Chris, ik zal je hetzelfde commentaar besparen :D:D

Maar het kwam erop neer dat ik ze wat te duur vond :lol:

Posted

Ach ja, duur is het...maar het gaat toch kriebelen, wetende dat het vakantiegeld bijna binnen is en dat ik ook nog een mooie kwast van ze wil...laat ze nu net een promo pack hebben :D En de custom Koraat natuurlijk nog...maar bij elkaar ben je dan snel 700 euro kwijt :P

Posted
Die had Snuffie ooit ook al eens laten zien Chris, ik zal je hetzelfde commentaar besparen :D:D

Niks van aantrekken, de beste kerel staat nou niet echt erom bekend dat ie smaak heeft ;):lol: Gewoon aanschaffen!

Posted

Maar zo ik het bezie ben je helemaal gegrepen door dit merk Chris dus dan begrijp ik wel dat je de serie ook compleet wil hebben, waar komt de liefde trouwens uit voort?

Posted

Niks van aantrekken, de beste kerel staat nou niet echt erom bekend dat ie smaak heeft ;):lol: Gewoon aanschaffen!

Misschien geen smaak maar in ieder geval wel reuk, dus oordelen over een bepaalde zeep gaat me heel goed af :mrgreen::mrgreen:

Posted

Als we nou eens gaan samenwerken, ik voor de smaak en jij voor de geur? Onverslaanbaar duo? :lol:

Posted
Maar zo ik het bezie ben je helemaal gegrepen door dit merk Chris dus dan begrijp ik wel dat je de serie ook compleet wil hebben, waar komt de liefde trouwens uit voort?

Nou ja, eigenlijk qua toeval. Ik had eens een keer onderstaande SOTD gezien met deze producten en wat betreft het uiterlijk van het product, daar had ik gelijk zoiets van: dat ziet er mooi en onderscheidend uit. Een beetje snel nazoek leerde dat het hier in NL en vooral niet in de buurt zo te krijgen is in een winkel, zodat je eerst ook even kan ruiken.

Toen ik een aantal maanden geleden mijn favoriete barbershop binnenliep om een flesje TOBS Sandalwood EdC te halen, zag ik daar een subselectie van de verschillende producten staan. Daar ben ik eens aan gaan ruiken en eigenlijk alle geuren die ze hebben vind ik erg lekker. Ik heb toen een bakje 70th Anniversary Edition meegenomen en die thuis getest. En het bleek voor mij buiten dat het een mooi product is met een heerlijke geur, ook nog eens een verdraaid goede zeep te zijn.

En zo ben ik steeds meer geuren van ze uit gaan proberen, geuren vergelijken, kwaliteitsvergelijking etc. En nu zit ik op een punt dat ik inderdaad graag de serie compleet zou hebben (waarvan ik volgens mij al aardig op weg ben) omdat ik het tot nu toe kwaliteitsproducten vind. UEKAZ natuurlijk, ieder zijn/haar eigen smaak. Maar ik vind dit toch wel de lekkerste zepen die ik heb. Daarbij ook alle ASB's gekocht zodat ik dit mooi kan combineren bij elke scheerbeurt.

Zoals ik al zei, de kwast en de SV Koraat staan nog op mijn lijstje, daarna is het allemaal kleiner spul wat niet direct met scheren te maken heeft (badzeep) wat er ook mooi uit ziet, maar wat nu nog niet op mijn lijstje staat :)

De betreffende SOTD waar het mee begon:

33wQV5y.jpg

Mijn collectie tot zover:

SV_La_Familia_2-1024x952.png

Hier ontbreekt nog de laatst aangekochte SV scheerkom, maar voor de rest wel courant.

Posted

Het is een fraai overzicht en aan de aankleding van de producten is veel zorg besteed en als het product ook nog bevalt dan begrijp ik de motivatie van het verzamelen.